2026-08-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Tror det har att göra med biologiska faktorer som går way back.

Kvinnor har en tendens att se varandra som ett hot.

Inte mer än mäns tendenser att se varandra som hot.
Vi konkurrerar alla med varandra.
Män som du, har dock extrem skräck vad det verkar för att tvingas konkurrera även med kvinnor då kissar ni i byxorna tydligen.
Citera
2026-08-16, 14:43
Medlem
Dålig kvinnosyn ör oförmågan att se kvinnor som jämbördiga samhällsvarelser och människor med män.

Det uttrycker sig som en oförmåga att fatta att kvinnor har egna behov och intressen som samstämmer med mäns ex. nu egen sexualitet, egen ekonomi, egen social trygghet, egna ambitioner etc etc och att kvinnor inte är nått slags bihang vars existens enkom ska handla om att pleasa män och deras intressen.
Citera
2026-08-16, 16:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Dålig kvinnosyn ör oförmågan att se kvinnor som jämbördiga samhällsvarelser och människor med män.

Det uttrycker sig som en oförmåga att fatta att kvinnor har egna behov och intressen som samstämmer med mäns ex. nu egen sexualitet, egen ekonomi, egen social trygghet, egna ambitioner etc etc och att kvinnor inte är nått slags bihang vars existens enkom ska handla om att pleasa män och deras intressen.

Ingår det i dålig kvinnosyn att inte vilja finansiera kvinnors bidragsberoende via skattesedeln?

Män går trots allt back ett par miljoner över en livstid för att du och dina medsystrar inte klarar av att bära era egna kostnader.
Citera
2026-08-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ingår det i dålig kvinnosyn att inte vilja finansiera kvinnors bidragsberoende via skattesedeln?

Män går trots allt back ett par miljoner över en livstid för att du och dina medsystrar inte klarar av att bära era egna kostnader.

Vilka kostnader är det?
Citera
2026-08-16, 16:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vilka kostnader är det?

Välfärdstjänsterna. Finns en tråd om det.
Citera
2026-08-16, 16:35
Medlem
Citat:
Välfärdstjänsterna. Finns en tråd om det.

Jaha, tjänsterna som män och barn också är beroende av och som alla betalar för.

Du menade nog bara att eftersom män i genomsnitt tjänar mer än kvinnor och inte tex stannar hemma med barnen lika länge så betalar de in mer skatt över en livstid. Vilket är rätt logiskt.
Citera
2026-08-16, 16:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jaha, tjänsterna som män och barn också är beroende av och som alla betalar för.

Du menade nog bara att eftersom män i genomsnitt tjänar mer än kvinnor och inte tex stannar hemma med barnen lika länge så betalar de in mer skatt över en livstid. Vilket är rätt logiskt.

Hur är jag beroende av det om jag går back på det?
Citera
2026-08-16, 16:43
Medlem
Citat:
Hur är jag beroende av det om jag går back på det?

Jag är kvinna och jag går också back på det.
Citera
2026-08-16, 16:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag är kvinna och jag går också back på det.

Ja, och solen är gul. Vad är din poäng?
Citera
2026-08-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ja, och solen är gul. Vad är din poäng?

Vad är din poäng?
Citera
2026-08-16, 16:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad är din poäng?

Män finansierar kvinnors välfärd.

Inte "Man finansierar kvinnas välfärd".

Du är kvinna, inte kvinnor.
Citera
2026-08-16, 16:53
Medlem
Citat:
Män finansierar kvinnors välfärd.

Inte "Man finansierar kvinnas välfärd".

Du är kvinna, inte kvinnor.

Välfärden är inte kvinnors. Allas våra skattepengar finansierar vården, skolan, polisen, militären, läkemedel, operationer, förlossningar, utbildningar, vård av anhörig, osv osv osv osv

Ja just det ja, du vill ju ta bort all välfärd kring barn för att klämma åt kvinnor. Fan att jag alltid glömmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in