Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Men snälla vakna. De röstar rött och förstår inte konsekvenserna. Vi har redan sharia: från 2011
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sharialagen-galler-i-svensk-domstol
Du behöver inte be mig att vakna! Jag vet vilka nötter Mehmet Kaplan, Mahmoud Aldebe etc är. Än så länge har de blivit nedtystade och inte fått något gehör bland styret i Sverige (och tur är väl det?) Lär bli ännu mindre gehör med tanke på hur många som röstar på SD numera
Ja de är garanterat naiva om de tror att de ännu röstar på Erlander och Palmes parti, självklart. Där kan vi enas
Citat:
Och från 2025 finns det en shariadomstol:
https://www.svd.se/a/bOj4Vq/shariadomstol-ska-avtalsfriheten-galla-alla-utom-muslimer-skriver-jurist
Jag är också ganska säker att uppdrag granskning hade ett program om shariapolis i
förtorterna för mer än 20 år sedan.
Ja, jag läste också om det för många år sedan (något i Malmö tex) Det är problematiskt och här har integrationen misslyckats. Jag tror dock inte att de kan rycka åt sig hela Skåne i folkomröstning imorgon? Det skulle märkas på lång väg
För 20 år sedan? OK, vore intressant med en uppdatering då
Citat:
Hade vi inte haft en massa dårsr som röstat på V, MP och C (och Reinfeldt) hade vi inte haft de problemen vi har. Så antingen fullkomligt älskar t ex norrlänningar sharia och islamism eller så fattar de inte vad de röstar på och dess konsekvenser.
Nu kanske de inte medvetet röstar för deras invandringspolitik (utan arbetsmarknad, miljö, skatter etc) Så dårar som inte direkt "röstar för vidöppna gränser" (utan kanske lägre skatter) Jag tror att det är det senare (börjar vi prata om problematiken vid det här tidiga stadiet kommer inte Norrbotten förvandlas till ett ISIS-territorium, ta det lugnt)
Schweiz & Liechtenstein har historiska starka inslag av direktdemokrati. Säg till om du hittar något förslag om att införa "separata sharia-lagar" i nån av kantonerna från muslimerna som bor där (så får vi en bra fingervisning)
Citat:
Nu har jag inte ens tagit upp om gängkriminalitet, skjutningar, bombningar, gruppvåldtäkter och förnedringsrån…
Men nu är inte vi längre inne på religion & ett kalifat utan kriminalitet i allmänhet (och vettetusan om de kan rösta fram en region där de får leva i total anarki) Men visst kan vi behöva satsa mer på polisen
Citat:
Angående en låg svarsfrekvens så innebär det snarare att mörkertalet är ännu större, inte tvärtom!
Ja, det är en rejäl utmaning för en ganska misslyckad integrationspolitik (men än så länge kan vi inte klart ut säga att 48% av SFI-studenterna är emot HBTQ
& vill ha sharia) Behöver det betyda att en viss region i tex norra Sverige blir ett kalifat inom några veckor? Nej. Det är mitt budskap till dig om vi ska avrunda (innan vi sitter här hela kvällen)
så mycket panik behövs det inte

(de kommande åren blir intressanta dock sure)