2026-08-18, 00:19
Avslutad
Det måste finnas fler människor i den här världen som kollar på politiken med klara ögon? Ni kan väl inte alla vara så gravt efterblivna att ni tar nån av de här sociopaterna seriöst? Vänster, höger.. vakna?

Sitter ni på fullaste allvar och tror att ett datacenter som slukar energi motsvarande storstockholm är till för att du ska prompta fram en sockerkaka eller huruvida din klamydia är en urinvägsinfektion?

Tror du på fullaste allvar att spelmissbrukaren Jimmie och alkisen Ebba jobbar för dig eller Netanyahu och sina egna ekonomiska intressen?

Ni är så patetiska så man inte kan göra annat än skratta. Det är fan ta mig sorgligt vart vi slutat. Ni är vuxna, ta ert ansvar för era barns skull om ni skiter i era egna liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Vänsterpartiet har den konstigaste ledaren, hon babblar om helt orelevanta saker, kommer ALLTID bort från grundfrågan
Hon är absolut den tokigaste av alla ikväll. Hon lovar hur mycket som helst. Hon jämför järnvägar med elproduktion och som avslutning säger hon att regeringen förstört elpriserna med en kabel till Finland.
Ja, vi ska inte ha nån kontakt med våra grannländer - dessutom pratar de så konstigt där.
Bäst var Elisabeth Thand Ringqvist, som följde en egen tillväxtlinje. Men hon gillade inte elefanten i rummet, som stod mittemot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
De förespråkar inte alls en politik att driva ut en hel folkgrupp. Vad de hade gjort vid 51% går inte att säga, man får ju ta vad de säger nu.

M hade sänkt inkomstskatten till 20% om de hade 51%, är de verkligen ett mittenparti då?

C hade öppnat gränserna på vid gavel om de hade 51%, lika lite mittenparti i så fall.

De kommer såklart att flytta fram gränserna på ett obehagligt sätt om de hade fått egen majoritet i en riksdag. Just nu stryker de sina samarbetspartier medhårs för att få lite inflytande men vid en egen majoritet hade deras riktiga färger kommit fram. Förmodligen att man gjort ett ordentligt försök på att göra Sverige till en enpartistat.

Det finns många farliga personer inom det partiet som hade fått utlopp för sina mörkaste tankar i en sådan situation.

Ingen hade gått säker inte ens svenska meningsmotståndare med en invandringsvänlig syn. De hade kallats för ”Quislingar” och spärrats in
Senast redigerad av Kimma7 2026-08-18 kl. 00:27.
Citera
2026-08-18, 00:27
Medlem
Efter fyra år av Tidös korrupta bok kokande där de vill få det att se ut som att kriminalitet och invandring inte är några problem längre så kan rödgröna börja slå på trumman om integration, "humanare" invandringspolitik och "vård, skola, omsorg blipp blopp" och hur för jävligt det genuint är med ekonomisk högerpolitik igen. Och det kommer vinna på det nu. Hade dumsvenne inte låtit sossarna ta semester i fyra år sedan 2022 så hade sossarna legat under 25% i opinionen nu. Då hade högern fortfarande haft medvind opinionsmässigt i opposition. Nu fick vi den här Tidö skiten istället med NATO medlemskap, DCA-avtal, ytterligare integrering i EU (så SD:s och resten av Tidös symbolpolitik kring invandringen är bara brus i slutändan för att få invandringskritiker att gå och lägga sig och inbilla sig att allt är väl nu) och införandet av en total jävla nattväktarstat i Sverige där Kristersson helt särat på skinkorna åt sin nya pojkvän Peter Thiel som nu snart kan se när varenda svenska går och tömmer tarmen med sin Palantir skit vars tentaklar Kristersson (samarbetet med Palantir började under den förra rödgröna regeringen dock så de kan också hoppa i sjön) nu låtit breda ut sig ännu mer i Sverige.

Det är så jävla deprimerande. En riktig bajsmacka utav äcklig center-vänster och center-höger medelklass som inte kan tänka längre fram än fyra år och som (och jag skiter i om jag låter hård nu) borde fråntas rösträtten oavsett vilket parti inom åttaklövern dumjävlarna än röstar på. Det blir bara skit ändå. På olika sätt och vis.

Den trångsynta, enkelriktade, fjärmade, blåsta, känslodrivna medelklassen är problemet vare sig de röstar "höger" eller "vänster".

Wallenberg vinner varje val. Nu lyckas de driva tillbaka dumsvenne som fått sin empati och sina fragila känslor mörbultade utav rubriker om tonårsutvisningar och dylikt de senaste fyra åren till den där äckliga 2000-tals centrismen igen med Persson och Reinfeldt som de helst vill ha oss.

Maggan vill ju såklart inte avveckla det fundamentala utav polisstaten Kirstersson byggt ut flitigt denna mandatperiod. Hon har hyllat Uffe för kriminalpolitiken. Nu spelar dock sossarna ett väldigt äckligt och falskt spel nyligen där de gick emot att avskaffa mängdrabatten och tillade att de minsann om de vinner valet kommer ta om det och avskaffa straffrabatterna kring sexualbrott. Det som gör detta så äckligt och falskt utav sossarna är att det var just sossar och folkpartister i synnerhet som en gång i tiden på det "sexualliberala" 1960-talet och 1970-talet drev igenom skit som att ge pedofiler typ ett år i fängelse. Det klingar ännu falskara från Theresa Carvalho med tanke på att det är främst Socialdemokratins politiska maskin som varit de som lett dreven mot Dumpen på senare år. Tursamt för sossarna och kompani är ju dock att SD satte sig rejält i skiten med Mikael Rubbestad skandalen nyligen så nu går det att skjuta över sånt på SD dvs partiet som trots att jag annars avskyr dem var de som först på allvar faktiskt reste frågor som att kemiskt kastrera pedofiler och sånt. Nu tänker sossarna stjäla den frågan från SD och äga den själva.

Hela åttaklövern gör mig spyfärdig.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-18 kl. 00:41.
Citera
2026-08-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Känner mer och mer för varenda debatt som jag ser att ytterkantspartier som V, MP och SD kan dra åt helvete.

Kan inte övriga partier bara komma överens om att frysa ut de radikala jävlarna och sen bygga samman en mittenregering. Skulle till och med kunna tänka mig att se S och M ihop i en regering bara för att hålla ytterkantspartierna borta.
Ja, om möjligt M + KD + L + C , fast det blir bara ca 35 %. (Gamla alliansen). Då får man lägga till S och når då betryggande 65 %.
Men då blir det en svag opposition samt att S försöker ta kommandot.
Citera
2026-08-18, 00:46
Medlem
Citat:
De kommer såklart att flytta fram gränserna på ett obehagligt sätt om de hade fått egen majoritet i en riksdag. Just nu stryker de sina samarbetspartier medhårs för att få lite inflytande men vid en egen majoritet hade deras riktiga färger kommit fram. Förmodligen att man gjort ett ordentligt försök på att göra Sverige till en enpartistat.

Det finns många farliga personer inom det partiet som hade fått utlopp för sina mörkaste tankar i en sådan situation.

Ingen hade gått säker inte ens svenska meningsmotståndare med en invandringsvänlig syn. De hade kallats för ”Quislingar” och spärrats in

Ja just nu kan ni i den bajsnödiga bjeda mitten pusta ut och rida på en sympativåg efter att SD visat alla sina sanna Timbro och sionist-färger de senaste fyra åren. Nu skördar ni och Wallenberg frukterna efter att ha sått med plastiga piss-SD och deras chips-nationalism i åratal. Nu drivs allt tillbaka till den där äckliga, hånflinande, toxiskt "optimistiska" centrismen för 20 år sedan efter att ni lät SD komma in och bete sig som totala idioter.

Nu kan ni hyperventilera en "MEN TIDÖ DÅ!!!???????" hyperbol i åratal framöver för att ursäkta allt som komma skall nu.

Det är så jävla äckligt. Det är så jävla falskt. Det är så jävla manipulativt.

Avgå hela jävla mänskligheten. Snälla komet. Utplåna oss alla. Jag är så jävla trött på all enfald åt både höger, vänster fast också I SYNNERHET i den bajsnödiga, äckliga medelklass-mitten.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-18 kl. 00:51.
Citera
2026-08-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Ja just nu kan ni i den bajsnödiga bjeda mitten pusta ut och rida på en sympativåg efter att SD visat alla sina sanna Timbro och sionist-färger de senaste fyra åren. Nu skördar ni och Wallenberg frukterna efter att ha sått med plastiga piss-SD och deras chips-nationalism i åratal. Ni drivs allt tillbaka till den där äckliga centrismen för 20 år sedan efter att ni lät SD komma in och bete sig som totala idioter.

Nu kan ni hyperventilera en "MEN TIDÖ DÅ!!!???????" hyperbol i åratal framöver för att ursäkta allt som komma skall nu.

Det är så jävla äckligt. Det är så jävla falskt. Det är så jävla manipulativt.

Avgå hela jävla mänskligheten. Snälla komet. Utplåna oss alla. Jag är så jävla trött på all enfald åt både höger, vänster fast också I SYNNERHET i den bajsnödiga, äckliga medelklass-mitten.

Du är inte på någon sida eller? Ska jag tolka det som att du avskyr både höger, vänster och mitten?

Någon sida kommer du behöva stå ut med vare sig du vill eller inte.
Citera
2026-08-18, 00:58
Medlem
Citat:
Du är inte på någon sida eller? Ska jag tolka det som att du avskyr både höger, vänster och mitten?

Någon sida kommer du behöva stå ut med vare sig du vill eller inte.

Nej. Jag kommer inte behöva stå med någon av er. Ingen av er har auktoritet och ingen av er kan gruppmobba mig. Skit ner er allihopa.

Och varför vara så mån om att jag måste välja sida? Skit i mig ni. Jag vill inte att någon av er ska bry er om mig. Jag vill inte att någon av er ska leka förmyndare och välgörare åt mig. Jag vill inte ha eran falska hand och era falska äckel-flin. Mest av allt vill jag slippa eran äckliga låtsas-empati. Det är det vidrigaste av allt.

Jag vill inte ens att aska ska finnas kvar utav eran Saltsjöbad-skit. Inte ens aska.

Sverige är ett totalt jävla cuck simp land fulla utav medelklass-"män" (en del av dem lajvar skrattretande nog arbetar-klass medans andra också äckligt nog verkar vilja vara en sociopat som Elon Musk) med GROVA sk "mommy issues". Svenska "män" är ärketypen utav den typ av "män" som inte kan slita sig loss från Carl Jungs "devouring mother". Det är därför vi har skit som jantelagen på högvarv här. Blandat med överkompenserande kapitalist-psykos bland vissa andra.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-18 kl. 01:05.
Citera
2026-08-18, 01:11
Medlem
L försöker rädda sig kvar i Riksdagen med att bära Davidsstjärna i TV.

Konstig prioritering kan jag tycka
Citera
2026-08-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
L försöker rädda sig kvar i Riksdagen med att bära Davidsstjärna i TV.

Konstig prioritering kan jag tycka

Det enda glädjeämnet detta val är att Folkpartiet äntligen kommer att dö.
Citera
2026-08-18, 01:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Efter fyra år av Tidös korrupta bok kokande där de vill få det att se ut som att kriminalitet och invandring inte är några problem längre så kan rödgröna börja slå på trumman om integration, "humanare" invandringspolitik och "vård, skola, omsorg blipp blopp" och hur för jävligt det genuint är med ekonomisk högerpolitik igen. Och det kommer vinna på det nu. Hade dumsvenne inte låtit sossarna ta semester i fyra år sedan 2022 så hade sossarna legat under 25% i opinionen nu. Då hade högern fortfarande haft medvind opinionsmässigt i opposition. Nu fick vi den här Tidö skiten istället med NATO medlemskap, DCA-avtal, ytterligare integrering i EU (så SD:s och resten av Tidös symbolpolitik kring invandringen är bara brus i slutändan för att få invandringskritiker att gå och lägga sig och inbilla sig att allt är väl nu) och införandet av en total jävla nattväktarstat i Sverige där Kristersson helt särat på skinkorna åt sin nya pojkvän Peter Thiel som nu snart kan se när varenda svenska går och tömmer tarmen med sin Palantir skit vars tentaklar Kristersson (samarbetet med Palantir började under den förra rödgröna regeringen dock så de kan också hoppa i sjön) nu låtit breda ut sig ännu mer i Sverige.

Det är så jävla deprimerande. En riktig bajsmacka utav äcklig center-vänster och center-höger medelklass som inte kan tänka längre fram än fyra år och som (och jag skiter i om jag låter hård nu) borde fråntas rösträtten oavsett vilket parti inom åttaklövern dumjävlarna än röstar på. Det blir bara skit ändå. På olika sätt och vis.

Den trångsynta, enkelriktade, fjärmade, blåsta, känslodrivna medelklassen är problemet vare sig de röstar "höger" eller "vänster".

Wallenberg vinner varje val. Nu lyckas de driva tillbaka dumsvenne som fått sin empati och sina fragila känslor mörbultade utav rubriker om tonårsutvisningar och dylikt de senaste fyra åren till den där äckliga 2000-tals centrismen igen med Persson och Reinfeldt som de helst vill ha oss.

Maggan vill ju såklart inte avveckla det fundamentala utav polisstaten Kirstersson byggt ut flitigt denna mandatperiod. Hon har hyllat Uffe för kriminalpolitiken. Nu spelar dock sossarna ett väldigt äckligt och falskt spel nyligen där de gick emot att avskaffa mängdrabatten och tillade att de minsann om de vinner valet kommer ta om det och avskaffa straffrabatterna kring sexualbrott. Det som gör detta så äckligt och falskt utav sossarna är att det var just sossar och folkpartister i synnerhet som en gång i tiden på det "sexualliberala" 1960-talet och 1970-talet drev igenom skit som att ge pedofiler typ ett år i fängelse. Det klingar ännu falskara från Theresa Carvalho med tanke på att det är främst Socialdemokratins politiska maskin som varit de som lett dreven mot Dumpen på senare år. Tursamt för sossarna och kompani är ju dock att SD satte sig rejält i skiten med Mikael Rubbestad skandalen nyligen så nu går det att skjuta över sånt på SD dvs partiet som trots att jag annars avskyr dem var de som först på allvar faktiskt reste frågor som att kemiskt kastrera pedofiler och sånt. Nu tänker sossarna stjäla den frågan från SD och äga den själva.

Hela åttaklövern gör mig spyfärdig.

Låter som att du bör sluta bry dig om politik, om du ändå hatar alla politiker och deras väljare.
Citera
2026-08-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Låter som att du bör sluta bry dig om politik, om du ändå hatar alla politiker och deras väljare.

Jag vill så gärna. Tro mig. Jag vill.

Men du har inget riktigt motargument mot någonting jag framförde? Känns lite tacklöst. Det där inlägget lade jag faktiskt ner tid på att skriva och redigera flera gånger. Nåväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in