2026-08-16, 20:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ure var fruktansvärt bra. Det kan även jag medge som tycker 9 av 10 anfallare bara är luffare som råkar smälla in lite mål då och då.

Förmodligen det högsta betyg en allsvensk anfallare kan få . Och du har helt rätt.

Jag har skrivit det förut och gör det igen, Sirius kan ha sålt i väg guldet med Ure.
Citera
2026-08-16, 20:54
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Förmodligen det högsta betyg en allsvensk anfallare kan få . Och du har helt rätt.

Jag har skrivit det förut och gör det igen, Sirius kan ha sålt i väg guldet med Ure.
Såpass? 🤣

Och ja. Kan nog bli match med Bajen om
det till slut. Börjar det gå snett för Sirius kan dom få det knepigt att hantera det. Helt ny situation för dom med.
Citera
2026-08-16, 21:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En sån där sak som riskerar att bli en sanning om den upprepas tillräckligt ofta. Men nej, Djurgården skulle inte ha fått en straff eftersom bollen först tog på AIK-arens kropp och sen upp på armen, och enligt den nuvarande tolkningen av straffregeln ska det inte vara straff då.

Med reservation för att regeln kan ha ändrats sen i går
Nej, det finns ingen regel som rakt av friar en handssituation om den kommer från nära håll eller om den kommer direkt från kroppen mot handen. Däremot kan det absolut vara en förmildrande omständighet, absolut. Men att det finns regel som alltid utan undantag friar handssituationer bara för att den gick på kropp innan finns helt enkelt inte. Vad har vi då kvar? Subjektiva bedömningar och där kommer åsikterna vara olika beroende på vem man frågar.

Men okej, vi kan gå över till nästa situation där Finndell föll i straffområdet. Om du tycker att det inte var straff beror inte på objektiv bedömning av situationen utan en subjektiv sådan, men både Guidetti och Gerzic ansåg att det definivt kunde vara straff. Så om man nu vill kan man hävda att Djurgården skulle haft två straffar detta derby. Säger jag det? Nej. Däremot står min poäng fast: aik vann rättvist, med eller utan domartabbar.

Håller du med eller tycker du att det är rimligt att hävda att domartabbar är det som i slutändan alltid avgör, vilket det faktiskt kan låta som på internetdebatter?
Senast redigerad av JagheterHenrik 2026-08-16 kl. 21:20.
Citera
2026-08-16, 21:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Däremot står min poäng fast: aik vann rättvist, med eller utan domartabbar.
Aik var inte särkilt bra men man gör målen och fredar sig sedan.
Dif kanske hade mer boll men tycker inte dom förtjänade mer. Ruggigt låg botten på det laget, nu även på hemmaplan.
Citera
2026-08-16, 21:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik var inte särkilt bra men man gör målen och fredar sig sedan.
Dif kanske hade mer boll men tycker inte dom förtjänade mer. Ruggigt låg botten på det laget, nu även på hemmaplan.
Mer boll betyder inte automatiskt bättre spel, det är återigen en seglivad myt vissa fortfarande köper.

Det där med ruggigt låg botten vill jag att du utvecklar. Menar du att Djurgårdens botten är alarmerande? Om ja, varför?
Citera
2026-08-16, 21:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Mer boll betyder inte automatiskt bättre spel, det är återigen en seglivad myt vissa fortfarande köper.

Det där med ruggigt låg botten vill jag att du utvecklar. Menar du att Djurgårdens botten är alarmerande? Om ja, varför?
Jag menade att botten är ruggigt låg?
Man varvar storvinster med insatser som idag/VSK/Örgryte/VSK/BP mfl.
Citera
2026-08-16, 21:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Ja väldigt stark match... lyckades skrapa ihop ett skott på mål liksom. Grattis! Osannolik flax.

Botheim "skrämde" in bollen. Inte ens han kunde helt ta på sig det "avslutet".

Du har rätt i att offensiven var blek, även om Garcia jobbar smart.

Men annars var man noggrann och uppoffrande i det mesta. Vad mer kan man begära i kärva tider?
Citera
2026-08-16, 21:38
Avstängd
Citat:
Jag menade att botten är ruggigt låg?
Man varvar storvinster med insatser som idag/VSK/Örgryte/VSK/BP mfl.
Men det är inte en ruggig botten utan mer korrekt är att kalla det en svajig säsong.
Citera
2026-08-16, 21:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Men det är inte en ruggig botten utan mer korrekt är att kalla det en svajig säsong.
Svajig säsong är snarare resultatet av den låga botten och den höga toppen.
Citera
2026-08-16, 22:10
Avstängd
Citat:
Svajig säsong är snarare resultatet av den låga botten och den höga toppen.
Visserligen, men jag tycker inte att en 0-0 mot ÖIS hemma och 0-1 mot VSK borta är så extremt farliga resultat. Så att det är en ruggig botten håller jag inte med om utan känns snarare som ett resultat av ett svartvitt sätt att se på Allsvenskan, vilket faktiskt är symptomatiskt för Flashback där en förlust för Sirius tycks betyda att guldet därmed är borta trots nio poängs marginal.
Citera
2026-08-17, 19:21
Medlem
Wads avatar
Fan vilket sorgligt liv jag har som spenderar en augustimåndag med att ligga i soffan och kolla på Häcken-Halmstad
Citera
2026-08-17, 19:36
Medlem
1-0 häcken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här