2026-08-18, 11:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vill bara veta hur man skiljer på svensk etnicitet och andra. Ingen verkar veta. Mer än man ska vara vit och ha svenska anfäder i tusentalsår.

Ingen förklarar, så ingen verkar veta i tråden. Du kanske kan förklara.

Där har du ju förklaringen. Så lägg ner ditt tjafs nu.
Citera
2026-08-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Där har du ju förklaringen. Så lägg ner ditt tjafs nu.

Och då faller det.

1 Vit i princip alla europa är vita - alltså är alla européer svenskar

2 Ha bara svenska anfäder i tusentalsår faller också. Du och jag är släkt med karl den store - alltså är du och jag inte svenskar.
Citera
2026-08-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
Till skillnad från musk kan jag iallafall koda, alla som har någon som helst spetskompetens vet att han svamlar om saker han inte förstår. Antar att du anser han är geni för han är megarik?

Har ingen aning förmodligen ingen total idiot.

Att du är dum i huvudet, råder det väl inga tvivel om.
Citera
2026-08-18, 11:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men han kan lika gärna vara en nagel i ögat på politikerna utanför riksdagen som Greta Thunberg. Jag ser ett stort problem med att det inte dyker upp ett komplett partiprogram och det är att man faktiskt inte vet vad man vill och inte har en vision.
Jag ser helst att han jobbar på insidan istället för att vara beroende av media eller andra…
Citera
2026-08-18, 11:57
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Tror det finns jävligt många skitnödiga sossar här inne som kommer få det hett om öronen när Örebropartiet kommer in riksdagen. Om inte SD lägger in en högre växel mot krininella bidragsparasiter och våldsverkare från shithole countries kommer min röst hamna här.
Jo visst. Om socialdemokratin lyckades med uppdraget att integrera arbetarklassen i medelklassen 1925-2000 men sen misslyckas med att förbättra Sverige... så är det underligt.
Citera
2026-08-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Han får jättegärna komma in i riksdagen, det hade behövts. Men i längden tror jag att hans attityd och de adhd-liknande utbrott man har sett skulle bli ganska påfrestande i längden, och säkert väldigt jobbigt för honom själv också. Ingen person som klarar mycket stress skulle jag tro. Han verkar ha svårt att kunna hålla ihop.

Alltså gud vad jag är less på denna aversion mot "ADHD" och "autism". Ni neurotypa har nu fått styra Sverige i decennier och det har bara blivit mindre och mindre "ADHD" samtidigt som det blivit mer och mer galet, korrupt, förljuget, falskt, polariserat och rent korkat.
Det är tråkigt att ni är så rädda för ärlighet och autentiska känslor, autencitet överhuvudtaget, att ni föredrar det ni kallar "vuxet" som i själva verket är en personlighetstyp med starka narcissistiska försvar, många lager av maskering, som är opportunistisk, vänder kappan efter vinden, aldrig tappar ansiktet, ljuger, förskingrar skattemedel, sysslar med vänskapskorruption, låtsas bry sig om Sveriges bästa men använder politiken som ett verktyg för makt och personlig ära, berömmelse och rikedom.
Citera
2026-08-18, 12:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag ser helst att han jobbar på insidan istället för att vara beroende av media eller andra…

Jag har inget problem med att han kommer in i riksdagen och att Örebro län röstar på honom så att han får 24 000 röster och klarar 12% spärren.

Men för en som inte bor i Örebro län så känns det ju inte direkt motiverat att lägga en röst på det eftersom det inte heller hjälper honom in i riksdagen. 4% spärren nationellt ligger vid 266 000 röster.
Citera
2026-08-18, 13:11
Medlem
Citat:
Fast det är just det som är grejen, vi behöver någon som inte följer spelreglerna och som vågar tycka och vara annorlunda. Han har bevisat att han står på folket, svenskarnas sida, och hade han suttit med en öl i handen hade jag inte heller brytt mig. Vi har haft kostymnissar som suttit i en konsensusbubbla tillsammans med msm för länge och det är vanligt folk trötta på.

Jag förväntar mig att Allard ska få dem att svettas.

Ja, jo, men han kan vara rätt jobbig med sina utbrott också. Det är kul att lyssna på ett tag, men sen blir det tjatigt och jobbigt. Jag tror inte jag hade orkat lyssna på det år ut och år in i riksdagen. Tänk när viktiga beslut ska fattas, och så tar sånt här mest plats? Vi är ju redan trött på tjafset i riksdagens pariledardebatter idag.. ska vi då få in en som startar bråk dagarna i ände?

Svenska politikerns utbrott: "Jävla idiot!"
https://www.youtube.com/watch?v=bcsw9UyyDI4

Själv tycker jag att det i så fall vore bättre med en mer lugn auktoritär ledare, till exempel av militärisk typ. Det tror jag skulle behövas mer i Sverige än en adhd-tokig ledare som dricker Monster-energidryck under intervjuer och får utbrott om allt.
Senast redigerad av Menea 2026-08-18 kl. 13:13.
Citera
2026-08-18, 13:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Bra kille med kritiskt ocensurerade tankar.
Hoppas han kommer in och kan vända upp och ner på samtliga i riksdagen.

Mycket det han säger är vad de flesta tänker också.
Men håller ändå fast vid sina dinosaurie partier

Lyssnat på hela. Kan bara hålla med.

Se till ni örebroare att ni röstar på honom till riksdagen!

Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Aldrig att han kommer in. Däremot kommer han sno viktiga röster från Tidöpartierna som är beroende av allt stöd de kan få just nu.

Va, saknar Tidö röster? Då kanske de skulle bedrivet en annan politik och inte gullat med fel grupper senaste 4 åren.

Dessutom, hur många örebroareröster behöver Allard för ett mandat, 15.000? 20.000?

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du kan inte ställa den frågan på allvar..
Behöver du verkligen ett svar på det?
Han är ytterhöger och DN hatar ytterhöger.
Så det är väll rätt enkelt svar på den frågan så här nära valet..

Oavsett håller jag med din andra del av inlägget. Även om han har endel vettiga saker så är han rätt gapig

Konstigt att en marxist kan bli ytterhöger bara för att han ifrågasätter "klägget" och korruptionen.
Citera
2026-08-18, 13:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja, jo, men han kan vara rätt jobbig med sina utbrott också. Det är kul att lyssna på ett tag, men sen blir det tjatigt och jobbigt. Jag tror inte jag hade orkat lyssna på det år ut och år in i riksdagen. Tänk när viktiga beslut ska fattas, och så tar sånt här mest plats? Vi är ju redan trött på tjafset i riksdagens pariledardebatter idag.. ska vi då få in en som startar bråk dagarna i ände?

Svenska politikerns utbrott: "Jävla idiot!"
https://www.youtube.com/watch?v=bcsw9UyyDI4

Själv tycker jag att det i så fall vore bättre med en mer lugn auktoritär ledare, till exempel av militärisk typ. Det tror jag skulle behövas mer i Sverige än en adhd-tokig ledare som dricker Monster-energidryck under intervjuer och får utbrott om allt.
Han ska vara jobbig och en finne i röven på de etablerade! Att du tycker han kan bli jobbig i riksdagen borgar för att han kommer göra vad han ska. Vi är trötta på ytlig fernissa som förstör vårt land. Om ingen vågar säga ifrån för att man är rädd att avvika så kan vi lika gärna ge bort landet nu.

Att försöka göra ner honom för att han drack en läsk är att försöka flytta fokus…
Citera
2026-08-18, 13:58
Medlem
Sockerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja juridiskt men etniskt? En tokstolle säger att det räcker att man är vit. En annan säger att man har alla sina förfäder i sverige ett par tusen år. Det senare är matematiskt omöjligt. Till ex är du släkt med Karl den store* och alla hans slavar från 800-talet om de fick barn och släkten överlevde. Du har matematiskt 8 biljoner förfäder på 800-talet. Nu fanns det inte så många människor på jorden. Så du är också lite inavlad. (Det är vi alla).

Vi har haft stora vågor av finnar, tyskar och slaver, britter och samer över 1000år. Dessutom har vi samma gener upp till 99.9 procent alla andra människor. Så gener kan det inte vara Eller finns det svenska gener som bara svenskar har?

Eller är det kultur? Finns det kultur som bara finns i Sverige? Jag har hittat en röda hus med falu rödfärg.

Du har ju uppenbarligen inga problem att identifiera finnar, tyskar, britter och samer, så varför kan du inte identifiera svenskar? Är vi undantagna etnisk definition, och i så fall varför?
Citera
2026-08-18, 14:02
Medlem
Citat:
Han ska vara jobbig och en finne i röven på de etablerade! Att du tycker han kan bli jobbig i riksdagen borgar för att han kommer göra vad han ska. Vi är trötta på ytlig fernissa som förstör vårt land. Om ingen vågar säga ifrån för att man är rädd att avvika så kan vi lika gärna ge bort landet nu.

Att försöka göra ner honom för att han drack en läsk är att försöka flytta fokus…

Ja ett tag kan det vara kul och intressant att se på som jag sa tidigare men i längden tror jag det blir rätt jobbigt.. samma med intervjun som med DN. Det är kul ett tag sen blir de tröttsamt.. jag orkade inte ens kolla klart på den intervjun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in