Igår, 13:50
Medlem
Har skaffat riktigt schyssta nya skor. Uppelvde inget problem tills jag gick en promenad härom veckan och jag märkte att min lilltå liksom krockar/slår in i skon. Finns det något man kan göra åt det eller är det bara att leta nya skor? Haft så jävla mycket problem med skor på senaste så det är jättetrögt att det alltid är något fel på skorna
Citera
Igår, 13:54
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opheliaaaa
Har skaffat riktigt schyssta nya skor. Uppelvde inget problem tills jag gick en promenad härom veckan och jag märkte att min lilltå liksom krockar/slår in i skon. Finns det något man kan göra åt det eller är det bara att leta nya skor? Haft så jävla mycket problem med skor på senaste så det är jättetrögt att det alltid är något fel på skorna
Du köpte alltså för små skor?
Citera
Igår, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du köpte alltså för små skor?

Alltså osäkert, för om man tänker bort grejen med tån så är det verkligen min storlek och den sitter bra och är skön
... tills tån börjar krocka in i skon hahaha
Citera
Igår, 13:57
Medlem
HBTKuks avatar
Den begränsande och fänslade känslan kommer göra varenda sekund i skorna till utdragen, sensorisk tortyr. Tårna behöver lebensraum för att vara glada.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Alltså osäkert, för om man tänker bort grejen med tån så är det verkligen min storlek och den sitter bra och är skön
Ja och det hade den väl inte gjort om det fanns tillräckligt med utrymme?
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Sluta köpa billiga skor. Satsa på Ecco då får din tå vara i frid.
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Citat:

Har du gått upp i vikt eller är gravid? Fötterna kan ändra storlek och form då.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Den begränsande och fänslade känslan kommer göra varenda sekund i skorna till utdragen, sensorisk tortyr. Tårna behöver lebensraum för att vara glada.
Så är det. Inte ens en strumpa beträder mina fötter maj-september. Fötterna ska vara fria och glada barfota eller i sandaler så mycket som möjligt.
Citera
Igår, 14:03
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Vissa skor är bara feldesignade. Jag köper och alltid min egen storlek (naturligtvis), men vissa modeller har jag slutat använda för att de är så ruskigt obekväma. Det är inte en storleksfråga, utan en fråga om skobredd över tårna.
Citera
Igår, 14:04
Medlem
Citat:

Men hälen sitter bra eller krockar även den med skon? Du upplever inte att det känns tight runt exempelvis området under fotknölen?

Tycker det låter lite som att dina skor är för små. Gäller det föresten både höger och vänster lilltå?
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Men hälen sitter bra eller krockar även den med skon? Du upplever inte att det känns tight runt exempelvis området under fotknölen?

Tycker det låter lite som att dina skor är för små. Gäller det föresten både höger och vänster lilltå?

Ja, resterande del av skon känns faktiskt riktigt bra. Har dessutom haft stora problem med förhårdnader, skavsår och blåsor men jag har inte fått något av detta av dessa skor så egentligen tycker jag att dom är toppen.

Men ja, båda lilltårna stämmer.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Citat:
Ja, resterande del av skon känns faktiskt riktigt bra. Har dessutom haft stora problem med förhårdnader, skavsår och blåsor men jag har inte fått något av detta av dessa skor så egentligen tycker jag att dom är toppen.

Men ja, båda lilltårna stämmer.

Låter som att det är modellen det är fel på snarare än dina fötter. Vet inte hur du har det med skomakare runt där du bor, men är det inte tygskor du köpt kanske du kan lämna in dom och få dom utlästade?

Det brukar inte kosta särskilt mycket och kan absolut vara värt pengarna om du gillar skorna i övrigt. Eller eventuellt pröva en plattare innersula som då ger mer plats.

Egentligen borde du lägga upp några bilder på dina tår så vi kan utesluta dom som problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in