2026-08-17, 20:53
Medlem
vad jag förstår är det inte massa judar i partiet, det är väl bieler och ekeroth.
större delen är svenskar, dessa personer är då inte kristna och borde inte kuppats på teologiska vinklingar.
hur har nästan alla bara togglat över till att vara zionister utan att vara judar.
det kan inte bara vara mutor eller statusplatser med fina poster. det skulle bara gälla några få i toppstyre.
men typ hela underklassen av npcs i partiet är totalt hjärntvättade till att dyrka israel.
jag förstår inte hur dom prioriterar nationalismen av ett totalt främmande land över sverige.
israel lyfter inte ett finger för att fixa invandringen eller debatten i sverige så varför är dom så fanatiska.
Citera
2026-08-17, 21:07
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Pengarna kommer från Israel och det gillar högdjuren i Sd! Du får tänka på att sektledaren Jimmie Åkesson bestämmer allt i Sd!
Intressant, har tänkt så också men har inga fakta och därför inte sagt så. Har du det? Upp med det
Citera
2026-08-17, 21:19
Medlem
att partiet är toppstyrt och åkesson dikterar saker är en sak i sig, han är tydligt köpt. men diverse SDare är ultra zionistiskt utan att ha fått några pengar.
Citera
2026-08-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
vad jag förstår är det inte massa judar i partiet, det är väl bieler och ekeroth.
större delen är svenskar, dessa personer är då inte kristna och borde inte kuppats på teologiska vinklingar.
hur har nästan alla bara togglat över till att vara zionister utan att vara judar.
det kan inte bara vara mutor eller statusplatser med fina poster. det skulle bara gälla några få i toppstyre.
men typ hela underklassen av npcs i partiet är totalt hjärntvättade till att dyrka israel.
jag förstår inte hur dom prioriterar nationalismen av ett totalt främmande land över sverige.
israel lyfter inte ett finger för att fixa invandringen eller debatten i sverige så varför är dom så fanatiska.

Partiledningen har använt stödet för Israel för att skaffa politisk legitimitet, tvätta bort historiska anklagelser om antisemitism och bli accepterade i den politiska hetluften.... För medlemmarna har Israel kommit att omdefinieras från ett främmande land till en ideologisk bundsförvant i en bredare civilisationskamp mot radikal islamism... Genom intern lojalitet och samstämmiga informationsflöden i gräsrotskretsar har denna hållning snabbt blivit norm inom partiet.

AfS-ledaren Gustav Kasselstrand pratar lite om det här gällande SD... Kolla gärna från början för att få mer kontext om Israel, sionismen samt relationen mellan USA och Europa.

DEBATT: GUSTAV KASSELSTRAND (AFS) VS. SVENSK MUSLIM
https://www.youtube.com/watch?v=vqZiLIR0Luo&t=805s
Citera
2026-08-17, 21:31
Medlem
att sammarbeta med judar eller israel för att få rentvättad goodwill är en sak, men zionismen och fanatismen i att judarna är utvalda har helt gått om nu att göra sverige lagom igen.
jag tror inte det är någon white guilt cope eller överkompensering på individnivå eller parti organ.
alla nationalister har uteslutits över åren och alla nyare medlemmar är bara ex moderater utan någon förhållning till nassar eller skuldkänsla över det
Citera
2026-08-17, 22:30
Medlem
Ja det tror jag. Zionisterna arbetar hårt för att ta över i många länder.
Citera
2026-08-17, 22:30
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Det handlar om två saker: att tvätta bort historiska stämplar och att "fiendens fiende är min vän". Genom att stötta den israeliska mördar-regimen köper man sig immunitet mot antisemitanklagelser, samtidigt som man hittat en aktör som bekämpar samma politiska och religiösa motståndare som man själv utmålar som det största hotet mot Sverige. Det krävs ingen teologisk övertygelse för det, bara vanlig politisk oärlighet och kalkyl.
Citera
2026-08-17, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Ja det tror jag. Zionisterna arbetar hårt för att ta över i många länder.

Absolut, precis som islamisterna. Varför ska vi svenskar behöver blanda oss i deras terror-skit? Ut med båda, jämna skiten med marken.
Citera
2026-08-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Intressant, har tänkt så också men har inga fakta och därför inte sagt så. Har du det? Upp med det

Joakim Wallerstein och den ökända kommunikationsavdelningen i Stockholm. Hur tror du trollarméerna finansierades? Vem pröjsar för det löjligt flotta kansliet på Katarinavägen på Söder?
Citera
2026-08-18, 00:23
Medlem
Citat:

Israel tillsammans med USA är de två största orsakerna till invandring från MENA. Tänk om Sverige någon gång kunde säga "Fuck off, vi har inget mer era krig att göra".
Citera
2026-08-18, 04:33
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Absolut, precis som islamisterna. Varför ska vi svenskar behöver blanda oss i deras terror-skit? Ut med båda, jämna skiten med marken.

Precis. Det behövs varken islam eller sionism i Sverige.

Sionism är inte bara det utrikespolitiska, det är även att utsuga andra länder på deras tillgångar och på sikt sudda ut nationalidentiteten (förutom den egna judiska såklart). Det är därför ett nationalistiskt parti som förr var tydliga att svenskhet var etniskt och kulturell, emot vinster i välfärd, emot att delta i imperialistisk krigsmakt och emot åsiktslagar; nu anser att svensk avgörs av passet, vinster i välfärden är tipp-topp, NATO är viktigt och vi har fler lagar emot yttrandefrihet än för tio år sedan.

Till Åkessons försvar så är det inte hans nya sugar daddy som är kataklysmen. Partiet har länge haft sionistiskt inflytande. Vi som är gamla nog minns ju järnrörsgänget Ekeroth.
Citera
2026-08-18, 06:58
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:

Det finns två stora faktorer här,
1. pengarna från Israel
2. Vad Trump tycker

SD kopierar oftast Trump/MAGA rakt av utan direkta anpassningar till Svenska förhållanden, ofta med löjeväckande resultat.
Pengarna verkar komma från Israel nu, förut kom dom från Ryssland då var SD mer Ryss-vänliga, låt oss kalla partiet för Putin-kramare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in