Igår, 00:34
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Är väl inte offentliggjort? Leversvikt eller cancer skulle jag tro. Hjärtat kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbjorn
Vad dog han av?
Något dödsorsak har inte framkommit mer än att han dog på hospice. Cancer?
Läste någonstans att hans dotter Tilde Fröling satt intill honom när han dog, så det var alltså inget självmord. Eftersom han relativt nyligen muckade mot tjejer på ett café och satt och käftade mot snutar i ett förhör, så var han väl inte så illa däran för en eller två månader sedan? Så om dottern sitter intill honom måste något akut ha hänt. Eller om han hade cancer en tid men mörkad det så länge det gick?
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Läste någonstans att hans dotter Tilde Fröling satt intill honom när han dog, så det var alltså inget självmord. Eftersom han relativt nyligen muckade mot tjejer på ett café och satt och käftade mot snutar i ett förhör, så var han väl inte så illa däran för en eller två månader sedan? Så om dottern sitter intill honom måste något akut ha hänt. Eller om han hade cancer en tid men mörkad det så länge det gick?

Ja eftersom den händelsen utspelade sig ganska nyligen så trodde jag att han var vid ganska god vigör.
Citera
Igår, 03:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Cancer kan gå relativt snabbt, har sett folk som från att ha suttit vid fikabordet på jobbet nästa månad ledat inne för vård i livets slutskede. Stroke kan slå väldigt snabbt och skoningslös beroende på var och hur den träffar. Gubben levde väl inte så hälsosamt liv så 78år är bra, det får man ändå ge honom.
Citera
Igår, 03:29
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det här är en väldigt märklig historieskrivning. Att JN hade smärtproblematik efter olyckor förändrar inte det faktum att hon blev misshandlad. Tvärtom. Den misshandel hon utsattes för utlöste eller förvärrade smärtor som till slut blev outhärdliga. Att kasta en människa i en vägg är inte någon liten detalj som kan placeras i marginalen för att sedan förklara hennes lidande med tidigare olyckor och psykisk ohälsa.

Jag kan absolut inte som utomstående ifrågasätta hennes upplevda misshandel. Men någondera måtta får det vara. Slog han henne blodig med brutna ben. Jag vet inte inte men dokumentären var enkom till för att släta över hennes missbruk av diverse substanser och därmed ohälsa.

Edit. Hur gammal var gubbjävulem när de blev sambos?
Senast redigerad av Sababa Igår kl. 03:33.
Citera
Igår, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
hans dotter Tilde hade öppen instagram profil för någon min sedan, nu privat.

Man kan bara ana vilka slags kommentarer som skrevs.

Nu är sidan öppen.

Tvärtemot vad du tror så är det ruggigt mycket kiss ass. Get a room, liksom...

Tilde kommer att få en massa nya "bästisar" iom detta. 🤦‍♀️

Nej, karln var en skitstövel och att hylla honom som skådis är detsamma som att säga: "Ja, han slog sina barns mamma men han var en fantastisk pappa...".

Usch. Avskum de luxe.
Citera
Igår, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag kan absolut inte som utomstående ifrågasätta hennes upplevda misshandel. Men någondera måtta får det vara. Slog han henne blodig med brutna ben. Jag vet inte inte men dokumentären var enkom till för att släta över hennes missbruk av diverse substanser och därmed ohälsa.

Edit. Hur gammal var gubbjävulem när de blev sambos?

Han sparkade henne i magen. Men det är klart - så länge inga ben bröts eller blod sprutade så var det inte våld. Enligt dig.

Fräscht.
Citera
Igår, 07:39
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Lena Ohlin verkade ju vara en vettig person men nog fan knullade hon hejvilt med denna person...fy fan.

Ewa Fröling knullade ju också Ramberg. Dom fick ju en dotter tillsammans.
Många kvinnor dras till assholes.
Citera
Igår, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Sparka är under min värdighet men en rejäl knuff in i väggen är fan milt när tokkärringen slagit sönder hela lägenheten i vild psykos.
Ska man inte fråga sig varför hon flippade ut?

En vild gissning är att ÖR dels berättat om något knull han haft dagen innan, dels förklarat att JN bara var ett billigt luder.

Jag tänker mig att de hade en djupt dysfunktionell relation och sådana är aldrig en persons fel.
Citera
Igår, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Vem drog igång bråket tro?? Han var helt säkert en stor diva. Men tydligen inte helt bet på att slåss. Det finns några stycken inom skådespelarskrået som kan hänföras till pugalismens ädla konst. MP inte att förglömma.
De skådisar jag vet som gillat att boxas har mestadels slagits med kvinnor och/eller kolleger. Det säger noll om hur bra de är på att veva.

P.S. Det heter pugilism.
Citera
Igår, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag menar att han utmålas som den värsta sorten vilket han inte var.
Nu är han död och jag tycker detta drev räcker nu.

Han uttalade sig klart och tydligt om detta i media på ett logiskt sansat vis.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Qoa8nP/hur-lange-ska-jag-straffas-for-mitt-brott

"I slutet på nittiotalet dömdes jag av Svea hovrätt för att jag gjort mig skyldig till misshandel. Efter en konflikt i min bostad sparkar jag min dåvarande flickvän i magen en gång med smärta och ömhet som följd. Varken under rättsprocessen eller i läkarkontakt har det påståtts eller ens antytts att hon åsamkades permanenta fysiska skador. Inget våld skedde mot ryggraden eller orsakade bestående kroppsliga men. Jag har aldrig hört min dåvarande flickvän eller närstående till henne påstå att det skulle skett, varken under eller efter vår relation."
"Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. "
Klart det finns värre. Englas och Pernillas mördare t ex. Grejen är dock att ÖR är ett större svin än en person som ”bara” nitat JN en gång. Han slog, skallade och sparkade när han blev förbannad. Hade han inte varit känd skådis hade han haft klippkort på kåken.

Och nej han uttalade sig inte logiskt och sansat. Han uttalade sig beräknande i ett försök att skademinimera. Och uttalandet hade han givetvis fått hjälp med att formulera.

Nu är han död och drevandet skadar honom inte. Hade han velat ha en finare dödsruna skulle han tänkt på det när han levde.
Citera
Igår, 08:19
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag menar att han utmålas som den värsta sorten vilket han inte var.
Nu är han död och jag tycker detta drev räcker nu.

Han uttalade sig klart och tydligt om detta i media på ett logiskt sansat vis.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Qoa8nP/hur-lange-ska-jag-straffas-for-mitt-brott

"I slutet på nittiotalet dömdes jag av Svea hovrätt för att jag gjort mig skyldig till misshandel. Efter en konflikt i min bostad sparkar jag min dåvarande flickvän i magen en gång med smärta och ömhet som följd. Varken under rättsprocessen eller i läkarkontakt har det påståtts eller ens antytts att hon åsamkades permanenta fysiska skador. Inget våld skedde mot ryggraden eller orsakade bestående kroppsliga men. Jag har aldrig hört min dåvarande flickvän eller närstående till henne påstå att det skulle skett, varken under eller efter vår relation."
"Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. "

Saken hör väl till den, att detta var den enda gången som han faktiskt lagfördes. Allt annat gick under radarn. Och psykisk misshandel, vilket verkar vara hans riktiga paradgren, fanns inte ens på straffskalan då.

/AI
Citera
Igår, 08:47
Medlem
BorgeHs avatar
Nej, den personen gör vi bäst i att glömma. En snart 80-årig gubbe som sätter igång och bråkar i en lokalaffär för att de inte kan sälja en tidning till honom!

Man skulle ju tro att när någon är så gammal har man lugnat ned sig och blivit mer vettig. Men inte detta självupptagna rövhål som verkar trott att allt cirklar runt honom.

Gissar att på hans grav kommer inget gräs att växa och stanken av urin vara stark. Gräs dör av mycket piss! Gissar att många vill ge honom en sista ”hälsning”!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in