2026-08-17, 21:13
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Blir så full i skratt på hur otroligt korkad Jackie är. Byter namn på fejjan, döljer vart de bor men ändå står hon i den förbannade mörka hallen med de gräsligaste tavlorna på väggen världen har skådat och tar menlösa kort på sig själv.

Du är vän med henne för att kunna se sånt va?
Citera
2026-08-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Så vansinnigt sjukt att hon låtsas som ingenting."Barnet mår bra". När hela Sverige vet att de blev av med barnet efter 2 veckor.

Nu vet jag att det inte var så du menade men in all fairness så mår bebisen förhoppningavis prima I sin nya fosterfamilj, så det stämmer nog. Bravo Jackie! Nåt som du delar är I alla fall sant! Men ja helt vansinnigt beteende. Jag vet att jag upprepar mig men hur I hela friden står de här människorna ut med varandra, än mindre med sig själva? Tvi säger jag bara.
Citera
2026-08-17, 22:13
Medlem
Det som förhoppningsvis blir bra för barnet är om det iom ett så tidigt omhändertagande blir långtidsplacerad och kan få en bra anknytningsperson. Behöver inte vara bioförälder för att ett barn ska få en trygg anknytning.
Har för mig att om barn placeras/omhändertas tidigt att det ofta blir en kmr inte ihåg vad de heter men stadigvarande och det inte kommer hem till biologiska föräldrarna då det anses vara skadligt för barnet att brytas upp från den miljö de varit i under sina första levnadsår.
Inte helt 100 att de alltid är så men..
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Så vansinnigt sjukt att hon låtsas som ingenting."Barnet mår bra". När hela Sverige vet att de blev av med barnet efter 2 veckor.
Citera
2026-08-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Nu vet jag att det inte var så du menade men in all fairness så mår bebisen förhoppningavis prima I sin nya fosterfamilj, så det stämmer nog. Bravo Jackie! Nåt som du delar är I alla fall sant! Men ja helt vansinnigt beteende. Jag vet att jag upprepar mig men hur I hela friden står de här människorna ut med varandra, än mindre med sig själva? Tvi säger jag bara.

Båda är så vidriga människor. Jackie försöker leka normal för att försöka få tillbaka barnet men alla vet att detta kommer ske igen och tyvärr i större skala.
Citera
2026-08-18, 07:10
Medlem
Jag tror inte det räcker att försöka leka normal.
Säkerligen ställs det krav på föräldrarna från socialtjänsten och sen är det ju förvaltningsrätten som beslutar om LVU.
Men som jag skrev i ett inlägg att vid tidigt omhändertagande kan barnet bli kvar då man ser till barnets bästa o tyvärr så kan det innebära att barnet inte återförenas med bioföräldrarna.
Citat:
Båda är så vidriga människor. Jackie försöker leka normal för att försöka få tillbaka barnet men alla vet att detta kommer ske igen och tyvärr i större skala.
Citera
2026-08-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydazywomen
Jag tror inte det räcker att försöka leka normal.
Säkerligen ställs det krav på föräldrarna från socialtjänsten och sen är det ju förvaltningsrätten som beslutar om LVU.
Men som jag skrev i ett inlägg att vid tidigt omhändertagande kan barnet bli kvar då man ser till barnets bästa o tyvärr så kan det innebära att barnet inte återförenas med bioföräldrarna.

I detta fall finns inget tyvärr.
Citera
2026-08-18, 07:57
Medlem
AnnSkens avatar
Citat:
Vettetusan om hon/de vill ha tillbaka barnet!
Hon vill nog leva livet och låtsas att det är glammigt. Jag tvivlar på att hon är så sugen på att leva Svenssonliv.
Hon vill ta selfies, fota P:s mat, dricka, kn...., och posta minnen.
Särskilt minnen från andra länder eller med kändisar och liknande.
Citera
2026-08-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken
Vettetusan om hon/de vill ha tillbaka barnet!
Hon vill nog leva livet och låtsas att det är glammigt. Jag tvivlar på att hon är så sugen på att leva Svenssonliv.
Hon vill ta selfies, fota P:s mat, dricka, kn...., och posta minnen.
Särskilt minnen från andra länder eller med kändisar och liknande.

Exakt.
Hon är så otroligt självupptagen och har vet inte hur man tar ansvar. Hon kan inte ens betala en räkning själv.
Citera
2026-08-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
I detta fall finns inget tyvärr.

Nej, verkligen inte. Det finns bara fördelar med att barnet kan få slippa sina biologiska ”föräldrar”.

Om socialtjänsten gör sitt jobb kommer väl Jackies psykiatriska problem upp på bordet med, och hon borde behöva bli stabil även där utöver nykterhet för att ha en chans tlll barnet.
Dessutom har ju Patrik medgett att det förekom våld vid tillfället barnet omhändertogs och det ska ju också kunna garanteras att det inte sker igen innan det ens är på tal att få hem något barn.
De har både missbruk, droginnehav, våld i hemmet och personlighetsstörning mot sig. Att ordna upp det kan ta så pass lång tid att vårdnaden faktiskt måste kunna överföras till familjehemmet. Om man har tur..
Citera
2026-08-18, 11:53
Medlem
Jackie kommer samarbeta fram till hennes psyke ifrågasätts.
Citera
2026-08-18, 12:15
Medlem
Citat:
Jackie kommer samarbeta fram till hennes psyke ifrågasätts.

Ja, eller tills det kommer bli för jobbigt att vara nykter, göra tester, dyka upp på avtalade tider och delta i behandling helt enkelt.
Citera
2026-08-18, 14:41
Medlem
Kom att tänka på när J var med i Behandlingen...
https://youtu.be/AJQz5fM69J0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in