2026-08-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Järna - Antroposofernas Mekka i Sverige. De är drivande i vaccinmotståndet och inte minst homeopati.
Aha okej visste jag inte. Håller mig så långt som möjligt borta från foliehattar
Citera
2026-08-16, 13:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikspojken
Jag är så gammal så jag var med på den tiden då alla barn i Sverige hade mässlingen. Betraktades som influensa med prickar.

Miljontals människor dog VARJE år av mässling i världen innan vaccinen kom.
Citera
2026-08-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Miljontals människor dog VARJE år av mässling i världen innan vaccinen kom.
Visst var det så att många som överlevde också blev ordentligt skadade för livet, eller minns jag fel?
Citera
2026-08-16, 13:49
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tänker du att man kan få mässling av att inte använda tvål?

Nej jag tänker mest på att otvättade dreadlocks kan vara ett härberge för diverse virus och parasiter
Citera
2026-08-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikspojken
Jag är så gammal så jag var med på den tiden då alla barn i Sverige hade mässlingen. Betraktades som influensa med prickar.
Då var du med andra ord inte med på den tiden, eller åtminstone inte gammal nog att förstå något… För det var en dödlig sjukdom som ingen tog lätt på. En av de absolut vanligaste dödsorsakerna bland små barn och en stor anledning till att medellivslängden var låg.
Citera
2026-08-16, 14:20
Medlem
"Antroposofer och vaccin – vanliga frågor & svar
Är antroposofer emot vaccin?
Nej, det går inte att generalisera på det sättet. Bland antroposofiskt inspirerade föräldrar finns det dock ibland en försiktig skepsis till generell vaccinering mot barnsjukdomar, särskilt för mycket små barn. I de fallen brukar dock föräldrarna välja att vaccinera barnen lite senare. Det handlar dock i regel inte om att vara för eller emot all vaccinering."
https://www.ytterjarnaforum.se/vanliga-fragor-om-vaccination/
Citera
2026-08-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Visst var det så att många som överlevde också blev ordentligt skadade för livet, eller minns jag fel?
Ja, hjärninflammation med livslånga men. Bland annat dövhet. Tror man kunde få allvarliga lungskador också.
Citera
2026-08-16, 15:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Regnbågsvänster kvinna som ligger med mässlingssjuka afrikaner är min gissning på spridningen

Tror inte bara det är lite mässling dessa pepparkaksherrar har när de pålar allsköns dreadlockkärringar
Citera
2026-08-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Mässling är inte, och har inte varit ett problem i Sverige sedan våra förfäders tid.
Och, med våra välvaccinerade befolkning så kommer smittan garanterat att dö ut bums också.

Därför blir detta påstådda lilla mässlingsutbrott inget annat än en kortvarig snackis, med en "spin" som går ut på att alla vaccinvägrande hippies är en stor fara för samhället.

Det kommer naturligtvis inte att bli några konsekvenser av denna enskilda händelse,men opinionen "masseras" ändå obönhörligen till att tycka att vissa vacciner borde vara förbjudna att avstå.

Jag påstår därför att de påstådda mässlingsfallen lika gärna skulle kunna vara påhittade, för att plantera ytterligare lite vaccinhets hos den svenska befolkningen.

Förresten, kör man fortfarande med det där mässlingsvaccinet som doseras som en nässpray? För där kunde ju nyvaccinerade kunde smitta andra med mässling också. Så det har ju förekommit att mässling sprids vi själva vaccinerna också, vilket inte bör förglömmas när det hetsas mot oss som inte längre väljer att vaccinera oss.
Det skedde ju ett lokalt utbrott i Malmö häromåret också. Patient Zero lär ha fått det utomlands där smittan grasserar. Och tagit hem den till Sverige.

Om man upprätthåller målet med >90 procents vaccinationsgrad så skulle viruset inte haft en chans att spridas och få fäste här. Men i lokalsamhällen/enklaver med obildade och ovaccinerade motståndare kan det bryta ut.

Att vara ball och påstå att mässling minsann är en vanlig barnsjukdom som alla borde gå igenom utan att sjåpa sig visar på okunnighet om vår helt nyliga historia.

Det finns vaccin, och ett syfte med allmän massvaccination är att undvika onödiga dödsfall och livslånga handikapp hos barn och riskgrupper som inte kan vaccinera sig. Sverige är ett välutvecklat land där vi har låg tolerans för några få döda barn årligen. I andra länder och världsdelar ser det annorlunda ut.

Nu håller vår fördumning på att vrida klockan bakåt, genom religion, vetenskapsförakt och möjligen psykologisk krigföring också. Det är som det är med det, vi hade en stund på jorden men ska givetvis bli ersatta av någon annan djurart inom en inte alltför avlägsen tidshorisont.
Citera
2026-08-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Samma här. Q-anon intygade att min hjärna nu var dömd att förvandlas till dulche de leche, men att det kanske skulle ta upp till fem år. Det har gått sex år nu, så vilken dag som helst förmodligen. Jag har självklart skrivit testamente.

Fan vad gott. Testamentera gärna din hjärna till mig isf
Citera
2026-08-16, 15:31
Medlem
MPR ges som en spruta i två doser och

Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Mässling är inte, och har inte varit ett problem i Sverige sedan våra förfäders tid.
Och, med våra välvaccinerade befolkning så kommer smittan garanterat att dö ut bums också.

Därför blir detta påstådda lilla mässlingsutbrott inget annat än en kortvarig snackis, med en "spin" som går ut på att alla vaccinvägrande hippies är en stor fara för samhället.

Det kommer naturligtvis inte att bli några konsekvenser av denna enskilda händelse,men opinionen "masseras" ändå obönhörligen till att tycka att vissa vacciner borde vara förbjudna att avstå.

Jag påstår därför att de påstådda mässlingsfallen lika gärna skulle kunna vara påhittade, för att plantera ytterligare lite vaccinhets hos den svenska befolkningen.

Förresten, kör man fortfarande med det där mässlingsvaccinet som doseras som en nässpray? För där kunde ju nyvaccinerade kunde smitta andra med mässling också. Så det har ju förekommit att mässling sprids vi själva vaccinerna också, vilket inte bör förglömmas när det hetsas mot oss som inte längre väljer att vaccinera oss.
Citera
2026-08-16, 15:38
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det skedde ju ett lokalt utbrott i Malmö häromåret också. Patient Zero lär ha fått det utomlands där smittan grasserar. Och tagit hem den till Sverige.

Om man upprätthåller målet med >90 procents vaccinationsgrad så skulle viruset inte haft en chans att spridas och få fäste här. Men i lokalsamhällen/enklaver med obildade och ovaccinerade motståndare kan det bryta ut.

Att vara ball och påstå att mässling minsann är en vanlig barnsjukdom som alla borde gå igenom utan att sjåpa sig visar på okunnighet om vår helt nyliga historia.

Det finns vaccin, och ett syfte med allmän massvaccination är att undvika onödiga dödsfall och livslånga handikapp hos barn och riskgrupper som inte kan vaccinera sig. Sverige är ett välutvecklat land där vi har låg tolerans för några få döda barn årligen. I andra länder och världsdelar ser det annorlunda ut.

Nu håller vår fördumning på att vrida klockan bakåt, genom religion, vetenskapsförakt och möjligen psykologisk krigföring också. Det är som det är med det, vi hade en stund på jorden men ska givetvis bli ersatta av någon annan djurart inom en inte alltför avlägsen tidshorisont.

Du bekräftar alltså min spaning precis. Nu ska det hetsas att en liten grupp obildade vaccinvägrare hotar våran existens, för att det påstås ha påträffats några mässlingsfall!

Min hela poäng var att de påstådda mässlingsfallen lika gärna skulle kunna vara påhittade.

Så att nyttiga idioter som du kan höja rösten för att utöka det tvingande lagrummet, för "utvalda" vacciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in