2026-08-02, 17:24
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Varför har de här tyskarna aldrig varit på SRF?

Boka in de förfan!

Det är nog två anledningar:
1. Kostnad
2. Deras produktion tar ju typ tre dagar att bygga upp. Tror de sällan gör festivalgig för att de vill ha hela showen och det är inte riktigt logistiskt möjligt.

Sedan såg jag att Children of Bodom är bokade till Wacken nästa år, med nya sångaren och gitarristen - som så klart aldrig kan ersätta Alexi, men han gör ett jävla bra jobb. Aldrig sett dem live och det vore så klart det enda sättet att få göra det nu när Alexi inte längre är med oss.

Från återförenings/"avskeds"giget i februari i år: https://youtu.be/Hs-DLjeb9K0?si=zAAjAX1tbm3ML5AW
Citera
2026-08-02, 18:19
Medlem
Forever Winters avatar
Band som önskas till 2027 är för mig:
Fishbone - Har mig veterligen aldrig spelat på SRF.
Living Color - 28 år sedan sist (som band). Dags igen.
VOLA - Inte så länge sedan de var där men de är så jäkla bra.
TOOL - Har mig veterligen inte spelat på SRF. Headlinermaterial enligt vissa men jag är tveksam. De är nog för smala för det.
Faith No More - Råder tveksamheter huruvida de turnerar längre (om de ens existerar). Hade helst sett dem i tältet men de är naturligtvis för stora för det.
Mother's Finest - Är alltid välkomna. Sjukt svängiga sist de var här, vilket är ett tag sedan nu.
The Cult - Bara för att...
Skindred - Nio år sedan senast. Bästa bandet då.
Giant - Bra västkustrock.
Reef - Börjar bli till åren men håller än.
Weezer - Smart pop-rock. Bra live.

Vad gäller headliners så är det ganska ointressant för mig. Antingen så har man sett dem i deras prime eller så är de helt enkelt ointressanta. Möjligen kan System Of A Down fungera.
Det är ju små/mellan-banden som är behållningen.
Citera
2026-08-02, 21:14
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad gäller headliners så är det ganska ointressant för mig. Antingen så har man sett dem i deras prime eller så är de helt enkelt ointressanta. Möjligen kan System Of A Down fungera.

Som du säger; Headliners blir mer ointressanta (Lex: Volbeat, Joan Jett, BMTH, Five Finger, Parkway Drive, In Flames , Europe etc.) och för en åldring som mig så kan det vara skönt att komma i säng iställlet.

Men TOOL och SOAD, absolut!
Citera
2026-08-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det är nog två anledningar:
1. Kostnad
2. Deras produktion tar ju typ tre dagar att bygga upp. Tror de sällan gör festivalgig för att de vill ha hela showen och det är inte riktigt logistiskt möjligt.

Visst, du har en poäng där. Tror jag läste nånstans att Manowar har något liknande "tjafs" med Wacken (dvs att det är så mycket effekter och grejer de ska ha med på scen, så de lirar aldrig på WOA)

Om inget oväntat händer så får jag hålla mig till nästa konsert i Stockholm eller något
Citera
2026-08-03, 13:29
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Citat:
Som du säger; Headliners blir mer ointressanta (Lex: Volbeat, Joan Jett, BMTH, Five Finger, Parkway Drive, In Flames , Europe etc.) och för en åldring som mig så kan det vara skönt att komma i säng iställlet.

Men TOOL och SOAD, absolut!

Tool hade varit riktigt fett! Varit på deras två senaste spelningar i Sverige och det har varit riktigt bra. Vet dessvärre inte hur välkomnande de hade varit med tanke på publiken som villl se rock som Volbeat, 5FDP osv.

SOAD hade kunna bränna av bra som fasiken som headline, men tror dom inte kommer sätta sin fot dessvärre på SRF.

Hade inte hunnit blinka ifall headlines som Tool, SOAD, Metallica & Rammstein stod på pappret. Men troligtvis så finns inte den ekonomin hos SRF.
Citera
2026-08-03, 20:26
Medlem
Citat:
Band som önskas till 2027 är för mig:
The Cult - Bara för att...

Såg dom live i Solnahalolen-91.
Ett av mina absoluta favvoband.
Anledningen "Bara för att...." räcker så

Tänk att materialet från Love, Electric o Sonic Temple håller än idag.
Och även Ians röst håller även fast han inte sjunger texterna helt 100 % utan improviserar
Citera
2026-08-04, 10:31
Medlem
Wacken har släppt en massa band till nästa år,

Gissar på att Electric Callboy och FFDP även kommer till Sverige, lägg där till Halestorm + redan klara Europe så börjar det redan nu se intressant ut.
Citera
2026-08-05, 16:42
Medlem
Forever Winters avatar
Ser att Weezer spelar i Europa i början av juni 2027. Kanske kan vara något för SRF.
Citera
2026-08-05, 16:48
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ser att Weezer spelar i Europa i början av juni 2027. Kanske kan vara något för SRF.

Nä, det tror jag inte.
Citera
2026-08-06, 15:40
Medlem
Citat:

En ganska perfekt lördagsspelning ändå, dem kommer till Hovet veckan innan dock
Citera
2026-08-16, 00:58
Medlem
Citat:
Nä, det tror jag inte.

Fast Electric Banana Band spelade väl för några år sedan...då ska väl Weezer också funka? Eller?
Citera
2026-08-16, 20:24
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Fast Electric Banana Band spelade väl för några år sedan...då ska väl Weezer också funka? Eller?

Vi hade den här diskussionen inför Uggla också. Electric Banana Band/Uggla/Joddla med Siv etc. är mer party och folkliga och välkända för svenskarna - även om de inte är rock/metal.

Weezer tror jag är för "svåra"/okända för SRF-publiken, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in