2026-08-16, 17:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Sionisterna kom till Palestina med intentionen att fördriva folket från landet, det har en av Israels mest framstående historiker redan skrivit om, Benny Morris.

Visa ett citat där Benny Morris skriver så.
Citera
2026-08-16, 17:58
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
NF bestämde att Israel skulle respektera de religiösa rättigheterna för den befintliga befolkningen, beslutet var juridiskt bindande och det spelar ingen roll att NF upphörde att existera innan Israel bildades. Det innebär också att Västbanken tillhör Israel eftersom det ingick i beslutet.
Vilket NF beslut är det du refererar till? NF upphörde att existera 1946. Det finns inget juridiskt bindande beslut som menar på att Västbanken tillhör Israel av NF. Inte heller finns det ett juridiskt bindande beslut som tvingar Israel att ha sharia-domstolar. Israel är en suverän stat och bestämmer själv hur de de interna förhållanden ska förvaltas. Det finns däremot bindande beslut av FN och ICJ om att Västbanken är ockuperat palestinskt territorium. Hela omvärlden betraktar dessa om ockuperat palestinsk territorium.
Citera
2026-08-16, 18:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Visa ett citat där Benny Morris skriver så.
Om du hade varit påläst hade du inte begärt det.
Citat:
But transfer was inevitable and inbuilt into Zionism – because it sought
to transform a land which was ‘Arab’ into a ‘Jewish’ state and a Jewish
state could not have arisen without a major displacement of Arab population; and because this aim automatically produced resistance among the Arabs which, in turn, persuaded the Yishuv’s leaders that a hostile Arab majority or large minority could not remain in place if a Jewish state was to arise or safely endure.

Benny Morris, The Birth of the Palestinian Refugee Problem Revisited (Cambridge: Cambridge University Press, 2004), p. 60
Citera
2026-08-16, 18:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Muslimer massmördade och fördrev judar och kristnar från levanten till att börja med, har du glömt det eller? Hela Islams historia är full av krig och våld. Men vänsterblivna, outbildade, judehatande islamister som dig tycker bara att det är bara synd när det händer mot ockupanterna. Varje bomb som Israel släpper på gazaremsan är självförsvar mot de våldsbejakande ockupanter.

51% är fortfarande miljardtals muslimer som tycker att det som hände på Drottninggatan var moraliskt rätt. Du runkar säkert av till bilden när Ebba ligger i två delar på marken precis som alla andra våldsbejakande musslar gör. Jävla inavlat missfoster.
Lugn nu. Du är bra på att skriva, men när det gäller att visa motstånd mot de "horder av muslimer" som kommit för att ta över ditt patetiska land så böjer du dig och håller det inombords. Medan du sitter och gråter över att det SVENSKA FOLKET av ren egen vilja tillät invandring och skuldbelägger sedan invandrare och muslimer för det, så har du även mage att förargas över att palestinier gör mostånd mot en judisk invandring som varit inställd på ett de jure ta över deras land. Symptomatisk för den svenska kulturen. Hur låg IQ får man ha?

Ps, den dagen du listar ut vem jag har som profilbild så kommer du lista ut vem jag "runkar till". Gå och odla potatis till oss nu.
Citera
2026-08-16, 19:13
Medlem
Citat:
Lugn nu. Du är bra på att skriva, men när det gäller att visa motstånd mot de "horder av muslimer" som kommit för att ta över ditt patetiska land så böjer du dig och håller det inombords. Medan du sitter och gråter över att det SVENSKA FOLKET av ren egen vilja tillät invandring och skuldbelägger sedan invandrare och muslimer för det, så har du även mage att förargas över att palestinier gör mostånd mot en judisk invandring som varit inställd på ett de jure ta över deras land. Symptomatisk för den svenska kulturen. Hur låg IQ får man ha?

Ps, den dagen du listar ut vem jag har som profilbild så kommer du lista ut vem jag "runkar till". Gå och odla potatis till oss nu.
Det svenska folket har inte valt invandringen, det fattar väl även en tappad islamistälskare som dig. Det är just av den anledningen att SD nu sitter i vår regering, AfD sitter snart i Tyskland och Reform snart i England. Vi kommer kasta ut alla din gullegossar som snyltar på välfärdsstaten, och om du inte passar dig så åker landsförrädiska sossar som dig med dom. Du vet inget om mig och vad jag har gjort för att bekämpa folkutbytet. Din ideologiska programmering låter dig bara inte se äckliga, våldsamma muslimer som någonting annat än offer, oavsett hur många judar de halshugger, vita flickor de gruppvåldtar, eller hur många julmarknader de kör in i. Om dom inte vill att Israel ska bomba dom, kanske ska dom sluta begå terroristattentat och ge upp deras illegala ockupation av Palestina och ge det tillbaka till folket som de stal det från. Du har ingen aning vad hyckleri är, jag är den mest konsekventa och principiella människan du någonsin kommer prata med. Imbecill.
Citera
2026-08-16, 19:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om du hade varit påläst hade du inte begärt det.

Men du feltolkar ju citatet helt och hållet. Det står inte att "sionisterna kom för att fördriva befolkningen", om det är din tolkning så är du antingen efterbliven eller så förstår du inte svenska eller engelska språket. Sionisterna ville ha en judisk majoritet korrekt, det är allt. Det står inte att de kom för att fördriva araberna. Det var heller inte judarna som började bråka, jag fattar inte att det är så jävla svårt att ta in vad som står i historieböckerna.
Citera
2026-08-16, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Lugn nu. Du är bra på att skriva, men när det gäller att visa motstånd mot de "horder av muslimer" som kommit för att ta över ditt patetiska land så böjer du dig och håller det inombords.

Om du tycker det är så jävla patetiskt här vad gör du här? Och vad gör du dagen då den vite mannen vaknar och visar var skåpet ska stå? Har du glömt bort vad den vite mannen kan göra eller?
Citera
2026-08-16, 19:32
Medlem
sxephils avatar
Pakistan har redan kärnvapen
Citera
2026-08-16, 19:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Pakistan har redan kärnvapen

Småbomber ja. Inga strategiska vapen.
Citera
2026-08-16, 19:35
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Småbomber ja. Inga strategiska vapen.

Aha det är så han menade. Ja då blir väl Storbritannien första.
Citera
2026-08-16, 19:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Det svenska folket har inte valt invandringen, det fattar väl även en tappad islamistälskare som dig. Det är just av den anledningen att SD nu sitter i vår regering, AfD sitter snart i Tyskland och Reform snart i England. Vi kommer kasta ut alla din gullegossar som snyltar på välfärdsstaten, och om du inte passar dig så åker landsförrädiska sossar som dig med dom. Du vet inget om mig och vad jag har gjort för att bekämpa folkutbytet. Din ideologiska programmering låter dig bara inte se äckliga, våldsamma muslimer som någonting annat än offer, oavsett hur många judar de halshugger, vita flickor de gruppvåldtar, eller hur många julmarknader de kör in i. Om dom inte vill att Israel ska bomba dom, kanske ska dom sluta begå terroristattentat och ge upp deras illegala ockupation av Palestina och ge det tillbaka till folket som de stal det från. Du har ingen aning vad hyckleri är, jag är den mest konsekventa och principiella människan du någonsin kommer prata med. Imbecill.
Du är nog den mest patetiska personen jag någonsin har "pratat med". SD sitter inte med i regeringen. De är ett stödparti till regeringen. Ditt IQ minskar för varje inlägg du skriver. Det svenska folket valde sossarna och västern, som stödjer invandring. Det är vad svenska folket har röstat för. Det finns ingen fantasivärld du kan skapa som förändrar detta.

Till och med AfS Kasselstrand förstår att Israel är ett folkmördarstat som fördrivit palestinierna. Det är ett konsekvent parti. Jag har mer respekt åt Kasselstrands parti än ditt patetiska WT-potatisodlar svammel.
Citera
2026-08-16, 19:39
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Men du feltolkar ju citatet helt och hållet. Det står inte att "sionisterna kom för att fördriva befolkningen", om det är din tolkning så är du antingen efterbliven eller så förstår du inte svenska eller engelska språket. Sionisterna ville ha en judisk majoritet korrekt, det är allt. Det står inte att de kom för att fördriva araberna. Det var heller inte judarna som började bråka, jag fattar inte att det är så jävla svårt att ta in vad som står i historieböckerna.
Vad betyder det att "palestinian displacement was inbuilt and inevitable"? Hur ska sionister uppnå en judisk majoritet utan att fördrivna den inhemska befolkningen?

Du har länge figurerat i dessa trådar med över 30 000 inlägg och ändå har du inte koll på grundläggande israelisk historia. IQ-nivån på dig är inte särskilt hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in