2026-08-16, 18:02
Medlem
J.Doessons avatar
Nog tror jag att det finns dom som kan leva utan oss.
Citera
2026-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du ber i princip om att män ska börja ta bort maten så du får fixa allting själv.

Det kan vara lättlöst och män kan börja köra krig emot er med. Men bara för din efterblivenhet så hamnar alla fina brudar då i kläm sen.

Är det inte bra att tycka att alla borde kunna ta hand om sig själva? En man ska man ha för att man vill, inte för att man svälter ihjäl utan honom.
Citera
2026-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En grej jag noterat är att många män ser en kvinna som sin enda fritidsgård. Med det menar jag att män är av åsikten att antingen har de en kvinna eller så är de ensamma.

Kvinnor delar inte den synen. Kvinnor har ett socialt nätverk oftast, så de kan ha en snubbe och det kan vara nice men de är inte ensamma om de inte har en snubbe.

Personligen efter att ha levt i seriösa relationer med några snubbar tycker jag det är rätt jobbigt att vara dessas enda fritidsgård. Jag uppskattar män som har egna vänner, upprätthållna släktskapsband och hobbys.

Intressant iaktagelse. Fast jag tror det där varierar rätt rejält.

Nu har jag i och för sig delat livet med min kära hustru i många år. Jag kände mig aldrig ensam innan jag träffade henne. Dock kände jag aldrig att livet var lika komplett innan henne. Vare sig jag var singel eller i en relation.

Kan också bero på att jag alltid haft ett väldigt aktivt liv med intressen och stort umgänge.
Citera
2026-08-16, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det inte bra att tycka att alla borde kunna ta hand om sig själva? En man ska man ha för att man vill, inte för att man svälter ihjäl utan honom.

Jo, det är jättebra, men det är knappast så som läget ens ser ut. Man har gjort det experiementet förr med kvinnor som bestämt "kunde klara sig själv" och efter en vecka höll de på att dö av törst.
Citera
Medlem
Men jag kan se poängen generellt, män klarar sig sämre utan kvinnor än tvärtom. Det tror jag t.o.m. är statistiskt säkerställt(?).
Citera
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag hade tyckt att det hade varit supersexigt med en man som njuter av sitt eget sällskap och inte måste ha en kvinna. Typ att han bor i skogen och har egna intressen som inte kretsar kring att ha en flickvän men att han är en bra partner när han har en flickvän och då är det för att dem gemensamt valt varandra.

Inte det där behovet av att han måste ha en kvinna annars känner han sig inte som en man. Usch! Det där tycker inte jag är manligt.

Det tycker du inte alls är sexigt, och dessutom kryllar det av såna män.
Helat trådstarten är en total bluff och projektion. Alla blir sjuka av isolering, men män klarar sig utmärkt utan kvinnor. Män som har ett vettigt socialt nätverk klarar sig utmärkt utan kvinnor, och det är duinnerst inne mycket väl medveten om juju.

Du skiter totalt i själva diskussionerna i dina trådstarter dessutom, för dom har inget annat syfte än att du skall få prata om dig själv, och skryta upp dig själv till skyarna i dina narcissistiska fantasier.
Citera
Medlem
HelheimRevenants avatar
Det går alldeles utmärkt. Jag föredrar att leva självständigt och ha friheten att själv bestämma över min vardag. Vill jag gå till gymmet så går jag till gymmet, och vill jag bara slappa hemma och läsa en bok eller se en film så gör jag det. Det kunde inte bli bättre om du frågar mig.

Sen hade det såklart varit roligt att träffa någon, men det behöver ju inte betyda att man måste flytta ihop. I’ve been there, done that, så det är verkligen inget jag stressar över just nu.
Citera
2026-08-16, 18:06
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Jag har precis insett att kvinnor kan leva utan män men män kan inte leva utan en kvinna.

Varför?

Män vill dö utan en kvinna.

Jag hade aldrig kunnat eller velat dö för att jag inte har en man

Varför är män beroende av kvinnor för deras överlevnad? Är det någon som vet varför? Har det med navelsträngen till sin mamma att göra? Den klipps aldrig? Den förflyttas till en ny kvinna? Jag blev äcklad nu.

Det är väldigt oattraktivt om en man inte kan klara sig själv och lägger hela sitt liv i någon annans händer på det sättet. Alla är inte såhär va? Läste nyss om en kille som ville dö för att han inte har eller har haft en tjej. Gud vad töntigt
Kluster B is one son of a bitch.
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Du skiter totalt i själva diskussionerna i dina trådstarter dessutom, för dom har inget annat syfte än att du skall få prata om dig själv, och skryta upp dig själv till skyarna i dina narcissistiska fantasier.
10/10.
Citera
2026-08-16, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Oooojjjj

Ni är verkligen fans.

Jag ska vara helt ärlig med dig. Många kvinnor hade haft det både roligt och spännande med varandra utan män om ni nu försvann HELT och hållet. Nu menade jag inte det i trådstarten men kvinnor är ju faktiskt fantastiska. Vi luktar gott, vi sjunger, vi är söta och gör söta saker, lagar god mat. Vi hade levt jättemysigt utan er och det säger jag inte för att vara elak. Men vi hade verkligen klarat oss.

Vi klarar oss ensamma och vi hade klarat oss bara med varandra. Vi hade liksom varit små häxor 🧙‍♀️ och gjort spännande saker. Tror dessutom att alla hade kommit bättre överens om män försvann ur bilden men nu ska jag inte låta sådär obehagligt feministisk. Men kvinnor är mentalt starkare. Och det är verkligen någonting ni bör skriva ner!

Män dör
Kvinnor överlever.

Vad ska er fysiska styrka göra när den mentala styrkan är ett skört A4-blad?

Du tror det. Fint. Men skulle ju ärligt bli pannkaka det med. Skulle ju väldigt snabbt bli kris inom ledet. Att jag lagar bättre mat än hon! Helvete hon tror hon är finare! Detta med kvinnlig avis är ju ett ämne i sig. Så det skulle snabbt bli elände detta. Speciellt om kvinnor inte hade män. Som liksom fungerar som Island i alla denna konflikt. Japp men ja hon är så vidrig, jag håller med bla bla. Just för att reglera kvinnors ilska med varann
Citera
2026-08-16, 18:10
Medlem
Minimuchers avatar
Om vi zoomar ut lite och tittar på heliktopterperspektiv, vilket är svårt med en feminist men försök.

Så om vi utgår från just din tes att män vill dö utan att leva med en kvinna - (vilket inte är sant då alla mina bästa vänner är väldigt lyckliga ensamma med ett par kvinnor om året)
Så måste det ligga något biologiskt i det hela.
Det gäller ju ändå 54% av befolkningen du pratar om.

Mannen är den som ska sprida sina gener vidare, det ligger i oss som en skarp sexual drift. En man i ensamhet är otroligt obiologiskt då det är meningen att vi ska leva i en större grupp och ta hand om en familj. Generna här spelar roll.
Citera
2026-08-16, 18:10
Medlem
Citat:
Jag tror att vi hade nått dit själva förr eller senare eftersom att vi också är människor.

Sluta använda det här som ett argument. Jag menar att kvinnor klarar sig utmärkt ett helt liv utan en man medan män vissnar. 🥀

Varför vissnar ni? Det är det jag vill veta. Rent psykologiskt. Vad sker? Och varför är livet inte värt att levas utan en kvinna?

Nu kan jag inte svara utifrån mig själv då jag som jag tidigare skrev trivs bäst själv. Men dom män i min närhet som har kvinna (samtliga) så är nog många rädda för att vara själva. Tror det kan vara så enkelt. Man brukar ju säga att den värsta fienden är du själv i ditt eget huvud.
Citera
2026-08-16, 18:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Är man och känner ej så. Men så föredrar jag ensamhet generellt. Ja, jag är autist och trivs helt enkelt bäst i mitt eget sällskap.
Jag har ett gott öga för högfungerande autister. Definitivt min kopp av te

Det märks inte att dem är autister men dem är så himla fräscha och normala. Inte efterhängsna och sådär törstiga som en dreglande hund. 🐶 Ordentliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in