2026-08-17, 21:52
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ingen har vad jag vet blivit åtalad för att elda Bibeln.

Det kan möjligen bero på att kanske inte någon har gjort det? Och om det är så, då är det ju svårt att veta hur domstolen skulle resonera.
Citera
2026-08-17, 21:53
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vänstern har kritiserat och nedvärderat kristendomen i mer än hundra år. Nu, plötsligt menar de att man inte får kritisera en religion. Man slåss med näbbar och klor för att försvara en religion som går mot alla åsikter de i alla fall påstår att de har. Kan du förklara den totala inkonsekvensen hos vänstermänniskor när det gäller det här?

Vad är det med islam som du och ni älskar och försvarar rent fanatiskt. Förklara.

Jag avskyr islam och är inte heller vänster eller är alla det som inte röstar på Sd?
Citera
2026-08-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det kan möjligen bero på att kanske inte någon har gjort det? Och om det är så, då är det ju svårt att veta hur domstolen skulle resonera.

Varför då?

Muslimerna skriker, gapar, slår sönder allt i sin närhet. Anmäler och ansvarig blev dömd.

Glöm inte att en av de som eldade upp en koran även blev avrättad.

Det kommer aldrig ens leda till ett åtal om du gör samma sak mot Bibeln och kristna. Den åklagaren som drar ärendet till domstol kommer vara lynchad i Sverige.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-08-17 kl. 21:58.
Citera
2026-08-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Undra hur mkt Lindberg med kompani kan om islam och deras organisationer. Troligtvis ingenting. Undrar om de ens läst Jomshofs bok eller bara har förutfattade meningar om den. Lite som att inte gå på en konsert och sedan skriva om hur dålig sångaren var…

Jomshof är beläst som bara den, det är merän vad man kan kalla Anders Lindberg och kompani för.
Jomshof har plöjt igenom koran och massa annat relaterat innan han själv tog ställning till att det där är inte bra och passar inte här.
Trots den islamvurmare som Lindberg är så tvivlar jag på att han har läst igenom koranen eller överhuvudtaget något annat lite tyngre verk.
Citera
2026-08-17, 22:03
Medlem
Citat:
Absolut.
Men inte på jobbet, på arbetstid.

Du kan inte heller dra igång kravaller och börja bete dig som en apa när du blir lite upprörd över en bok som bränns. Den delen ligger oxå inom religionsfrihet.

Det är dock klassat som hets mot folkgrupp att elda koranen vid fel tillfälle idag. Detsamma gäller inte för Bibeln. Är det religionsfrihet?
Att dra igång kravaller är redan förbjudet i Sverige. Så vad menar du är nytt här?

Och var i svensk lag framgår att du får elda bibeln men inte koranen?
Citera
2026-08-17, 22:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det ska han inte alls ha, Rickard Jomshof är en idiot! "I Sverige är religionsfriheten lagstadgad och grundas i svensk grundlag. Det innebär att alla har rätt att utöva sin religion, att byta religion och att fira religiösa högtider. Religionsfriheten skyddar även att man inte behöver berätta om sin tro eller religion. Det är viktigt att notera att religionsfriheten är en av de mänskliga rättigheterna och omfattar även icke-religiösa övertygelser."
Man har även rätt att hata en religion. Man får inte utöva religion hur som helst. Det är förbjudet att avrätta avfällingar och homosexuella, man får inte könsstympa flickor. män och kvinnor har rätt och ärva lika mycket av sina föräldrar, du får inte misshandla din fru eller barn obedövad slakt är inte tillåtet. Islam är inte demokratisk och borde förbjudas!
Citera
2026-08-17, 22:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Absolut.
Men inte på jobbet, på arbetstid.

Du kan inte heller dra igång kravaller och börja bete dig som en apa när du blir lite upprörd över en bok som bränns. Den delen ligger oxå inom religionsfrihet.

Det är dock klassat som hets mot folkgrupp att elda koranen vid fel tillfälle idag. Detsamma gäller inte för Bibeln. Är det religionsfrihet?
Du får elda koranen. Det är inte klassat som hets mot folkgrupp.
Citera
2026-08-17, 22:10
Medlem
Jomshof är ett komplett retard. Hur han har anhängare är för mig en gåta. Vilken loser!
Citera
2026-08-17, 22:20
Medlem
Richard Jomshof har självklart rätt, och har alltid rätt i dessa frågor.
Problemet är en historisk frånvaro av en aktiv värderingsdiskussion inom integrationspolitiken.
Citera
2026-08-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Feta bokstäver JA absolut - vi svenskar är födda utan islam <-----
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/M7a24E/richard-jomshof-sager-att-han-hatar-islam-kan-fa-ministerpost

Absolut inget att fundera på
Jomshof ska ha ministerposten som chef för hemvisitation i islamisters hem inom sveriges riksgränser.
Jag hade eťt fin moment med en islamsk kvinna.
Jag vill inte ha många män här och inte kvinnor i slöja, men raggade lite och det verkade okej. 🤗
Citera
2026-08-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du får elda koranen. Det är inte klassat som hets mot folkgrupp.

Du fattar nog vad jag menar.

Det är inte tillåtet med hets mot folkgrupp, så om du gör det på fel ställe vid fel tillfälle så får du uppenbart inte det.

Är det ingen som läser nyheter i Sverige?
Citera
2026-08-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MovistarPlus
Jomshof är ett komplett retard. Hur han har anhängare är för mig en gåta. Vilken loser!

Kanske lite extrem, men ganska sunda värderingar på många punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in