Citat:
Ursprungligen postat av
Nationalromantik
Det hade vart kul med en lista på gäddor med högst fallhöjd.
Jag har just nu recency bias så 813 är den jag tänker har högst fallhöjd.
Men jag vill minnas att där fanns en rektor på typ en fin gymnasieskola i Stockholm samt en kille på i Saabs ledning.
Men med fallhöjd tycker jag inte bara man ska ta det ekonomiska. Det var en gädda som hade en startup som omsatte väldigt mycket. Men han verkade vara en riktig kuf, bortsett från pengarna var han inte avundsvärd.
Det var en man i Göteborg som ertappades på Sahlgrenska, (#442) han hade stort socialt nätverk, tre barn, ordförande i en roddklubb.
Ps. Skandal att Robinson gäddan (återfallsförbrytare) bara får lov att fortsätta, ur ett samhälls perspektiv.
Fallhöjd är givetvis ett komplext begrepp som kan approcheras utifrån olika dimensioner, vilka i olika grad må sammanfalla.
Fokuserar vi för ett ögonblick enbart på den aspekt som skulle kunna benämnas "socialt inflytande" så vill jag förfäkta att #246 - CoachJanne - i sammanhanget förtjänar ett omnämnande. Denna osedvanligt slemmiga gädda hade, enligt Dumpens uppgifter, 30 000 följare på TikTok, ett socialt nätverk som används av många ungdomar. De spektakulära omständigheterna kring själva konfrontationen gjorde därtill fallet ack så mycket mer smärtsamt för honom, men oj så mycket mer njutbart för undertecknad.