2026-08-16, 18:11
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag tror att vi hade nått dit själva förr eller senare eftersom att vi också är människor.

Det är klart att ni inte hade gjort. Titta bara på jordklotet i nutid och se att 95 % av alla kvinnor i övriga världen absolut inte har i närheten av de privilegium du har. Dessa har du varken jobbat för, förtjänat, reflekterat över och är uppenbart inte tacksam över att ha.

Jag tycker ju inte att det på något sätt är bra i resten av världen, men det är något stötande med den extrema inställningen av "entitlement" som vissa kvinnor i västvärlden har i dag.

Citat:
Jag menar att kvinnor klarar sig utmärkt ett helt liv utan en man medan män vissnar. 🥀

Jag vet inte om det är så. Var och varannan "stark och självständig kvinna" går på antidepressiva medel i dag. Det är jättesorgligt.
Citera
2026-08-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Jo, det är jättebra, men det är knappast så som läget ens ser ut. Man har gjort det experiementet förr med kvinnor som bestämt "kunde klara sig själv" och efter en vecka höll de på att dö av törst.

Haha i öknen eller? För i min verklighet ringer jag en rörmokare om det är problem med vattnet. Könet på rörmokaren är irrelevant.
Citera
2026-08-16, 18:12
Medlem
Citat:
Jag har ett gott öga för högfungerande autister. Definitivt min kopp av te

Det märks inte att dem är autister men dem är så himla fräscha och normala. Inte efterhängsna och sådär törstiga som en dreglande hund. 🐶 Ordentliga.

Det är för att vi hatar folk
Citera
2026-08-16, 18:13
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Vilket generaliserande svammel!
Jag är en medelålders man som faktiskt inte vill ha en kvinna.
Har varit sambo och haft en del relationer, men mår mycket bättre av att ta mina egna beslut och slippa tjat, gnäll, humörsvängningar, skvaller och oändliga krav.
Är man självständig och driven och klarar allt som behövs för att ha ett bra liv, så är valet enkelt att välja bort kvinnor och jag mår alldeles utmärkt.
Citera
2026-08-16, 18:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det är klart att ni inte hade gjort. Titta bara på jordklotet i nutid och se att 95 % av alla kvinnor i övriga världen absolut inte har i närheten av de privilegium du har. Dessa har du varken jobbat för, förtjänat, reflekterat över och är uppenbart inte tacksam över att ha.

Jag tycker ju inte att det på något sätt är bra i resten av världen, men det är något stötande med den extrema inställningen av "entitlement" som vissa kvinnor i västvärlden har i dag.

Jag vet inte om det är så. Var och varannan "stark och självständig kvinna" går på antidepressiva medel i dag. Det är jättesorgligt.
Det stämmer säkert för ungdomar men inte för vuxna kvinnor. Inte vad jag vet? Hade inte mina vänner gått på det då? Eller att man känner någon som gör det? Nej kvinnor blir trygga i sig själva med åldern och finner sinnesfrid och harmoni väldigt mysigt. Det är läskigt med otrygga män.
Citera
2026-08-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Intressant iaktagelse. Fast jag tror det där varierar rätt rejält.

Nu har jag i och för sig delat livet med min kära hustru i många år. Jag kände mig aldrig ensam innan jag träffade henne. Dock kände jag aldrig att livet var lika komplett innan henne. Vare sig jag var singel eller i en relation.

Kan också bero på att jag alltid haft ett väldigt aktivt liv med intressen och stort umgänge.
Ja jag generaliserade såklart. Gäller inte alla utan var mer en spaning.
Citera
2026-08-16, 18:17
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En grej jag noterat är att många män ser en kvinna som sin enda fritidsgård. Med det menar jag att män är av åsikten att antingen har de en kvinna eller så är de ensamma.

Kvinnor delar inte den synen. Kvinnor har ett socialt nätverk oftast, så de kan ha en snubbe och det kan vara nice men de är inte ensamma om de inte har en snubbe.

Personligen efter att ha levt i seriösa relationer med några snubbar tycker jag det är rätt jobbigt att vara dessas enda fritidsgård. Jag uppskattar män som har egna vänner, upprätthållna släktskapsband och hobbys.

Nu sitter du och ljuger igen. Eller rättare sagt, om det där är sanningen om dina snubbar, så beror det såklart på att du har valt mesar från första början, kanske för att få din vilja igenom i alla lägen.

För annars så brukar ni kvinnor bara gilla att vi män brinner för andra saker, tills man bli ihop med er. För då blir ni som svartsjuka monster, som tar alla chanser ni får, till att sabotera era mäns sociala nätverkande och andra manliga verksamheter. Det skall ställas ultimatum och annat, för annars visar man att man egentligen inte bryr sig om kvinnan, om man inte vill att hon skall vara med precis överallt.
Många är de band som har fallerat från den dagen som nån av medlemmarna börjar ha filckvännen med på repen. The Beatles var varken det första eller sista.

Och sen när ni har torkat upp som en öken för att ni lever med en ryggradslös man, som aldrig vågar säga vad han tycker i eran närhet, så har ni mage att skylla på att det är vi som är socialt lata, obegåvade och ointresserade.
Eller, som i ditt fall, att den där rygradslösa medelmåttan ledsnade på dig och lämnade. Man kan ju förstå att du är lite bitter av dig iofs.
Citera
2026-08-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Du skiter totalt i själva diskussionerna i dina trådstarter dessutom, för dom har inget annat syfte än att du skall få prata om dig själv, och skryta upp dig själv till skyarna i dina narcissistiska fantasier.

Det är just en sån här reaktion TS var ute efter när hon skapade tråden.
Citera
2026-08-16, 18:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du tror det. Fint. Men skulle ju ärligt bli pannkaka det med. Skulle ju väldigt snabbt bli kris inom ledet. Att jag lagar bättre mat än hon! Helvete hon tror hon är finare! Detta med kvinnlig avis är ju ett ämne i sig. Så det skulle snabbt bli elände detta. Speciellt om kvinnor inte hade män. Som liksom fungerar som Island i alla denna konflikt. Japp men ja hon är så vidrig, jag håller med bla bla. Just för att reglera kvinnors ilska med varann
Jag tror faktiskt inte det. Tror att alla hade varit som systrar och dem äldre hade uppfostrat dem yngre och det hade funnits rangordningar. Den äldsta hade varit magistern!

Nu tänker jag på Minerva McGonagall i Harry Potter. 🧙‍♀️

Allt bråk beror ju alltid på män. Kvinnor bråkar inte annars. Finns inget syfte
Citera
2026-08-16, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha i öknen eller? För i min verklighet ringer jag en rörmokare om det är problem med vattnet. Könet på rörmokaren är irrelevant.

Nej ute på en ö med tillgång till massa vatten faktiskt. Bear Grylls satte kvinnor och män på varsin Ö och sedan sade dom "Överlev".

https://www.youtube.com/watch?v=cNApPTtUKoQ

Finns inga rörmokare på en öde ö.
Citera
2026-08-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nu sitter du och ljuger igen. Eller rättare sagt, om det där är sanningen om dina snubbar, så beror det såklart på att du har valt mesar från första början, kanske för att få din vilja igenom i alla lägen.

För annars så brukar ni kvinnor bara gilla att vi män brinner för andra saker, tills man bli ihop med er. För då blir ni som svartsjuka monster, som tar alla chanser ni får, till att sabotera era mäns sociala nätverkande och andra manliga verksamheter. Det skall ställas ultimatum och annat, för annars visar man att man egentligen inte bryr sig om kvinnan, om man inte vill att hon skall vara med precis överallt.
Många är de band som har fallerat från den dagen som nån av medlemmarna börjar ha filckvännen med på repen. The Beatles var varken det första eller sista.

Och sen när ni har torkat upp som en öken för att ni lever med en ryggradslös man, som aldrig vågar säga vad han tycker i eran närhet, så har ni mage att skylla på att det är vi som är socialt lata, obegåvade och ointresserade.
Eller, som i ditt fall, att den där rygradslösa medelmåttan ledsnade på dig och lämnade. Man kan ju förstå att du är lite bitter av dig iofs.
Ja jag är ju helt för att man lämnar relationer man inte trivs i så skulle min partner börja begränsa mitt umgänge och mina intressen skulle jag dra och jag tycker att även män borde dra i samma situation.

Det jag pratar om är män som skyller på "regeringen" när de inte orkar göra grejer med polarna och plötsligt inte har några hobbys eller vänner kvar. De anser jag har grävt sin egen grop.
Citera
2026-08-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Nej ute på en ö med tillgång till massa vatten faktiskt. Bear Grylls satte kvinnor och män på varsin Ö och sedan sade dom "Överlev".

https://www.youtube.com/watch?v=cNApPTtUKoQ

Finns inga rörmokare på en öde ö.
Fast inga av oss bor ju på en öde ö så varför låtsas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in