2026-08-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vadå "hybrid-män"? Det finns inget som heter så. Alla personer som är över 18 och har XY-kromosompar är äkta män. Det kvittar fullständigt vad de gör för något.

Men jag vet att ni kvinnor brukar håller på så här. Försöker ta ifrån män deras könsidentitet så fort de ägnar sig åt enligt er oönskat beteende. Men givetvis skulle ni aldrig acceptera att någon delar upp kvinnor i riktiga kvinnor och oäkta kvinnor.

Vad säger du förresten om en vuxen man som knullar en 15-åring? Är det en riktig man?

En man som tycker det är hett att ligga med en 15-åring, är väl en pojke själv i huvudet. Inte riktigt man ännu med andra ord.

I övrigt kan du läsa mitt nedan inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag anser att det är extremt omanligt att inte kunna tygla/kontrollera sin aggressivitet.

De manligaste männen jag känner är de som man inser skulle kunna försvara både sig själv/andra om det behövdes, men som har extremt god kontroll över sin aggressivitet. Det är rentav sexigt!
Citera
2026-08-17, 19:32
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Men nu går folk i Sverige till ICA och köper mat. Slåss inte, krigar inte, jagar inte stora djur. Lever civiliserat. Och detta gör något med den aggressiva sidan, den lugnar sig, den anpassar sig, tonas ner. Det nya manliga blir att behärska den sidan av sig själv, ha kontroll över den och endast ta fram den sidan när det behövs (när man själv/andra är under hot). Att våldta, blir då jädrigt omanligt, ociviliserat... En hybrid-man!

Jo, så är det och så har det blivit, men det innebär ju inte att den tidigare och mer ursprungliga manligheten har blivit "omanlig". Oacceptabel och oönskad möjligen, men inte omanlig. Våld och krig är ju annars ett av de tydligaste exemplen. Normalt sett så motarbetas och motverkas den typen av manliga uttryck och instinkter men i militära sammanhang så uppmuntras de istället. På senare år så har vi dessutom sett en stor "revival" av denna typ av manlighet inom populärkulturen, eftersom de som styr våra länder vill förbereda oss för att delta i tredje världskriget.

Citat:
Vart har du fått den där dyngan ifrån? En kvinna som blir våldtagen av random (hybrid)man vill inte leva med sin förövare. Låter som kvinnohatande incel-myter det där.

Nej, inte nu för tiden. Hur tror du dock att det har varit under de tidigare 100.000 åren av mänsklig historia? Om en fientlig stam plötsligt angriper din egen stam, slår ihjäl eller driver bort männen och tar kvinnor och barn som fångar? Vad ska du då göra som kvinna tror du? Dra igång lite feministiskt självförsvar? Börja prata om jämlikhet och normer? Då skulle du direkt få en stenklubba i skallen och så var det inte mer med det. När de andra kvinnorna ser detta så inser de givetvis att det bara är att gilla läget, sära på benen, se glad ut och anpassa sig till det nya livet. Detta har varit verkligheten för otroligt många av våra föregångare och det har naturligtvis satt sina spår i våra gener och instinkter. Det är naturligtvis pga denna långa historia och den påverkan den har haft på evolutionen som kvinnor har ett annorlunda beteende och ett annat synsätt på många saker när det gäller sex, kärlek och relationer jämfört med män.
Citera
2026-08-17, 19:35
Medlem
Citat:
En man som tycker det är hett att ligga med en 15-åring, är väl en pojke själv i huvudet. Inte riktigt man ännu med andra ord.

I övrigt kan du läsa mitt nedan inlägg:

Det var ju tråkigt då att din nyfunne vän visade sig vara en pojke i huvudet:

(FB) Incels, ni kan sluta gnälla om att "det är svårt att hitta en tjej"

Och att någon är "omanlig" betyder inte att personen inte är man. Vi behöver nog importera Merapi från feministforumet så hon kan komma in och sträcka upp dig ordentligt.
Citera
2026-08-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jo, så är det och så har det blivit, men det innebär ju inte att den tidigare och mer ursprungliga manligheten har blivit "omanlig". Oacceptabel och oönskad möjligen, men inte omanlig. Våld och krig är ju annars ett av de tydligaste exemplen. Normalt sett så motarbetas och motverkas den typen av manliga uttryck och instinkter men i militära sammanhang så uppmuntras de istället. På senare år så har vi dessutom sett en stor "revival" av denna typ av manlighet inom populärkulturen, eftersom de som styr våra länder vill förbereda oss för att delta i tredje världskriget.

Nej, inte nu för tiden. Hur tror du dock att det har varit under de tidigare 100.000 åren av mänsklig historia? Om en fientlig stam plötsligt angriper din egen stam, slår ihjäl eller driver bort männen och tar kvinnor och barn som fångar? Vad ska du då göra som kvinna tror du? Dra igång lite feministiskt självförsvar? Börja prata om jämlikhet och normer? Då skulle du direkt få en stenklubba i skallen och så var det inte mer med det. När de andra kvinnorna ser detta så inser de givetvis att det bara är att gilla läget, sära på benen, se glad ut och anpassa sig till det nya livet. Detta har varit verkligheten för otroligt många av våra föregångare och det har naturligtvis satt sina spår i våra gener och instinkter. Det är naturligtvis pga denna långa historia och den påverkan den har haft på evolutionen som kvinnor har ett annorlunda beteende och ett annat synsätt på många saker när det gäller sex, kärlek och relationer jämfört med män.

För min del är det inte ett dugg manligt med aggressivitet. Inte kvinnligt heller för den delen. Mänskligt, javisst. Men det sexigaste är ju att ha god kontroll på sin aggressivitet.

Vet du. Om Stina blev våldtagen av Arne från fiende-gänget. Och försvarad av Pelle från fiende-gänget. Så gängade hon sig förmodligen med just Pelle. Och höll sig långt borta från Arne. Så ja: hon valde en fiende till sin by. Men hon valde honom för att han försvarade henne, mot den som våldtog henne. Jag är rätt jädra övertygad om att det var så det såg ut.
Citera
2026-08-17, 19:41
Medlem
Citat:
Det var ju tråkigt då att din nyfunne vän visade sig vara en pojke i huvudet:

(FB) Incels, ni kan sluta gnälla om att "det är svårt att hitta en tjej"

Och att någon är "omanlig" betyder inte att personen inte är man. Vi behöver nog importera Merapi från feministforumet så hon kan komma in och sträcka upp dig ordentligt.

Men kära du. Vi vet inte hur gammal han var när han låg med henne. Han kan ha varit ung själv. Men så långt tänkte du givetvis inte!

En hybrid-man är också en man, bara mycket mindre av den varan.
Precis som en hybrid-bil är en bensindriven bil, men bara behöver mindre av den varan.

Incels som respekterar "nej" är hur som helst manligare i mina ögon än vad våldtäktsförövare är. Så är det med den saken.
Citera
2026-08-17, 19:47
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

För min del är det inte ett dugg manligt med aggressivitet. Inte kvinnligt heller för den delen. Mänskligt, javisst. Men det sexigaste är ju att ha god kontroll på sin aggressivitet.

Aggression styrs till stor del av testosteron, manligt könshormon. Det är alltså väldigt manligt. Jag håller dock med om att självkontroll är bra och önskvärt i många fall.

Citat:
Vet du. Om Stina blev våldtagen av Arne från fiende-gänget. Och försvarad av Pelle från fiende-gänget. Så gängade hon sig förmodligen med just Pelle. Och höll sig långt borta från Arne. Så ja: hon valde en fiende till sin by. Men hon valde honom för att han försvarade henne, mot den som våldtog henne. Jag är rätt jädra övertygad om att det var så det såg ut.

Det som hände var nog oftast att både Arne och Pelle hade varsin erövrad kvinna som de våldtog och gjorde till sina fruar. Att någon skulle "försvara" en kvinna från en annan krigare ur samma stam, som tagit henne som krigsbyte, lär ju inte ha förekommit särskilt ofta.

Kom ihåg att våldtäkt fram tills ganska nyligen inte ansågs kunna förekomma inom äktenskapet. Den allmänna uppfattningen har genom historien varit att en man har en självklar rätt att fritt "använda" sin kvinna när han vill, med undantag för att vissa sexuella aktiviteter var förbjudna och att det inom vissa kulturer fanns och finns vissa regler kring menstruation och sånt.

För kvinnor har det nästan alltid bara funnits alternativet att "gilla läget" och att på olika sätt manipulera fram önskade resultat med sex, känslor och intriger, eftersom män är så mycket fysiskt starkare.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-08-17 kl. 19:51.
Citera
2026-08-17, 19:53
Medlem
Citat:
Men kära du. Vi vet inte hur gammal han var när han låg med henne. Han kan ha varit ung själv. Men så långt tänkte du givetvis inte!

Precis som en hybrid-bil är en bensindriven bil, men bara behöver mindre av den varan.

Incels som respekterar "nej" är hur som helst manligare i mina ögon än vad våldtäktsförövare är. Så är det med den saken.

I ett annat inlägg skrev han att en 15-årig tjej och en 60-årig man skulle kunna vara ett vackert par. Och att tjejer är som snyggast mellan 15-40.

Men ja, eftersom han har varit så snäll mot dig och t om hållt med dig om saker och ting så kvittar hans hebefili.

Medan om jag säger att det finns snygga 17-åringar så är jag enligt dig en hebefil som lika gärna kan tända på 9-åriga barn. Ditt hyckleri finner inga gränser.

Alla incels som är över 18 är män, för övrigt. Ja, de med XY-kromosompar då. Detsamma gäller för alla icke-incels över 18. Och alla våldtäktsmän över 18. Osv. Du kan lägga ner det kvinnliga tramset/härskartekniken att dela in män i manliga vs omanliga, eller riktiga män vs "hybrid-män". En riktig man är en person över 18 med XY-kromosompar. Punkt.
Citera
2026-08-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Aggression styrs till stor del av testosteron, manligt könshormon. Det är alltså väldigt manligt. Jag håller dock med om att självkontroll är bra och önskvärt i många fall.

Det som hände var nog oftast att både Arne och Pelle hade varsin erövrad kvinna som de våldtog och gjorde till sina fruar. Att någon skulle "försvara" en kvinna från en annan krigare ur samma stam, som tagit henne som krigsbyte, lär ju inte ha förekommit särskilt ofta.

Kom ihåg att våldtäkt fram tills ganska nyligen inte ansågs kunna förekomma inom äktenskapet. Den allmänna uppfattningen har genom historien varit att en man har en självklar rätt att fritt "använda" sin kvinna när han vill, med undantag för att vissa sexuella aktiviteter var förbjudna och att det inom vissa kulturer fanns och finns vissa regler kring menstruation och sånt.

För kvinnor har det nästan alltid bara funnits alternativet att "gilla läget" och att på olika sätt manipulera fram önskade resultat med sex, känslor och intriger, eftersom män är så mycket fysiskt starkare.

Testosteron har även kvinnor. Vill jag här tillägga.

Jag är övertygad om att dessa kvinnor inte ville ha dessa våldtäktsförövare.
Hade du själv velat ha en kvinna som regelbundet våldtog dig med diverse attiraljer analt? Nej, jag tror inte det du. Historiens folk ville inte heller det. Kvinnorna led givetvis. Och detta ser man ju även i patriarkala samhällen: kvinnorna blir slagna och våldtagna och lider, men har inget annat val än att stanna kvar. Hemskt är bara förnamnet! Så nej. Detta var inte kvinnornas val, inte.

Jädrigt omanligt att våldta. Jädrigt omanligt.
Citera
2026-08-17, 20:22
Medlem
Citat:
I ett annat inlägg skrev han att en 15-årig tjej och en 60-årig man skulle kunna vara ett vackert par. Och att tjejer är som snyggast mellan 15-40.

Men ja, eftersom han har varit så snäll mot dig och t om hållt med dig om saker och ting så kvittar hans hebefili.

Medan om jag säger att det finns snygga 17-åringar så är jag enligt dig en hebefil som lika gärna kan tända på 9-åriga barn. Ditt hyckleri finner inga gränser.

Alla incels som är över 18 är män, för övrigt. Ja, de med XY-kromosompar då. Detsamma gäller för alla icke-incels över 18. Och alla våldtäktsmän över 18. Osv. Du kan lägga ner det kvinnliga tramset/härskartekniken att dela in män i manliga vs omanliga, eller riktiga män vs "hybrid-män". En riktig man är en person över 18 med XY-kromosompar. Punkt.

Joe88, är du ledsen för att jag inte hyllar dig mer, eller vad vill du med ditt inlägg?
Citera
2026-08-17, 20:28
Avslutad
Citat:

Verkar som folk missförstår det här med ”nej” hela tiden. Så tröttsamt.
Man är så långt ifrån incel som det går att komma ifall man respekterar ett nej. Kvinnor känner sig trygga med sådana män och man har större chans att få till det när/om hon är redo vid ett annat tillfälle.
Citera
2026-08-17, 20:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om en incel har chans till sex med en kvinna, men tackar nej. Så är han inte längre en incel utan en volcel (frivilligt celibat).

Snälla lilla vän, män i allmänhet eller incels är knappast intresserade av alla kvinnor, det kan ju faktiskt vara så att kvinnan ser inte ut som på sina bilder utan är en besvikelse IRL eller så har hon dålig andedräkt eller dricker för mycket alkohol.

Citat:
Många singelkvinnor är volcels. Dvs.: lever i frivilligt celibat, då de inte finner en man som de trivs tillräckligt bra med och är tillräckligt attraherade av för att vilja ha sex med honom.

Vi kan istället anta att många singelkvinnor är femcels eftersom de har stora problem att finna en partner pga olika anledningar. Femcels är den kvinnliga motsvarigheten till manliga incels.

Se där, nu fick du lära sig ett nytt ord! 😂
Citera
2026-08-17, 20:32
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Joe88, är du ledsen för att jag inte hyllar dig mer, eller vad vill du med ditt inlägg?
Men du kan inte vara seriös.

Du sitter bara och skriver massa PK-skit här. Du är helt inkonsekvent i din logik.
Du kan inte forsöka mobba folk för något och sen ge tummen upp när nån annan gör det för du har en friend crush på dem.
Det här är inte girl lockerroom talk på högstadiet.

Gå till Ica och prata med en tant istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in