2026-08-18, 20:04
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Skriver du för en större publik? Jag skrev i mitt inlägg att jag är ateist, men du försöker ändå kalla mig muslim. Jag kan tydliggöra att jag har varit ateist hela mitt liv. Vad förväntar du dig att få ut av att påstå att jag är muslim, att jag konverterar?

Tittar du på historien hos andra religioner så kommer du finna att många krig och annat våld har motiverats med dessa. Kristendomen eller kärlekens religion, som den ibland har kallats, dess historia är särskilt blodig. Man kunde dömas till döden för ateism i delar av Europa förr. Kristendomen dyrkar blod, till den graden att de kristna dricker det.

Jomshof ger i sin bok en beskrivning av islams historia, men väljer vad jag förstår bort många andra religioner i sin skildring.

"A och B är båda dåliga saker. A är tillåtet, alltså måste vi välkomna eller åtminstone inte motverka att B ska få fäste i vårt land."

Falsk logik. Falsk logik som bara en idiot kan svälja även om man anser att de båda alternativen är likvärt dåliga. Vilket ingen normal svensk gör, inte ens vi som i grunden betraktar kristendomen som en relik.
Citera
2026-08-18, 20:21
Medlem
Klarlacks avatar
Både Richard och jag är veganer så jag kommer kryssa honom
Jag är extremt islamkritisk men vill inte använda ordet "hat", det känns inte bra i munnen.

Jag vill förbjuda:
1. Moskeer. De ska tvångssäljas. Byggnaden ska rivas eller användas för andra ändamål.
2. Halalmarkering på livsmedel och material.
3. Böneutrop.
4. Slöja.

Jag respekterar muslimers tro, det finns många som har ett lättsamt förhållande till denna religion och inte använder slöja, t ex kurder, albaner, kosovoalbaner, krimtatarer osv osv. Men tyvärr finns alltför många islamister som hatar homosexuella, förnedrar kvinnor, vill ha sharialagar.
Svensk demokrati och jämställdhet mellan kvinnor och män är hotad.
Citera
2026-08-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det ska han inte alls ha, Rickard Jomshof är en idiot! "I Sverige är religionsfriheten lagstadgad och grundas i svensk grundlag. Det innebär att alla har rätt att utöva sin religion, att byta religion och att fira religiösa högtider. Religionsfriheten skyddar även att man inte behöver berätta om sin tro eller religion. Det är viktigt att notera att religionsfriheten är en av de mänskliga rättigheterna och omfattar även icke-religiösa övertygelser."

Borde EJ gälla muslimer eftersom dessa är sjuka i huvudet och vill döda andra.
ALLA religioner utom Islam borde vara tillåtet i Sverige!!!
Citera
2026-08-18, 20:30
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Nej det ska han inte alls ha, Rickard Jomshof är en idiot! "I Sverige är religionsfriheten lagstadgad och grundas i svensk grundlag. Det innebär att alla har rätt att utöva sin religion, att byta religion och att fira religiösa högtider. Religionsfriheten skyddar även att man inte behöver berätta om sin tro eller religion. Det är viktigt att notera att religionsfriheten är en av de mänskliga rättigheterna och omfattar även icke-religiösa övertygelser."

Problemet: Islam är i första hand inte en religion.
Citera
2026-08-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Kristi kött och blod till minne av Jesus sista måltid med apostlarna.

Judarna tror att Jesus brinner för evigt i avföring.

Vill tillägga att det finns falska judar, Melange är troligen en sådan. Alla judar är inte onda, precis som alla muslimer inte heller är det.

Att Jomshof gör ett sånt här utspel med en månad till valet är under all kritik, vad vill han uppnå. Inbördeskrig? Är det instruktionerna de fick när de var i Israel?
Alltså muslimer och Islam är ett fucking jävla problem!!!
ALLA religioner borde vara tillåtna i Sverige och EU UTOM JUST ISLAM...
Det beror på att muslimer ofta är efterblivna som fan och dessutom flyr till alla länder utom de muslimska.
En död muslim är en bra muslim!!!

Helvete om det skulle komma jävla muslimer och börja på mina barns skola då är det fan byte av skola som gäller!!!
En fördel med privata skolor att ens barn slipper umgås med efterblivna muslimer utan kan komma framåt i sina studier i en bra takt!!!
Citera
2026-08-18, 20:34
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:

Totalt efterbliven sosse som inte ser helheten , islam är det,största hotet mot västvärlden
Citera
2026-08-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Jomshof är Sveriges vettigaste person just nu.

Ende som fattar att pisslam måste utrotas här på hemmaplan.
Grismänniskor (muslimer) skall ej vistas i vårt, en gång i tiden, fina och civiliserade land.

Bemöt musslor så som de bemöter oss - arga miner samt 0 respekt/tacksamhet.
Neee , muslimer som verkligen gör sitt bästa i att lära sig språket istället för att "stödda upp sig" har rätt att ingå i svenska samhället.
Citera
2026-08-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du menar om det är rätt eller fel att normalisera hat mot Islam?
Så länge det finns den skillnaden tycker jag det är rätt att hata islam , muslimer o c h vänsterpartister.
Dessa är påtvingat mig och alla andra svenskar som tycker lika.
Citera
2026-08-18, 21:02
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Neee , muslimer som verkligen gör sitt bästa i att lära sig språket istället för att "stödda upp sig" har rätt att ingå i svenska samhället.
Blir man mindre muslim för att man lär sig språket? De som vill praktisera sharia skall ut. Vill man leva i enlighet med islam ska man skickas tillbaka till sandlådan.
Citera
2026-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag håller med er.

Dessutom är det muslimerna själva och deras beteenden och sätt att leva, kulturen, kriminaliteten, egoismen, och hatandet mot de "otrogna" oss, som gjort att jag inte vill ha de alls i Sverige eller i Europa.

Muslimers invadering i andra länder har bara orsakat skada och stora problem. Det är likadant överallt. Och så klagar de på rasism.
Citera
2026-08-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Blir man mindre muslim för att man lär sig språket? De som vill praktisera sharia skall ut. Vill man leva i enlighet med islam ska man skickas tillbaka till sandlådan.
Så klart - fast glöm inte att det fanns en och annan muslim/islamist i Sverige även på 1970 talet .. 80 talet ,
Men i mitten 1990 tal , tyckte inte muslimerna om Sverige som land , enbart de stora pengarna som svensk invandrarpolitik gav alla flyktingar som sökte asyl i Sverige.
Då började även odugliga invandrare söka sig till Sverige , för vad fick dom varje månad - 10.000 kr ?
Det är mycket stora pengar jämfört med deras skitländers valuta .. då började semestrarna till hemländerna samt införsel av droger , som en del (inte alla) lurade på svenska ungdomar. Så tjänade dessa ännu mer svenska kronor ..
Nu är det rätt tid att väldigt många som begått brott - ska få betala tillbaka med rejäla familjeutvisningar.

Det är inte svårt att förstå svenska kronors valuta utomlands mot mellanöstern.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-08-18 kl. 21:18.
Citera
2026-08-18, 21:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Så länge det finns den skillnaden tycker jag det är rätt att hata islam , muslimer o c h vänsterpartister.
Dessa är påtvingat mig och alla andra svenskar som tycker lika.

Jag anser att det aldrig är positivt att normalisera hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in