2026-08-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
men ligger ekonomiskt till vänster

Jag antog att den specifika användaren som jag citerade inte var en av dem som röstade på vänstern under valet 2022.
Citera
2026-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Har läst igenom partiprogrammet nu och tycker det ser mycket bra ut!
Fullt fokus på dom viktiga frågorna och inte en massa flum om oviktig utrikespolitik m.m.

Troligen blir det ÖP som får min röst, även om jag inte bor i Örebro så är det viktigt att markera mot det vansinne som sker just nu.
Även jag har nu tagit del av det nya partiprogrammet. Det var det mest ogenomtänkta dravel till rikspolitiskt program jag läst.

Jag skulle hellre personkryssa in Märta Stenevi med Fredrik Reinfeldt i riksdagen framför att lämna över till detta.

Politik är något som man grundar i en grupp, och det här ”partiprogrammet” framstår som något personligt tyckande som man slängt ihop utan sömn.

Nej, jag vill inte ha ett Sverige där en självutnämnd sheriff med sin rednex-pöbel, fritt beväpnad, ostraffat kan smattra vilken svampplockare som helst som kommer in på deras vägförening. Och som belöning får köpa en korv på vägen hem med sin kära AR-15 utan något lås. Det är ett fullständigt absurt partiprogram av rednex-kokeri om straffarbetsläger och bly på skjutbanor. Totalt oväsentliga detaljfrågor som blandas med svepande och naiva ”lösningar” i kriminalpolitik.

Hela partiprogrammet framstår som något en satirgrupp från P3 tillsammans med Özz och Betnér skulle ha kunnat hitta på om SD 2010.

Ja, men det var väl ett lyckat sätt att kväsa ett svenskt ”Reform UK”-embryo. Mina komplimanger till den lyckade påverkansoperationen. Den var nog billig.
Citera
2026-08-16, 23:39
Medlem
DN har tydligt gjort en intervju med ÖP.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Kontrollerad opposition är de som DN talar med och låtsas ogilla. Den riktiga oppositionen är de som DN inte talar med alls.

Det här utvecklingen har vi redan sett med SD. Tråkigt om det skulle vara på det viset, men det klingar väl med att ÖP inte har med någon utrikespolitik i partiprogrammet. Inget om att lämna vaken NATO eller EU heller.
Citera
2026-08-17, 00:01
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Tänkte rösta ÖP fram tills dess att jag läste partiprogrammet. Är inget stort fan av Allards debattstil eller hans sätt att uttrycka sig, men gillar kombinationen ekonomiskt vänster kulturellt höger. Hade en förhoppning om att partiprogrammet skulle hålla en högre nivå. Förutom språket är det ett oproportionerligt stort fokus på vapen. Bladdret om Sverige till svenskarna är också tröttsamt.

Jag tror att det är korkat att bara försöka vinna "ut-med-packet-väljarna". De tänker inte, de reagerar bara. De kollar på Youtube och TikTok och skiter i valprogram och djupare analyser. Det är bara kul när någon blir arg och skriker, allra roligaste när någon blir arg och skriker på en politiker.

ÖP hade en chans att framföra sin politik på ett seriöst och intellektuellt sätt med sitt partiprogram men valde att inte göra det. De kommer dras med samma rasse-problematik som SD gjorde i början. Många puckon som kommer uttala sig i partiets namn.

Summa summarum: Man vill varken rösta på eller identifiera sig med idioter (om man själv inte är en idiot).
Citera
2026-08-17, 00:16
Medlem
De vill alltså kraftigt sänka skatterna, på sikt minska arbetstiden till 30 timmar i veckan, göra tandvården gratis m.m. m.m.
Vi ska då arbeta minst timmar i världen, ha låga skatter, och samtidigt mer välfärd än någon annan.
Och detta vill de lösa med att minska invandringen och minska byråkratin.

Hade det varit möjligt kan man undra varför inget land i världen genomför det.
Marcus Allard får samtliga deltagare i lyxfällan att framstå som extrema snåljåpar.
Citera
2026-08-17, 00:37
Medlem
jymdjakets avatar
Ryssland som trycker på det här partiet med nyreggade konton ifall nån är trög. Googla "allard ryssland", "örebropartiet ryssland" etc.
Citera
2026-08-17, 01:22
Medlem
Skummat igenom partiprogrammet under kvällen. Som med alla partier finns det väl en del jag håller med om (och sånt jag inte håller med om) Förstår inte varför man måste ha med Ut med packet! som en av punkterna i partiprogrammet? Vilka väljare är det riktat till liksom...
Citera
2026-08-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Ryssland som trycker på det här partiet med nyreggade konton ifall nån är trög. Googla "allard ryssland", "örebropartiet ryssland" etc.

Båda AfS och Allard är två starka Kremls tillgångar.

https://www.na.se/opinion/ledare/markus-allard-drommer-om-narmare-relation-med-ryssland/

Fullständiga idioter de som röster på de och ogillar Ryssland,
Citera
2026-08-17, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Båda AfS och Allard är två starka Kremls tillgångar.

https://www.na.se/opinion/ledare/markus-allard-drommer-om-narmare-relation-med-ryssland/

Fullständiga idioter de som röster på de och ogillar Ryssland,

NA ägs av Bonnier. Bara en idiot eller en sionist länkar till sådan media som något seriöst när det gäller parti och deras lojalitet.
Citera
2026-08-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Bara en idiot eller en sionist länkar till sådan media som något seriöst när det gäller parti och deras lojalitet.

eller någon rationell väljare som inte vill att vänstern ska få inflytande igen i Sverige.
Citera
2026-08-17, 08:00
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
eller någon rationell väljare som inte vill att vänstern ska få inflytande igen i Sverige.

Du gör dålig reklam för tidö, konspirationsgrejer och flum om att ett lokalt parti i en sketen stad är kontrollerad av ryssar.
Citera
2026-08-17, 08:09
Medlem
Citat:

Måste säga att man inte direkt märker stor skillnad när "högern" tar över. Har vänstern makten får vi massinvandring med araber och afrikaner och vinner högern så får vi indier och pakistanier. Och så får man byta kön hur man vill det tycker Tidö är vettigt. Samt att de tycker NATO och EU och inträde i EMU är jättebra med massövervakningssamhället som styrs av främmande makt.

Så nej, det låter inte speciellt rationellt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in