2026-08-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Varför går polisen med dragna pickadoller om det inte är ett pågående brott?
Kanske för att den de söker är beväpnad. Eller vad tror du?
Citera
2026-08-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ingen fara för allmänheten, men allmänheten ska hålla sig inne. Hur går det ihop

Bra fråga,

"Råder det någon fara för allmänheten?

– Nej, det är inte vad jag har fått information om, säger Per Fahlström."

Kanske att polisen på plats säger en sak och presstalesmannen något annat.
Citera
2026-08-16, 16:57
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Poliser med dragna vapen jagar en uppenbarligen farlig brottsling som eventuellt är beväpnad, folk uppmanas hålla sig hemma men samtidigt "vet inte" polisen om allmänheten är i fara? Till och med Jönssonligan skulle kunna lyckas komma undan vår tafatta poliskår. Vilket förtroende de ingjuter.
Citera
2026-08-16, 16:59
Medlem
Ljusterö, var det inte där helikopterpiloten i helikopterrånet bodde samt den man som rekryterade honom?
Kan det vara någon av dom som freakat ur?
Citera
2026-08-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ingen fara för allmänheten, men allmänheten ska hålla sig inne. Hur går det ihop
En anledning kan vara att dom inte vill ha folk springande omkring mitt i insatsen av flera begripliga skäl.
Jag skulle hålla mig inne, med så många poliser på helspänn har säkert några av dom handen på puffran.
Men visst, antagligen menar dom att det är en kriminell och inte en dåre som är ute på mördarstråt .
Citera
2026-08-16, 17:07
Medlem
Helikoptern lämnar nu.
Citera
2026-08-16, 17:09
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
– Det jag kan säga är att det är inget brott skett på Ljusterö eller i dag, säger Per Fahlström.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0BxAX/uppgifter-pagaende-insats-pa-ljustero

Låter inte det här lite märkligt? Det är alltså inget som hänt nu som man har efterlyst mannen för men varför detta pådrag om han inte gjort något olagligt som lett till själva jakten?
Citera
2026-08-16, 17:10
Medlem
JazzMassaks avatar
Polisen är förtegna om händelsen och uppger att ”inget brott har skett” och att det handlar om ett ”gammalt ärende”.

Enligt TV4: https://www.tv4.se/just-nu/6yBTF2UQsBsz54qyr6CMhP/stor-polisinsats-i-stockholms-skargard-gammalt-arende
Citera
2026-08-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Ljusterö, var det inte där helikopterpiloten i helikopterrånet bodde samt den man som rekryterade honom?
Kan det vara någon av dom som freakat ur?

Nej det är ingen av dom. Den ena bor inte ens på ön längre och den andra bor på andra sidan av ön gentemot vart insatsen är. Polisen har också börjat lämna Ljusterö nu.
Citera
2026-08-16, 17:13
Medlem
En person som både uppehållit sig på men också blivit igenkänd på Ljusterö då? Någon med anknytning dit? Någon som känns igen på utseende eller namn?

Eller mer rimligt att polis av någon anledning hittat personen på något sätt och lokaliserat till Ljusterö?
Citera
2026-08-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
Nej det är ingen av dom. Den ena bor inte ens på ön längre och den andra bor på andra sidan av ön gentemot vart insatsen är. Polisen har också börjat lämna Ljusterö nu.
Är det T.R som flyttat eller den andra?
Citera
2026-08-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Är det T.R som flyttat eller den andra?

Piloten bor kvar vad jag vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto