2026-08-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns inget manligt med att våldta någon. Det är fan något av det mest omanliga som finns! Går inte ens att kalla våldtäktsförövare för män. De är väl mer hybrid-män, skulle jag vilja påstå. Ser endast ut som män, men det är allt.

En man vet när han är oönskad/när sex är oönskat och respekterar ett "nej", han våldtar inte, utan tar det som en man. En man vet även hur han ska få sin kvinna att tända och vilja ha honom. Om och om igen.

Incels är betydligt mer manliga än vad våldtäktsförövare är! Incels respekterar ju ett "nej".

En man är en person med XY-kromosom som är över 18. Detta oavsett vad han ägnar sig åt för beteenden. Är det förstått?
Citera
2026-08-17, 18:51
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Se nedan.

Generellt svar: kvinnor som letar ligg och spänning kommer välja annorlunda än kvinnor som letar seriöst och långvarigt. Trasiga kvinnor är undantaget, även om de skulle vilja ha stabilitet och trygghet saknar de förmåga att hitta det, de kommer i hög utsträckning välja män som dras till trasiga kvinnor (dvs skit).

Jag har tidigare i mitt liv inte varit en man som erbjuder någon större trygghet och stabilitet, eller gett sken av att så var fallet. Jag är lång och är väl någorlunda maskulin så det är möjligt att jag har tilltalat någon mer primal kvinnlig instinkt om "beskydd", men trygghet och stabilitet var inte något jag hade på menyn förr om åren. Jag har aldrig varit kriminell, alkis eller något sånt, men inte särskilt uppstyrd vad gäller ekonomi, sysselsättning m.m. heller utan mest bara fokuserad på mina lite mer konstnärliga specialintressen och passioner. Trots detta så har inte en utan flera olika attraktiva kvinnor sökt sig till mig, bott ihop med mig i många år, gift sig med mig och skaffat barn med mig. Dessa kvinnor var inte heller några "trasiga kvinnor" utan ganska uppstyrda (mycket mer uppstyrda än jag) kvinnor av medelklassbakgrund och som dessutom var eller blev väldigt högutbildade. En var läkare och en annan hade mastersexamen och forskade inom sitt område. Du har alltså fel, ibland i alla fall.
Citera
2026-08-17, 18:55
Medlem
Citat:
Så kan det vara, eller så är det helt enkelt så att de anser att mannens attraktion är hans inre. Det är det jag menar är speciellt med kvinnor. Gillar de hans inre så kommer utsidan inte spela någon större roll. Män fungerar inte riktigt så, generellt.

Men för att fånga hennes intresse, behöver han se bra ut, iaf. i hennes ögon. Smaken är ju som baken! Som ung hade jag två kvinnliga vänner som hade extremt olika smak. Den ena ville ha snaggade muskelberg med extremt manliga drag i ansiktet. Och den andra ville ha smala, långa män med långt hår, med feminina drag i ansiktet. Ingen av de två tyckte att den andra hade snygga pojkvänner! Men tyckte att de själva hade världens kap på sina pojkvänner, rent utseendemässigt.

Citat:
Det där med att incels bara behöver se till att "jobba, träna, ha vänner, intressen" är väl ungefär en ganska exakt beskrivning över vad de inte klarar

Då behöver de hjälp att få till det! Då och då dyker det ju upp någon incel här på FB som frågar om hjälp. Både jag och andra skribenter försöker ge råd. Sedan kan de ju även behöva få hjälp av folk IRL, givetvis.
Citera
2026-08-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Så du menar att vikingar, mongolkrigare och andra av världshistoriens absolut mest maskulina män inte var manliga? Det är en konstig åsikt. Att slåss, kriga, jaga stora djur och att ha sex, att betäcka och befrukta kvinnor, vare sig de vill eller inte, är ju naturligtvis det absolut mest manliga som finns. Det är ju själva kärnan och definitionen av ur-manlighet.

Men nu går folk i Sverige till ICA och köper mat. Slåss inte, krigar inte, jagar inte stora djur. Lever civiliserat. Och detta gör något med den aggressiva sidan, den lugnar sig, den anpassar sig, tonas ner. Det nya manliga blir att behärska den sidan av sig själv, ha kontroll över den och endast ta fram den sidan när det behövs (när man själv/andra är under hot). Att våldta, blir då jädrigt omanligt, ociviliserat... En hybrid-man!

Och skriver du om vikingar, så var vissa av de framstående vikingarna kvinnor. Hårda krigare som fan!

Citat:
En mer primitiv och ursprunglig man, en dominant hanne (se på hur nästan alla djur beter sig), bryr sig inte om någonting av detta och respekterar ingenting som står i hans väg. Han dominerar och besegrar sina konkurrenter och fiender och sen gör han som han vill. Kvinnorna/honorna fogar sig i detta(annars går det illa för dem) och evolutionen har dessutom gjort så att många av dem gillar det och tänder på det. Så här har förmodligen merparten av mänsklighetens förhistoria sett ut. Det är därför så många kvinnor fantiserar om våldtäkt och dominans och det är också därför som kvinnor så förbluffande lätt kan gå vidare efter ett långt förhållande och liksom bara radera 10 år av glädje och sorg tillsammans med en annan man från hårddisken uppe i skallen, när de väl har bestämt sig för att mannen de är med inte längre duger och att en viss annan man, eller någon annan man de inte har träffat ännu, är bättre.

Vart har du fått den där dyngan ifrån? En kvinna som blir våldtagen av random (hybrid)man vill inte leva med sin förövare. Låter som kvinnohatande incel-myter det där.
Citera
2026-08-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
En man är en person med XY-kromosom som är över 18. Detta oavsett vad han ägnar sig åt för beteenden. Är det förstått?

Våldtäktsförövaren är en man ja, en hybrid-man.

En incel som respekterar "nej" är betydligt mer man än vad en våldtäktsförövare är.
Citera
2026-08-17, 19:09
Medlem
Citat:
Våldtäktsförövaren är en man ja, en hybrid-man.

En incel som respekterar "nej" är betydligt mer man än vad en våldtäktsförövare är.

Det finns inget som heter "hybrid-man". En man är en man oavsett vad han gör för något.
Citera
2026-08-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det finns inget som heter "hybrid-man". En man är en man oavsett vad han gör för något.

Jag beskriver mitt synsätt på en våldtäktsförövare. De är inte män, de är hybrid-män.
Äkta män respekterar ett "nej" och är lyhörda för om sexet är oönskat.
Citera
2026-08-17, 19:16
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen

Men vuxna kvinnor tycker inte det där är coolt.

Nej, men det funkar i den aktuella gruppen. Sen är det ju verkligen jättemånga kvinnor inom polisen, rättsväsendet i övrigt och kriminalvården som blir avslöjade med att ha sex med just gängkriminella och hjälpa dem på olika sätt. Jag har suttit på hemmafester och pratat med vuxna medelklasskvinnor med bra utbildning och jobb och sett hur det mer eller mindre rann till på dem när gängkriminella och gangsters kom upp i samtalet.

Citat:
De söker efter nån som typ Madsen som sannolikt är en äkta sexualsadist. Det är en fetish.

Njae, de flesta vuxna kvinnor som dras till mördare som Madsen är nog inte alls fetischister. Det är mycket mer primala kvinnliga instinkter från vår forntid som talar inom dem.

Citat:
För fjortisar är det kanske coolt att ha en pojkvän som är "gangster" för att det är populärkultur bland dem.

Delvis för att det är populärkultur och har getts hög status (det som kvinnor ofta går igång mest på) inom vissa kretsar. När det gäller just kriminella och upplevt eller verkligt farliga och våldsamma män är det dock andra och mycket djupare instinkter som kickar in hos många kvinnor.
Citera
2026-08-17, 19:20
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Jag beskriver mitt synsätt på en våldtäktsförövare. De är inte män, de är hybrid-män.

De mest "äkta männen" i historien var inte särskilt lyhörda utan slog istället in skallen på folk med en påk och gjorde som de ville. Det är en manlighet vi kanske inte tycker är så trevlig idag och den kan ju vara ganska tråkig att råka ut för, men det är definitivt inte "omanligt". En lejonhane som slåss med andra hanar och besegrar dem och sen mer eller mindre våldtar lejonhonorna (och ibland t.o.m. dödar deras befintliga ungar med andra hanar) är ju inte "olejonaktig". Eller hur?
Citera
2026-08-17, 19:25
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Nej, men det funkar i den aktuella gruppen. Sen är det ju verkligen jättemånga kvinnor inom polisen, rättsväsendet i övrigt och kriminalvården som blir avslöjade med att ha sex med just gängkriminella och hjälpa dem på olika sätt. Jag har suttit på hemmafester och pratat med vuxna medelklasskvinnor med bra utbildning och jobb och sett hur det mer eller mindre rann till på dem när gängkriminella och gangsters kom upp i samtalet.
Jag vet. Men sanningen är att många av de där killarna är lite mjuka när det kommer till tjejer och då blir de nog lite besvikna. Förr var det så att gängkriminella var vita riddare och såg ner på våldtäkt och kvinnomisshandel - i alla fall utåt sätt. Det kanske har förändrats lite till fetishisternas fördel med den utländska kvinnosynen. Sen är det ju så att en tuff kille är bättre än en mjuk även om han inte är perfekt.

Citat:
Njae, de flesta vuxna kvinnor som dras till mördare som Madsen är nog inte alls fetischister. Det är mycket mer primala kvinnliga instinkter från vår forntid som talar inom dem.
Det spelar kanske in, men tro mig de här tjejerna gillar riktigt hårda knull. Det är helt klart en fetish hos många både män och kvinnor. Det är inte bara en instinkt för mannens genetiska duglighet för då hade det dugit med lite vanilj. Det fixar ju reproduktionsbiten. Dessutom förklarar det inte mäns fetish för det. Ja ni hörde rätt straight män gillar det ibland typ som cuckolding.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-17 kl. 19:33.
Citera
2026-08-17, 19:27
Medlem
Citat:

Vadå "hybrid-män"? Det finns inget som heter så. Alla personer som är över 18 och har XY-kromosompar är äkta män. Det kvittar fullständigt vad de gör för något.

Men jag vet att ni kvinnor brukar håller på så här. Försöker ta ifrån män deras könsidentitet så fort de ägnar sig åt enligt er oönskat beteende. Men givetvis skulle ni aldrig acceptera att någon delar upp kvinnor i riktiga kvinnor och oäkta kvinnor.

Vad säger du förresten om en vuxen man som knullar en 15-åring? Är det en riktig man?
Citera
2026-08-17, 19:27
Medlem
Citat:
De mest "äkta männen" i historien var inte särskilt lyhörda utan slog istället in skallen på folk med en påk och gjorde som de ville. Det är en manlighet vi kanske inte tycker är så trevlig idag och den kan ju vara ganska tråkig att råka ut för, men det är definitivt inte "omanligt". En lejonhane som slåss med andra hanar och besegrar dem och sen mer eller mindre våldtar lejonhonorna (och ibland t.o.m. dödar deras befintliga ungar med andra hanar) är ju inte "olejonaktig". Eller hur?

Jag anser att det är extremt omanligt att inte kunna tygla/kontrollera sin aggressivitet.

De manligaste männen jag känner är de som man inser skulle kunna försvara både sig själv/andra om det behövdes, men som har extremt god kontroll över sin aggressivitet. Det är rentav sexigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in