2026-08-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Finns olika sorters invandring, många är numera tillfälliga uppehållstillstånd, så endast X år.

Dravel återigen från din sida. Det mosas in invandrare årligen. Högern är helt tafatta inför detta faktum.
Citera
2026-08-18, 18:01
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag röstade SD senast, men nu blir det sannolikt S. Varför har jag ändrat mig? Av flera olika anledningar.

Jag skulle vilja se en SD + S regering. Men tyvärr förhandlar S inte med SD. Därför stödde jag SD förra ggn, för att skicka en signal att SD ska tas på allvar.

Tyvärr innebär ett samarbete med M och högern att fokus hamnar på att göra de rikaste, girigaste, ondaste människorna i Sverige ännu rikare och mäktigare. På bekostnad av vanligt folk!

Eftersom jag tillhör vanligt folk anser jag nu att sossarna och vänstern behöver pressa de rikaste och ondaste mer, än Tidö som enbart suger de rikaste kukar.

Mitt liv har lärt mig att jag sällan är unik, så kanske är det fler som resonerar som mig.

Du tycker uppenbarligen inte att det spelar någon roll om kriminella är inlåsta eller om Magdalena tar ett par tusen i månaden av dig för att skicka dem till Gaza
Citera
2026-08-18, 18:12
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med. Helt obegripligt att man kan vara missnöjd med de fyra åren som varit.
Vinner de rödgröna nu så blir det fullständigt kaos.
Man trampar på de som har minst genom att öka högkostnadsskyddet för medicin. Det var inte det minsta nödvändigt.
Citera
2026-08-18, 18:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad har du fått och vad får du om du blir sjuk eller arbetslös? De som byggt upp Sverige och vår välfärd kastade man framför bussen när de inte längre var/är produktiva. Sjuka, skadade och långtidsarbetslösa har man inte längre råd att försörja för att ytterligare kunna sänka skatten för de allra rikaste. Ulf, Maggan och Jimmie fick 6'000 kr i skattesänkning i månaden bara den senaste gången, vad fick du? Problemet är egentligen inte skattesänkningar utan att man lånar till det samt då även offrar de svagaste i samhället som tidigare tillhört de som byggt landet. Bara ett ynkligt land gör så med sina äldre invånare. Mitt val är inte det ena eller andra utan nu så straffar jag bara SD/Tidö för att de offrade mig för sin egen vinning!
Du vet att det inte enbart är skattesatsen som påverkar hur mycket som hamnar i skattkistan? Faktisk kan högre skattesats göra så att man får in mindre skatt..

Ja äldre och sjuka skulle kunna få mer om vi inte importerade en bidragsklass som även äter upp stora delar av skatteintäkterna på andra områden!
Citera
2026-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Om du är misantrop, så hatar du människor. Du vill således människor illa, du vill nog se samhället brinna. Du har sannolikt inga barn, ingen familj och inga vänner du bryr dig om. Du är uppfylld av ditt hat.

Men vill man försöka förbättra samhället, och bekämpa de ondskefulla krafterna hos de rikaste och girigaste som förstör samhället och vill skapa lidande, så röstar man vänsterut. Så enkelt är det.

"Politik är att vilja". Du vill bara hata, så jag gissar du röstar höger.

Samhället brann bokstavligen när sossarna ledde landet. Nu börjar det äntligen bli ordning på landet och det gäller INTE bara de allra rikaste (även om politiken för även dem är fördelaktig). Men om du jobbar och vill behålla maximalt av din lön, se färre gängkrig och skjutningar, ansvarsfull invandringspolitik, bättre sjukvård, omsorg och skola, då är du galen om du röstar på S
Citera
2026-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Att svensken vill ha mer av

Invandring
Bränslepriser
Våldtäkter
Skjutningar
Högre bolån och räntor

Annars röstatr man på tidö.

Jag tror anledningen till varför det Röd-gröna vinner är för att ge mer bidrag av olika drag. A-kassan lär höjas och sjukpenningen men också fler låtsasjobb.
Citera
2026-08-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Samhället brann bokstavligen när sossarna ledde landet. Nu börjar det äntligen bli ordning på landet och det gäller INTE bara de allra rikaste (även om politiken för även dem är fördelaktig). Men om du jobbar och vill behålla maximalt av din lön, se färre gängkrig och skjutningar, ansvarsfull invandringspolitik, bättre sjukvård, omsorg och skola, då är du galen om du röstar på S
Socialdemokraterna vill stoppa privata vinstuttag i skola, vård och omsorg. Är inte det bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad har du fått och vad får du om du blir sjuk eller arbetslös? De som byggt upp Sverige och vår välfärd kastade man framför bussen när de inte längre var/är produktiva. Sjuka, skadade och långtidsarbetslösa har man inte längre råd att försörja för att ytterligare kunna sänka skatten för de allra rikaste. Ulf, Maggan och Jimmie fick 6'000 kr i skattesänkning i månaden bara den senaste gången, vad fick du? Problemet är egentligen inte skattesänkningar utan att man lånar till det samt då även offrar de svagaste i samhället som tidigare tillhört de som byggt landet. Bara ett ynkligt land gör så med sina äldre invånare. Mitt val är inte det ena eller andra utan nu så straffar jag bara SD/Tidö för att de offrade mig för sin egen vinning!

Ang just din situation har jag inte tillräcklig information och ingen kommentar mer än beklagar att du fått lida.
Själv fick jag nytt jobb ganska snart efter att tidigare företag konkursade. Jag har även haft olika anledningar att uppsöka sjukhus och tycker jag fått bra vård. Vad gäller våra äldsta är jag enig att på många ställen är den fruktansvärt dålig. Anledningen är djup o kräver ett separat inlägg.
Citera
Medlem
SD är riktiga spammare, med sin reklam. Obehagligt
Citera
2026-08-18, 18:40
Medlem
Se till att människor har råd att hämta ut mediciner eller sänka skatten för Jimmie o Ulf. Det låter ganska farligt. Vad ska de göra i fyra år till?
Citera
2026-08-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
KD såg det komma.
Vi kommer att få en ny regering i höst bestående av MP, S, C och KD.
SD får ingen ökning då folk i gemen tror att det är ordning o reda på invällandet nu.
Det är nog det enda majoritets alternativet som rimligen kan skapas utan V. Men vad blir det för politik?
I kärnkraftsfrågan så är S+KD mot C+MP.
Ekonomin MP+S mot C+KD.
Invandring S+KD mot MP+C.
Citera
2026-08-18, 18:55
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
SD är riktiga spammare, med sin reklam. Obehagligt

Ja överallt! Försöker blocka skiten men kommer upp ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in