Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
En grej jag noterat är att många män ser en kvinna som sin enda fritidsgård. Med det menar jag att män är av åsikten att antingen har de en kvinna eller så är de ensamma.
Kvinnor delar inte den synen. Kvinnor har ett socialt nätverk oftast, så de kan ha en snubbe och det kan vara nice men de är inte ensamma om de inte har en snubbe.
Personligen efter att ha levt i seriösa relationer med några snubbar tycker jag det är rätt jobbigt att vara dessas enda fritidsgård. Jag uppskattar män som har egna vänner, upprätthållna släktskapsband och hobbys.
Nu sitter du och ljuger igen. Eller rättare sagt, om det där är sanningen om dina snubbar, så beror det såklart på att du har valt mesar från första början, kanske för att få din vilja igenom i alla lägen.
För annars så brukar ni kvinnor bara gilla att vi män brinner för andra saker, tills man bli ihop med er. För då blir ni som svartsjuka monster, som tar alla chanser ni får, till att sabotera era mäns sociala nätverkande och andra manliga verksamheter. Det skall ställas ultimatum och annat, för annars visar man att man egentligen inte bryr sig om kvinnan, om man inte vill att hon skall vara med precis överallt.
Många är de band som har fallerat från den dagen som nån av medlemmarna börjar ha filckvännen med på repen. The Beatles var varken det första eller sista.
Och sen när ni har torkat upp som en öken för att ni lever med en ryggradslös man, som aldrig vågar säga vad han tycker i eran närhet, så har ni mage att skylla på att det är vi som är socialt lata, obegåvade och ointresserade.
Eller, som i ditt fall, att den där rygradslösa medelmåttan ledsnade på dig och lämnade. Man kan ju förstå att du är lite bitter av dig iofs.