2026-08-17, 18:00
Medlem
Kan faktiskt hålla med ! Normalt står dom i kylen, men det har hänt att jag glömt en halv burk på köksbordet några timmar, och den smakar nästan bättre !!
Citera
2026-08-17, 18:01
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
har druckit den ljummen flera gånger och testade även som kall häromdagen, herrejävlar som kall är den knappast drickbar. som ljummen kan jag dricka den utan problem..

någon som märkt av detta? vad kan det ens bero på?
Är det inte bara etyliker som dricker så stark öl?
Citera
2026-08-17, 18:02
Medlem
pn222jws avatar
Den har verkligen en stark ölsmak - och alkoholen lockar fram den. Ja, eftersom den inte är läskande så kan jag hålla med TS. Den smakar unikt.
Citera
2026-08-17, 18:04
Avslutad
Citat:
har druckit den ljummen flera gånger och testade även som kall häromdagen, herrejävlar som kall är den knappast drickbar. som ljummen kan jag dricka den utan problem..

någon som märkt av detta? vad kan det ens bero på?

Bra att du sökte innan din dåre.

(FB) Den riktigt vidriga Arboga 10,2 förtjänar fan en egen tråd!
Citera
2026-08-17, 18:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
jag håller såklart med om att kall öl alltid är godast, men jag skapade tråden om arboga 10.2 som inte alls känns sådan

Ta en 2,8 (halvliter) med samma mängd Arboga, så bör det bli normal starköl.
-Kall.

Lite samma stuk som att man blandade oktantal 50% 93 oktan med 99 blev typ 96.
Citera
2026-08-17, 18:09
Medlem
Det finns en grupp på Facebook om just Arboga 10.2 där de har den på kaminen innan de dricker den.
Citera
2026-08-17, 18:09
Avslutad
(FB) Öltråden - för alla typer av öl.
Citera
2026-08-17, 18:14
Medlem
hippilis avatar
Hette Arboga 10.2 dynamit innan eller var det någon annat äcklig förlåt en annan öl?
Citera
2026-08-17, 18:20
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Faktiskt. Att ens dricka Arboga frivilligt ger starka indikationer på en vilja att bli full snabbt. Det finns bokstavligt talat tiotusentals ölsorter som är mycket godare än en Varmboga. Väljer man ändå den odrickbara skiten så är det annat än njutningen som lockar.

Hehe jag dricker den också ibland. Att kalla den för odrickbart känns jävligt mesigt. Är man viking så dricker man allt varesig det är vatten eller starksprit. Annars är man en tönt och kanske inte borde konsumera alkohol alls.
Citera
2026-08-17, 18:22
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hette Arboga 10.2 dynamit innan eller var det någon annat äcklig förlåt en annan öl?
Norrlands guld dynamit
Citera
2026-08-17, 18:23
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Hur får man ner Arboga 10,2 överhuvudtaget?

din jävla mes, den är hur enkel som helst att få ner (ljummen menar jag då)

Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Man ställer airfryern på 40 grader.

airfryer? vill du att jag ska starta en brand eller? jag är osäker på om du är seriös eller ironisk
Citera
2026-08-17, 18:25
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Hehe jag dricker den också ibland. Att kalla den för odrickbart känns jävligt mesigt. Är man viking så dricker man allt varesig det är vatten eller starksprit. Annars är man en tönt och kanske inte borde konsumera alkohol alls.
Eller så lider man inte av hävdelsebehov och behöver visa sig macho i vuxen ålder genom att dricka alkoholstark skräpöl som smakar skit utan man dricker det man tycker är gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in