Citat:
Ursprungligen postat av
Twitterturken
Har läst igenom partiprogrammet nu och tycker det ser mycket bra ut!
Fullt fokus på dom viktiga frågorna och inte en massa flum om oviktig utrikespolitik m.m.
Troligen blir det ÖP som får min röst, även om jag inte bor i Örebro så är det viktigt att markera mot det vansinne som sker just nu.
Även jag har nu tagit del av det nya partiprogrammet. Det var det mest ogenomtänkta dravel till rikspolitiskt program jag läst.
Jag skulle hellre personkryssa in Märta Stenevi med Fredrik Reinfeldt i riksdagen framför att lämna över till detta.
Politik är något som man grundar i en grupp, och det här ”partiprogrammet” framstår som något personligt tyckande som man slängt ihop utan sömn.
Nej, jag vill inte ha ett Sverige där en självutnämnd sheriff med sin rednex-pöbel, fritt beväpnad, ostraffat kan smattra vilken svampplockare som helst som kommer in på deras vägförening. Och som belöning får köpa en korv på vägen hem med sin kära AR-15 utan något lås. Det är ett fullständigt absurt partiprogram av rednex-kokeri om straffarbetsläger och bly på skjutbanor. Totalt oväsentliga detaljfrågor som blandas med svepande och naiva ”lösningar” i kriminalpolitik.
Hela partiprogrammet framstår som något en satirgrupp från P3 tillsammans med Özz och Betnér skulle ha kunnat hitta på om SD 2010.
Ja, men det var väl ett lyckat sätt att kväsa ett svenskt ”Reform UK”-embryo. Mina komplimanger till den lyckade påverkansoperationen. Den var nog billig.