Citat:
Ursprungligen postat av
Duffie
Nu skulle Dif haft straff men ska man köra på deras logik när vi fick ett korrekt mål bortdömt senaste derby så spelade det ju ingen roll då Dif vann med 4-2..
Borde ju spela ännu mindre roll vid 3-0.

Då lät det inte så på aik. Då var en derbyvinst stulen och aik skulle ha vunnit eftersom de hade kvitterat. Det pratades om det i flera veckor, inklusive nu. Det glömdes helt bort att Djurgården skulle haft en straff i andra, och allehanda scenarier lyftes fram som slutade likadant: aik skulle vinna och Djurgården förlora. Samma sak idag: Idag skulle Djurgården fått en straff och aik skulle inte fått sitt 3-0. Betyder det att domaren avgjorde matchen? Nej, lika lite som domaren avgjorde senaste derbyt i våras. Aik var bättre idag och aik vann rättvist. Domartabben hade inte förändrat det idag lika lite som i våras.
Varför är det så svårt för fotbollssupportrar på internet att vara objektiva och se saker klart? Ja, fotboll väcker känslor och det är jättebra. Men att därifrån seriöst tro att enskilda felaktiga domslut förändrar en hel matchbild varenda gång det händer är inte seriöst.
Grattis aik. Första derbysegern mot Djurgården sedan 2024. Pedofilernas lag mff fick en vinst så nu blir det party på Kumla och Epsteinön
Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Sett Gnaget sen 90-talet och Carlstrands 1-0 är nog den mest "sydeuropeiska" målprestation i svartgult som jag åtminstone kan erindra mig om
Molokna djurgårdare som vill se finnen på nästa färja hem har nog en poäng. Skulle själv haft noll tålamod kvar.
Samma sak här. Varför ska Honkavaara gå? Tränarbyte mitt i en säsong bör ske ytterst varsamt, helst så sällan som möjligt eftersom jag tror mer på kontinuitet än konstanta tränarbyten när det blåser. Är Djurgården påväg ut ur Allsvenskan? Knappast, Djurgården är en övre mittenlag, och det är inte en krissituation och således finns ingen anledning till ett tränarbyte. Sådär lät man som en brunstig tonåring, inte som en vuxen man som följt forboll sen 90-talet.