2026-07-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
JLC har helt klart peakat och nu bär det av utåt. I nån tidigare Japan-video skall Jonas Fagerström ha spottat ut en hamburgare och nu sitter dom alltså och klagar nonstop framför kameran på en tvåstjärning restaturang inför personalen som gör sitt bästa för att behaga gästerna.

Niklas är väl kameraman? Varför öppnar han ens munnen?

Såg du vad dom fick serverat på den restaurangen? Tyckte inte dom direkt klagade, utan mer blev lite obekväma och äcklade med maten.
Det hade jag också blivit.

Du verkar ha koll på deras videor, ändå skriver du som du gör, varför tittar du?
Citera
2026-07-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Såg du vad dom fick serverat på den restaurangen? Tyckte inte dom direkt klagade, utan mer blev lite obekväma och äcklade med maten.
Det hade jag också blivit.

Det serverades japansk gourmetmat. Om man inte klarar av att äta annat än hamburgare skall man inte gå på sådana restauranger. De hade dessutom kunnat avstå från att publicera videon.

Citat:
Du verkar ha koll på deras videor, ändå skriver du som du gör, varför tittar du?

Mina barn har inte längre någon större anknytning till Sverige men de gillar vissa sådana här Youtubekanaler och jag tittar tillsammans med dem för att uppmuntra det svenska. Jag tycker också att JLC kan vara lite småroliga ibland.
Citera
2026-07-27, 19:46
Medlem
Citat:
Det serverades japansk gourmetmat. Om man inte klarar av att äta annat än hamburgare skall man inte gå på sådana restauranger. De hade dessutom kunnat avstå från att publicera videon.

Mina barn har inte längre någon större anknytning till Sverige men de gillar vissa sådana här Youtubekanaler och jag tittar tillsammans med dem för att uppmuntra det svenska. Jag tycker också att JLC kan vara lite småroliga ibland.

"Annat än hamburgare"? Så du menar att vissa av sakerna dom fick serverat hade de flesta inte reagerat på var märkligt/äckligt?

Vad bra att du låter dina barn titta på JLC, då måste du verkligen tycka om deras videos, innerst inne.
Citera
2026-07-27, 20:09
Medlem
Citat:
"Annat än hamburgare"? Så du menar att vissa av sakerna dom fick serverat hade de flesta inte reagerat på var märkligt/äckligt?

"De flesta" bör kanske inte gå på en japansk lyxrestaurang som serverar japansk mat från havet. Min poäng är att restaurangen serverar den mat de gör, och de gör det väldigt bra, för annars hade de inte fått två stjärnor. Det är alltså här inte fel på restaurangen utan på gästerna. Jag vill personligen inte äta havspung eller vad den där snoppliknande saken nu kallas, men så hade jag heller aldrig besökt den restaurangen och beställt sådan mat.

Lukas klarade ju av att behålla fattningen, men de andra tre gjorde det inte. Nu när det ändå är lite diskussion om JLC, vad tycker du om kameramannen? Skall han ägna sig åt att filma och hålla tyst eller är det bra att han är en fjärde gruppmedlem?
Citera
2026-07-27, 22:15
Medlem
Citat:
"De flesta" bör kanske inte gå på en japansk lyxrestaurang som serverar japansk mat från havet. Min poäng är att restaurangen serverar den mat de gör, och de gör det väldigt bra, för annars hade de inte fått två stjärnor. Det är alltså här inte fel på restaurangen utan på gästerna. Jag vill personligen inte äta havspung eller vad den där snoppliknande saken nu kallas, men så hade jag heller aldrig besökt den restaurangen och beställt sådan mat.

Lukas klarade ju av att behålla fattningen, men de andra tre gjorde det inte. Nu när det ändå är lite diskussion om JLC, vad tycker du om kameramannen? Skall han ägna sig åt att filma och hålla tyst eller är det bra att han är en fjärde gruppmedlem?

Jag tolkade det som att dom inte visste exakt vad som skulle serveras.
Tycker det är bra att Niklas får vara med på ett hörn ibland, han är med dom överallt och roligt att dom involverar honom.
Vad gör dig så anti?
Citera
2026-07-27, 22:47
Medlem
Citat:
Tycker det är bra att Niklas får vara med på ett hörn ibland, han är med dom överallt och roligt att dom involverar honom.
Vad gör dig så anti?
Niklas är ju hur skön som helst, klart att han ska vara med när det fungerar. Han berikar ju och det brukar alltid bli bra avsnitt.

Lyssnar man på podden så förstår man att de inte visste.
Citera
2026-07-27, 22:49
Medlem
Citat:
Vad gör dig så anti?

Jonas, Lukas och Carl har karisma, humor och något att säga. Det är trots allt dessa tre som skapat sina karriärer på egen hand.

Niklas har ingen karisma, ingen humor, inget intressant att säga, är inte smart. Lyssna på vad som kommer ur hans mun. Jag ser ingen charm i det. Dessutom är det ju så att varje sekund av ett avsnitt som fokuserar på Niklas är en sekund som inte fokuserar på JLC.
Citera
2026-07-31, 14:12
Medlem
Klickade in på en video med dessa när de var i Japan pga gillar travelcontent. Redan första minutrarna känner man av en konstig dynamik de emellan där Jonas många gånger rakt av är otrevlig och avfärdande mot Lucas. Jonas och Carl verkar förövrigt ganska tröga, men det är väl kanske charmen med dem för vissa.
Citera
2026-08-01, 16:57
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Klickade in på en video med dessa när de var i Japan pga gillar travelcontent. Redan första minutrarna känner man av en konstig dynamik de emellan där Jonas många gånger rakt av är otrevlig och avfärdande mot Lucas. Jonas och Carl verkar förövrigt ganska tröga, men det är väl kanske charmen med dem för vissa.

Jonas är elektriker/byggare. Carl har jobbat i butik. Förmodligen noll hp tillsammans (och förmodligen under 1.0 på hp om de skulle försöka sig på det) Lucas har gått på Chalmers. Då blir det krockar...
Citera
2026-08-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Jonas är elektriker/byggare. Carl har jobbat i butik. Förmodligen noll hp tillsammans (och förmodligen under 1.0 på hp om de skulle försöka sig på det) Lucas har gått på Chalmers. Då blir det krockar...

För mig är det Lucas som lyfter detta och gör det extra kul att titta på.
Gillar hans humor och ständiga kopplingar till sitt Nittorp.
Citera
2026-08-16, 23:50
Medlem
Ttoclaws avatar
Det är mysigt när dom håller på och släpper brakskitar i varenda video och garvar som 3 7-åringar. Tycker folk det är kul?
Citera
2026-08-17, 00:13
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Det är mysigt när dom håller på och släpper brakskitar i varenda video och garvar som 3 7-åringar. Tycker folk det är kul?

Jag är snart 50 och för 10.minuter sedan filmade jag en skylt i Bremen där det stod ausfahrt följt av en fis 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in