2026-08-16, 19:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du tycker det är så jävla patetiskt här vad gör du här? Och vad gör du dagen då den vite mannen vaknar och visar var skåpet ska stå? Har du glömt bort vad den vite mannen kan göra eller?
"Den vite mannen". Jag är för den vita mannen utsatte mitt folk för folkmord i annan del av Europa. Men kul att du uppmuntrar folkmord. Du visar vem du är och alltid har varit.
Citera
2026-08-16, 19:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad betyder det att "palestinian displacement was inbuilt and inevitable"?

Det ska läsas i samband med kontextet av ett pågående krig som startades av araberna.

Citat:
Hur ska sionister uppnå en judisk majoritet utan att fördrivna den inhemska befolkningen?

Genom invandring.

Citat:
Du har länge figurerat i dessa trådar med över 30 000 inlägg och ändå har du inte koll på grundläggande israelisk historia. IQ-nivån på dig är inte särskilt hög.

Jo jag har koll på israelisk historia. Och Benny Morris som du citerar skriver många gånger i många böcker att araberna startade våldsspiralen.
Citera
2026-08-16, 19:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
"Den vite mannen". Jag är för den vita mannen utsatte mitt folk för folkmord i annan del av Europa. Men kul att du uppmuntrar folkmord. Du visar vem du är och alltid har varit.

När skrev jag att jag uppmuntrade folkmord? Jag är för att den vite mannen visar er hur civilisation ser ut, hur man sätter gränser, hur man använder hjärnan, hur man bygger upp saker och hur man sätter ner foten på uppkäftiga bråkstakar som inte ens visar tacksamhet över att ha blivit insläppta.
Citera
2026-08-16, 19:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det ska läsas i samband med kontextet av ett pågående krig som startades av araberna.

Genom invandring.

Jo jag har koll på israelisk historia. Och Benny Morris som du citerar skriver många gånger i många böcker att araberna startade våldsspiralen.
Du har ju grava lässvårigheter.

Citat:
But transfer was inevitable and inbuilt into Zionism – because it sought
to transform a land which was ‘Arab’ into a ‘Jewish’ state and a Jewish
state could not have arisen without a major displacement of Arab population; and because this aim automatically produced resistance among the Arabs which, in turn, persuaded the Yishuv’s leaders that a hostile Arab majority or large minority could not remain in place if a Jewish state was to arise or safely endure.
Han skriver att ju judisk majoritet skulle uppnås genom displacement?

På din idiotiska kommentar "pågående krig som startades av araberna". Morris skriver ju även att det palestinska motståndet skedde mot fördrivningen. Vad menar du med startade av araberna? Herzl och Weizman skrev om detta flera år innan ens Israel utropade självständighet.

Har du någonsin funderat att du gör Israel en tjänst genom att avstå från skriva? Det är skamlöst.
Citera
2026-08-16, 19:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
När skrev jag att jag uppmuntrade folkmord? Jag är för att den vite mannen visar er hur civilisation ser ut, hur man sätter gränser, hur man använder hjärnan, hur man bygger upp saker och hur man sätter ner foten på uppkäftiga bråkstakar som inte ens visar tacksamhet över att ha blivit insläppta.
Jag ber dig förtydliga med vad du menar med att:

"Och vad gör du dagen då den vite mannen vaknar och visar var skåpet ska stå? Har du glömt bort vad den vite mannen kan göra eller?"

Den judiska kulturen har visat er vad civilisation är långt innan potatisodlarna i Europa visste att de kunde stå på två ben. Kom inte med sånt trams.
Citera
2026-08-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Tidningen The Guardian rapporterar nu att Israels premiärminister Benjamin Mileikowsky har gått till hårt verbalt angrepp mot London. I en färsk intervju med den israeliska arméradion stämplade han Storbritannien som en ”islamisk republik” och hävdade att landet kommer att bli den första islamiska republiken med kärnvapen.

När programledaren frågade om inte hela Europa är på väg åt samma håll svarade Mileikowsky ja och lade till att "någon sa att den första islamiska republiken med kärnvapen skulle vara den islamiska republiken Storbritannien".

Bakgrunden till utspelet:
Relationerna verkar ha svalnat rejält under den nya brittiska premiärministern Andy Burnham. Enligt källor förbereder det brittiska utrikesdepartementet ett paket med nya strategier och sanktioner som ska presenteras i september. Det handlar bland annat om:

- Ett totalförbud mot varor från illegala israeliska bosättningar på Västbanken.

- Riktade sanktioner mot individer och organisationer inom den israeliska bosättarrörelsen.

Detta sker trots att Storbritannien historiskt sett och så sent som under det senaste året har gett Israel massivt stöd och det handlar om allt från underrättelsedelning till att Storbritannien lät USA använda brittiska militärbaser för att genomföra attacker under kriget mot Iran och dessutom förbjöd den tidigare Labourregeringen den propalestinska gruppen Palestine Action under terrorlagstiftningen förra året.

1 Hur tror ni att Storbritanniens regering under Andy Burnham kommer att reagera på det här uttalandet? Kommer det att påskynda de planerade sanktionerna i september?

2 Hur ser ni på Storbritanniens dubbelspel – att å ena sidan historiskt ha gett Israel militärt och diplomatiskt skydd för att nu förbereda sanktioner mot bosättarrörelsen?

3 Har hans familjs bakgrund och rötter i det polsk-litauiska samväldet under det ursprungliga namnet Mileikowsky format hans politiska persona och ideologiska övertygelse?

Det är ju Israel som dumpar oönskade i Storbritannien och övriga Europa!
Citera
2026-08-16, 20:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag ber dig förtydliga med vad du menar med att:

"Och vad gör du dagen då den vite mannen vaknar och visar var skåpet ska stå? Har du glömt bort vad den vite mannen kan göra eller?"

Och jag gjorde det. Svenskarna kommer inte att tolerera det här muslimtramset hur länge som helst. Förr eller senare svänger pendeln tillbaka.

Citat:
Den judiska kulturen har visat er vad civilisation är långt innan potatisodlarna i Europa visste att de kunde stå på två ben. Kom inte med sånt trams.

Och Levi är min stamfader. Om din stamfader är Ishmael så har vi båda krigsförbrytare som stamfäder, men jag försöker åtminstone INTE utmärka mig som min stamfader.

Om jag skulle läsa det här:

Citat:
You shall name him Ishmael,
for the Lord has heard of your misery.

He will be a wild donkey of a man;
his hand will be against everyone
and everyone’s hand against him,
and he will live in hostility
toward all his brothers.”

och dessutom bygga en religion på att jag var ättling till Ishmael så skulle jag försöka att inte vara som Ishmael. Jag skulle försöka vara bättre. Förstår du hur annorlunda vi är?
Citera
2026-08-16, 20:21
Medlem
Nazi-juden förnekar sig inte. Man ser hans glada ondska i ögonen på bilder när han vet att han massakrerade 60 000 oskyldiga barn i Gaza.

Det mångkulturella projektet i Sverige som hittills lett till ca 2 miljoner muslimer i vårt land startades upp av "svenska" judar tillsammans med SAP:s Ikon Palme tidigt 70-tal.
Det gav - förutom allt annat - oöverskådlig? makt (med tillfälligt hack i hjulet) för sossar och judar i vårt land. Och på sikt ett fördärvat Sverige.

Men muslimerna i GB ger inte sina röster till Labour, något fånen Starmer trodde vilket Netanjahu insett.
Därför svänger han på judiskt vis över till Tory eller helst till Nigel i hopp om fortsatt makt för sina utvalda i GB.
Citera
2026-08-16, 20:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Och jag gjorde det. Svenskarna kommer inte att tolerera det här muslimtramset hur länge som helst. Förr eller senare svänger pendeln tillbaka.

Och Levi är min stamfader. Om din stamfader är Ishmael så har vi båda krigsförbrytare som stamfäder, men jag försöker åtminstone INTE utmärka mig som min stamfader.

Om jag skulle läsa det här:

och dessutom bygga en religion på att jag var ättling till Ishmael så skulle jag försöka att inte vara som Ishmael. Jag skulle försöka vara bättre. Förstår du hur annorlunda vi är?
Varför frågar du mig då vad jag ska göra om svenskarna svänger om muslimer?

Vad fan snackar du om? Ishamel? Levi? Är det en pågående psykos vi bevittnar? Du är en kristen antisemit i grunden. Din enda anledning till stödet för Israel bygger inte på någon förkärlek till judisk självbestämmande. Det är i grunden för att du tror att judisk återvandring till Palestina kommer påskynda din falska Messiah. På samma gång ser du med glädje ett annat folk slaktas. Det är vad du är.

Du undvek frågan om Benny Morris. Du får förklara dig.
Citera
2026-08-16, 20:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nazi-juden förnekar sig inte. Man ser hans glada ondska i ögonen på bilder när han vet att han massakrerade 60 000 oskyldiga barn i Gaza.

Det mångkulturella projektet i Sverige som hittills lett till ca 2 miljoner muslimer i vårt land startades upp av "svenska" judar tillsammans med SAP:s Ikon Palme tidigt 70-tal.
Det gav - förutom allt annat - oöverskådlig? makt (med tillfälligt hack i hjulet) för sossar och judar i vårt land. Och på sikt ett fördärvat Sverige.

Men muslimerna i GB ger inte sina röster till Labour, något fånen Starmer trodde vilket Netanjahu insett.
Därför svänger han på judiskt vis över till Tory eller helst till Nigel i hopp om fortsatt makt för sina utvalda i GB.
Det är den svenska pöbeln som valde invandringen till Sverige. Ditt folk.
Citera
2026-08-16, 20:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Varför frågar du mig då vad jag ska göra om svenskarna svänger om muslimer?

För att du ska föregå med gott exempel. Passa dig innan du får stryk. Vikingarna plundrade Nekor och Allah straffade dem inte.

Citat:
Vad fan snackar du om? Ishamel? Levi? Är det en pågående psykos vi bevittnar? Du är en kristen antisemit i grunden.

Nej, jag är inte kristen antisemit din dumma jävel. Vet du inte vem Levi var eller?

Citat:
Du undvek frågan om Benny Morris. Du får förklara dig.

Vilken fråga?
Citera
2026-08-16, 20:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
För att du ska föregå med gott exempel. Passa dig innan du får stryk. Vikingarna plundrade Nekor och Allah straffade dem inte.

Nej, jag är inte kristen antisemit din dumma jävel. Vet du inte vem Levi var eller?

Vilken fråga?
"Passa dig innan du får stryk" Hur gammal är du gubbe? Så civiliserat beteende. Våld är det enda språket du kan?

Du är en renodlad kristen antisemit. Jag har läst dina inlägg om kristen teologi och hur du vurmar för judisk återvandring för att se din falska Messiah återkomma och kasta alla icke-troende i helvetet. Det finns en anledning till att judar har ett hälsosamt avstånd till falska kristna sionister som dig.

Är du så gammal att du hamnat i senilålder? Varför frågar du hela tiden vilken fråga? Läs inlägget gubbe.

(FB) Netanyahu (Mileikowsky): Storbritannien är en islamisk republik
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2026-08-16 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in