2026-08-17, 19:02
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jo, majoriteten av personer i Palestinarörelsen vill utrota judarna. Att låta pallarna flytta från gaza är dock ingen förintelse. Ni palledårar har relativiserat så mycket att ni nu likställer en enkel flytt med förintelsen. Hör du inte själv hur du låter?

Nej jag kallade inte det förintelse. En sionist här I tråden sa att det är förintelse att flytta israeler. Så då undrade jag varför det inte är det när det sker mot palestinier?
Citera
2026-08-17, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Men du "kan" just ingenting.

Du väljer och vrakar bland diverse historieförvanskningar så som det passar dig.

Resolution 194 antogs efter kriget, och att araberna redan utvandrat.
För det andra så ger du ett svepande intryck av resolutionen, och återger inte resolutionens villkor.

Och för det tredje så "glömmer" du att berätta att så väl palestinerna som de sex angripande arabländer som förde krig mot Israel - samtliga rösta MOT resolutionen.

Och till sist så kan du ju fundera lite över vem det är som idkar apartheid. Kolla upp vad som hänt med judisk befolkning i samtliga arabstater, eller varför inte kolla hur PA agerar? Och vad som händer om judar ger sig in i palestinska områden.

Som sagt.. du svamlar och väljer russin ur kakan som det behagar dig - för att du ska få känna dig som en god människa. För detta handlar just om dig och din egenkänsla - inte om vad som är rätt eller fel. Du är faktiskt en riktigt obehaglig och elak typ som väljer att vara så hatisk. En perfekt nynazze.

Det är komiskt att du anklagar mig för att sakna kunskap när det är du själv som helt missförstår hur internationell lag fungerar och att FN-resolution 194 antogs i slutet av 1948 förändrar ingenting.

Paragraf 11 slår uttryckligen fast att civila flyktingar har rätt att återvända till sina hem så fort striderna upphör och att civila flyr under ett krig upphäver aldrig den rättigheten.

Att arabstaterna röstade emot resolutionen då berodde på att de inte tyckte den gick tillräckligt långt men det raderar inte den individuella mänskliga rättigheten för civilbefolkningen och dessutom godkände sioniststaten Israel resolutionen när de blev medlemmar i FN.

Att judar historiskt har fördrivits från arabstater är en tragedi men folkrätten bygger inte på principen om kollektiv bestraffning. Två fel gör inte ett rätt och övergrepp i andra länder legitimerar inte att sioniststaten nekar palestinier deras rättigheter baserat på etnicitet och när det gäller apartheid handlar det om att sioniststaten Israel upprätthåller två helt olika lagsystem på samma mark.

Bosättarna på Västbanken lyder under israelisk civilrätt medan palestinierna lever under drakoniska militärlagar och det är precis därför internationella organ som Amnesty och Human Rights Watch stämplar systemet som just apartheid.
Citera
2026-08-17, 19:32
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Varför löser man inte saken en gång för alla och ger dem pengar och ett annat område? Snacket om att bygga upp Gaza är ju en utopi, eller hur?

Har jag fel eller håller ni med? Att tömma Gaza är väl bästa sättet att få lugn och ro i regionen?
Har jag sagt sen jag var liten. Bail them out!
Citera
2026-08-17, 19:49
Medlem
brianmolkos avatar

Varför ska de ha en plats att bo ? Teheran kanske
Citera
2026-08-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är ganska underhållande att se hur du i inlägg efter inlägg har tvingats ge upp varenda sakargument och det finns inte ett ord kvar i din text om historia, namnbyten, folkbokföring eller internationell lag.

Du diskuterar uppenbarligen med dig själv nu. Jag har inte ändrat mig på något sätt. Benjamin Netanyahu heter som han heter och har hetat sedan födelsen. Att du som den judehatare du är skriver textmassor för att delegitimera den judiska statens premiärminister är naturligtvis inget jag kommer bemöta på detaljnivå. Det fördes ingen debatt med nazisterna i Nurnberg heller. Din sort bemöter man med avfärdande gester och huvudskakningar. Jag läser för det mesta inte längre i dina inlägg än de första meningarna. Det är ju bara sinnessjukt trams och smörja du kommer med. Loserpersonlighet, som sagt. Men bra att du visar upp vilket sjukt folk som ingår i pallerörelsen.
Citera
2026-08-17, 20:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men varför refererar du inte till Bibi som "Ben Benzion Tzila" som hade varit det traditionella namnet om traditionen inte avbrutits p.g.a antisemitism? Är du antisemit eller?

Det är nästan komiskt hur du desperat skriker "antisemit" så fort du har slut på historiska argument. Du visar bara din egen okunnighet om traditioner då det gamla judiska systemet var patronymikon vilket betyder att han i så fall hade hetat Benjamin Ben Benzion.

Du behöver inte blanda in mamman Tzila där bara för att försöka bygga en billig fälla. Poängen kvarstår: familjen Mileikowsky var inte ute efter att följa någon gammal tradition utan de hittade på det moderna efternamnet Netanyahu som ett politiskt varumärke för att radera sin europeiska identitet och du visar dessutom en total brist på kunskap när du slänger runt begreppet semit vilket i grunden är en språklig familjegrupp.

Om vi ska tala om vem som har de verkliga rötterna på platsen så är det palestinierna som är de riktiga semiterna.

De har bott där och talat ett semitiskt språk i generation efter generation utan avbrott till skillnad från en östeuropeisk migrantfamilj som Mileikowsky som i århundraden bodde i det ryska imperiet och talade jiddisch eller ryska innan de dök upp i Mellanöstern på 1920-talet och att granska en europeisk familjs namnbyten och koloniala ideologi har absolut ingenting med antisemitism att göra.

Du kan fortsätta kasta dina billiga etiketter runt dig men fakta ändras inte för att du blir arg: familjen bytte bara skylt för att legitimera en ockupation.
Citera
2026-08-17, 20:37
Avstängd
Citat:
Du diskuterar uppenbarligen med dig själv nu. Jag har inte ändrat mig på något sätt. Benjamin Netanyahu heter som han heter och har hetat sedan födelsen. Att du som den judehatare du är skriver textmassor för att delegitimera den judiska statens premiärminister är naturligtvis inget jag kommer bemöta på detaljnivå. Det fördes ingen debatt med nazisterna i Nurnberg heller. Din sort bemöter man med avfärdande gester och huvudskakningar. Jag läser för det mesta inte längre i dina inlägg än de första meningarna. Det är ju bara sinnessjukt trams och smörja du kommer med. Loserpersonlighet, som sagt. Men bra att du visar upp vilket sjukt folk som ingår i pallerörelsen.

Det är det här som kallas att kasta in handduken.

Att du öppet erkänner att du inte ens läser mina inlägg och att du vägrar att bemöta historiska och juridiska fakta är det slutgiltiga beviset på att du har förlorat debatten. När argumenten är helt stendöda återstår uppenbarligen bara huvudskakningar, tomma gester och att försöka intala sig själv att motståndaren är "sinnessjuk" och du kan försöka fly till Nürnberg-liknelser och fortsätta gapa om "nazister" och "loserpersonligheter" bäst du vill men det är bara en desperat rökridå.

Det ändrar inte på det faktum att jag har presenterat verifierbar modern historia och internationell lag och officiella domstolsbeslut medan du bara har kommit med känslomässiga utbrott, personangrepp och rasistiska glosor som "horderna" och tack för att du så tydligt demonstrerade för alla som läser tråden vad som händer när den statliga mytbildningen krockar med kalla historiska fakta.

Du har blivit fullständigt bortgjord på varje punkt. Sanningen om familjen Mileikowskys östeuropeiska rötter ligger kvar i arkiven oavsett hur hårt du håller för ögonen.
Citera
2026-08-17, 20:42
Medlem
Citat:
Det är det här som kallas att kasta in handduken.

Att du öppet erkänner att du inte ens läser mina inlägg och att du vägrar att bemöta historiska och juridiska fakta

Haha. Alltså du vill ju utplåna Israel. Det är det du argumenterar för. Det är inget man bemöter med fakta utan med vapenmakt. Jag kommer aldrig försvara Israels rätt att existera som judisk stat med "argument" i debatt med en nazist. Jag bara säger som det är: Israel finns, frodas och har inte för avsikt att försvinna. Det är helt galet kul att det sitter rubbade människor i Sverige av alla ställen och ägnar hela dagarna åt att "argumentera" för att Israel skall försvinna. Asså jag dör. Snacka om att slösa bort sitt liv.
Citera
2026-08-17, 20:47
Avstängd
Citat:
Haha. Alltså du vill ju utplåna Israel. Det är det du argumenterar för. Det är inget man bemöter med fakta utan med vapenmakt. Jag kommer aldrig försvara Israels rätt att existera som judisk stat med "argument" i debatt med en nazist. Jag bara säger som det är: Israel finns, frodas och har inte för avsikt att försvinna. Det är helt galet kul att det sitter rubbade människor i Sverige av alla ställen och ägnar hela dagarna åt att "argumentera" för att Israel skall försvinna. Asså jag dör. Snacka om att slösa bort sitt liv.

Tack för att du slutligen avslöjar dig själv helt och hållet. Att du öppet skriver att du vill möta argument med "vapenmakt" istället för fakta visar exakt hur extremistisk du är. Det är det definitiva beviset på att du har förlorat debatten på alla plan.Ingen har pratat om att utplåna människor. Det som ska bort är ett olagligt ockupations- och apartheidsystem, som ska ersättas med demokrati och lika rättigheter för alla. Det ironiska är att du inte inser att den sionistiska staten i allra högsta grad utplånar sig själv inifrån just nu. Genom att totalt strunta i internationell lag och isolera sig globalt och drivas av extremreligiös fanatism skapar staten en ohållbar situation som förr eller senare kommer att kollapsa under sin egen tyngd och du får gärna skratta bäst du vill och drömma om militärt våld.

Historien visar att inga apartheidregimer eller ockupationer varar för evigt.
Citera
2026-08-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Jag vet inte men nån liten plätt ska väl finnas om vi betalar överpris bara för att få slut på eländet? Likvärdig yta 25 % av Öland kan väl inte vara så dyrt i öknen?
Villa är "vi" i det här sammanhanget? Du och alla andra filosemiter?
Citera
2026-08-17, 20:57
Medlem
Citat:
Tack för att du slutligen avslöjar dig själv helt och hållet. Att du öppet skriver att du vill möta argument med "vapenmakt" istället för fakta visar exakt hur extremistisk du är.

Asså det måste vara en felprogrammerad ai som skriver dina inlägg. Självklart kommer den som försöker utplåna Israel bemötas med vapenmakt, allt annat vore sinnessjukt. Araberna försökte utplåna Israel 1948, 1967 och 1973 och det gick liksom inte att prata bort dom, nej dom bombades bort. Så hanterar Israel hot mot sin existens. Men som sagt, din felprogrammderade ai-bot som skriver dina inlägg har ju en grundinstruktion att alltid avfärda våld.
Citera
2026-08-17, 21:13
Avstängd
Citat:
Asså det måste vara en felprogrammerad ai som skriver dina inlägg. Självklart kommer den som försöker utplåna Israel bemötas med vapenmakt, allt annat vore sinnessjukt. Araberna försökte utplåna Israel 1948, 1967 och 1973 och det gick liksom inte att prata bort dom, nej dom bombades bort. Så hanterar Israel hot mot sin existens. Men som sagt, din felprogrammderade ai-bot som skriver dina inlägg har ju en grundinstruktion att alltid avfärda våld.

Att du har sjunkit till nivån där du måste intala dig själv att du debatterar mot en AI-bot är det mest komiska hittills. Det är en extremt genomskinlig försvarsmekanism för att slippa ta in att du har blivit totalt överbevisad med kalla fakta och internationell lag och dina nostalgiska utläggningar om krigen på 1900-talet förändrar inte dagens realiteter. Det är inte en robot som har satt din korruptionsåtalade premiärminister i en internationell rättslig isolering, utan det är hans egen politik.

Att du i brist på argument tvingas fantisera ihop att motståndaren är en dator visar bara att din egen intellektuella kapacitet har checkat ut helt och tack för en god underhållning men jag sätter punkt här. Du har blivit fullständigt bortgjord och din totala kapitulation inför historien ligger nu helt öppen för alla i tråden att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in