2026-08-16, 23:19
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Fan så pinsamt att se. Örebropartiet känns som Kalle anka-partiet 2.0.
Citera
2026-08-16, 23:22
Medlem
triptykens avatar
Såhär, Allard VAR en toppengrabb när det begav sig och om nån har fuckat upp han är det V's partiledning som uteslöt honom litet vagt för att dom (som alltid) fick kalla fötter när borgerlig media sa att han på fyllan lajkat ett inlägg av dåvarande organisationen RF.

Hur han kom från det till "klä mig som bondskurk och lajva Jordan Peterssons skjärtgosse" det vet jag inte, men han är om möjligt SÄMRE utrustad att hantera faktiska uppgifter än han var som ung kille på rundresa i Mali och bli grundlurad av en av många krigsherrar där. Hans retorik funkar tills den punkten han möter nån där rundsnurrade teoretiska begrepp och brunsåsdoftande hembygdsanekdoter inte är relevanta längre.

Sätt grabben på en neo-marxistisk tankesmedja! Samtidigt är det inte hans fel att han blev rövknullad av partipolitiken.,
Citera
2026-08-16, 23:31
Medlem
Shit vilken jobbig människa han verkar vara. Man måste ju ha en skruv lös om man överhuvudtaget tar honom seriöst. Än värre att överväga att ens rösta på honom.
Citera
2026-08-16, 23:33
Avslutad
Brukar gilla honom men här känns han rätt ”autistisk tönt” ja, bara lyssnat några minuter än dock
Citera
2026-08-16, 23:53
Medlem
Vad är det här för mongo och varför tror han att han skulle sakna de brister som andra politiker har?
Citera
2026-08-16, 23:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?
Allard har helt rätt. Fantastiskt också att han står upp för etniska svenskar!
Citera
2026-08-17, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Brukar gilla honom men här känns han rätt ”autistisk tönt” ja, bara lyssnat några minuter än dock

Nu har jag lyssnat i 11 minuter och förstår inte vad skulle vara så hemskt.

De där olika klippen från kommunfullmäktige när han gapar och svär har jag mycket svårare för.
Men han kanske börjar gorma mer sen?
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-08-17 kl. 00:18.
Citera
2026-08-17, 00:15
Medlem
löls avatar
Bra kille med kritiskt ocensurerade tankar.
Hoppas han kommer in och kan vända upp och ner på samtliga i riksdagen.

Mycket det han säger är vad de flesta tänker också.
Men håller ändå fast vid sina dinosaurie partier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?

Lite delad.
Å ena sidan ett onödigt stunt.. men samtidigt kan jag tycka att DN får den respekt de förtjänar.
Han ville nog inte göra intervjun egentligen då det knappast finns sympatier att hämta hos DNs läsare, men man har väl bitit i hälarna på honom tills han gav upp.
Citera
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Jag vet inte om det med "autistisk" är 4chan-meningen som avses, där det betyder någon som har en hög kapacitet att ge sig in i komplexa saker och nå meningsfulla resultat eller om det är konservativtrollens mening som avses. Den senare representeras av personer som RFK jr och transkritiker och betyder någon som har blivit knäpp av vacciner, inte kan hållas i möblerade rum och inte förstår grundläggande biologi.

Greta är och Elon Musk sägs vara autistiska och i det ena fallet är det en brist och i det andra en tillgång. Tydligen leder bägge dessutom till antisemitism. Elon är samtidigt ett geni och socialt begränsad och fattar därför inte det är opassande att heila. Greta är ett barn som har blivit vuxen och som är en reklamkampanj.

Är Markus verkligen autistisk? Han är omogen och tål inte ens sina egna tankar på personer som han uppfattat har uttryckt åsikter som avvikit från hans egna, men det är inte kännetecken för autism.
Citera
2026-08-17, 00:27
Medlem
intespringas avatar
Höna av en fjäder? Detta var väl en ganska normal intervju än så länge.
Citera
2026-08-17, 01:09
Medlem
Tavastehuss avatar
Triptyken kan alltså inte stava till stjärt. Det tar jag med mig från denna tråd.

Och att fjantar slänger sig med autist hit och dit. Det är dags att ännu en gång avkraga alla fullt fungerande ”autister” och låta folk som verkligen lider av autism få ha sin diagnos för sig själva.

Allard är obrydd om andras uppfattning om honom, blir lätt upphetsad och agiterad samt handlar i affekt. Det är inte autism, idiotjävel till TS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in