2026-08-16, 12:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Flera personer s.k. nazister på Flashback påstår att de är 100% skandinav fast det inte ens är möjligt. De skulle aldrig våga göra ett DNA-test men de påstår att de är 100% vita. Förstår de inte att människor utvandrade till Skandinavien?

Beror ju på hur man räknar. Finns säkert någon enstaka individ där ALLA i rakt nedstigande led både på faderns och moderns sida bott i Sverige i 1000 år men dessa individer är nog inte många.
Citera
2026-08-16, 12:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Dina Finlandssvenska (inte svenska) förfäder har såklart fått sina gener uppblandade med den finsk-samisk-ugriska genpoolen som de varit omgivna av.

Släkten är ursprunligen från Västergötland, den finska grenen är ett utskott från typ 1640, trettioåriga kriget. Sen också i Estland samt runt St. Petersburg.
Citera
2026-08-16, 12:25
Medlem
Ett exempel på ett DNA-test jag ansvarar för:

https://imgur.com/a/KuhDmqY
Citera
2026-08-16, 12:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Beror ju på hur man räknar. Finns säkert någon enstaka individ där ALLA i rakt nedstigande led både på faderns och moderns sida bott i Sverige i 1000 år men dessa individer är nog inte många.

Det kan vara trälar. Många islänningar har "träl-blod" i sina ådror, för vikingarna (inte dansbandet) tog trälar från Irland till Norge och Island. Vissa ser ut som "Ronja Rövardotter", hon som blev kommunist i riksdagen.
Citera
2026-08-16, 12:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Ett DNA-test är oftast bara nödvändigt om man har rimliga tvivel över sitt ursprung. För de flesta människor räcker det att titta sig i spegeln för att kunna få en bra uppfattning om var man kommer ifrån.

TS lockar folk att göra ett DNA-test. Jag varnar folk från att göra det. Ingen vet hur den informationen kan komma att användas och ingen vet om det du får skickat som svar verkligen stämmer. Det är på tok för mycket aktivism på alla håll och kanter idag.

När vänsterblivna talar om att Jomshof är finne och ska skickas hem så verkar de missat att Finland var en del av Sverige i över 700 år. Det var lika svenskt som Sörmland, Småland och Gotland. Norge är vårt broderfolk och även Danmark samt Island. I viss mening är Estland och kanske delvis västra Ryssland det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så det finns inget som heter etnisk svensk? Jag menar alla kom ju till Sverige utifrån. Någon gång efter senaste istiden. Som var för ca 10000 år sedan. Dagens etniska svenskar kommer ju härröra från något av dessa folk. Klassas som urinvånare av Sverige. Sedan kom samer tex hit flera tusen år efter.

Första svenskarna fanns här i Skåne för 17-18.000 år sedan och sedan drog man sig successivt uppåt i takt med att isen drog sig tillbaka. Som jag uppfattar det på Stenlund så kom en grupp människor över Östersjön till Roslagen och skapade en civilisation där som sedan drog sig söderut och i stort är grunden för hela germanska stammen. Oavsett vad så är (eller var) svenskar den mest homogena gruppen av alla i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det lär ha varit så att Ahnenerbe - en nazitysk myndighet - undersökte, om dom som ville bli SS-officerare hade rent tyskt blod. Det viktigaste var då att kandidaten inte hade judisk släkt efter 1750. Alltså inte ens då så var det fråga om 100%. Jag skulle tro att helsvensk DNA nu 2026 - för en 18-åring - i princip kunde innebära att en individs farmor, farfar, mormor och morfar alla fyra var födda i Sverige. Liksom mamman och pappan. Valloners, finländares, tyskars och svenska judars ättlingar är då en del av genpoolen.

Jag trodde gränsen gick vid kvartsjude? Om en av dina mor/farföräldrar var jude så betraktades du som blandras av andra graden och räknades i lagens mening som tyska medborgare med samma rättigheter som fullt ariska. Åttondels och sextondelsjudar betraktades helt som judar. Särlagstiftning var alltså mellan halv och kvartsjudar.
Citera
2026-08-16, 12:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det kan vara trälar. Många islänningar har "träl-blod" i sina ådror, för vikingarna (inte dansbandet) tog trälar från Irland till Norge och Island. Vissa ser ut som "Ronja Rövardotter", hon som blev kommunist i riksdagen.

Ja men även om ens förfäder var slavar mellan 1000-1300 så är det ganska otroligt att de fortsatte leva i 700 år i Sverige på både moderns och faderns sida.
Citera
2026-08-16, 12:40
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Antingen är du jude eller resultat av blandras.
Lägg upp ditt DNA test.
”Inte gjort DNA test men båda mina föräldrar har dessvärre gjort det och har skandinaviskt DNA med ungefär 10% finlandssvenskt/finskt på ena sidan.”

Är dina föräldrar syskon? Det låter som att de fick samma resultat i ditt sätt att skriva.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-16 kl. 12:43.
Citera
2026-08-16, 12:43
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
”Inte gjort DNA test men båda mina föräldrar har dessvärre gjort det och har skandinaviskt DNA med ungefär 10% finlandssvenskt/finskt på ena sidan.”

Är dina föräldrar syskon? Det låter som att de fick samma resultat i ditt sätt att skriva. Gå o gör ett DNA-test istället.
Du är ju efterbliven.
Bevisbördan ligger på dig, horunge.
Citera
2026-08-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
TS lockar folk att göra ett DNA-test. Jag varnar folk från att göra det. Ingen vet hur den informationen kan komma att användas och ingen vet om det du får skickat som svar verkligen stämmer. Det är på tok för mycket aktivism på alla håll och kanter idag.

När vänsterblivna talar om att Jomshof är finne och ska skickas hem så verkar de missat att Finland var en del av Sverige i över 700 år. Det var lika svenskt som Sörmland, Småland och Gotland. Norge är vårt broderfolk och även Danmark samt Island. I viss mening är Estland och kanske delvis västra Ryssland det också.

Första svenskarna fanns här i Skåne för 17-18.000 år sedan och sedan drog man sig successivt uppåt i takt med att isen drog sig tillbaka. Som jag uppfattar det på Stenlund så kom en grupp människor över Östersjön till Roslagen och skapade en civilisation där som sedan drog sig söderut och i stort är grunden för hela germanska stammen. Oavsett vad så är (eller var) svenskar den mest homogena gruppen av alla i Europa.

Jag trodde gränsen gick vid kvartsjude? Om en av dina mor/farföräldrar var jude så betraktades du som blandras av andra graden och räknades i lagens mening som tyska medborgare med samma rättigheter som fullt ariska. Åttondels och sextondelsjudar betraktades helt som judar. Särlagstiftning var alltså mellan halv och kvartsjudar.
Hur ska ni bevisa att ni är svenskar utan DNA-test? Tror knappast ni har orken att släktforska själva.

Finland tillhörde Sverige en gång i tiden så finnar står inte med på återvandringslistan?
Citera
2026-08-16, 12:45
Medlem
Citat:

Skulle aldrig göra ett sånt där snabbtest på nätet. Bättre att släktforska på gammalt hederligt vis, även om det är väldigt tidskrävande.

Finns det verkligen vänsterkräk som tycker Jomshof ska deporteras pga sitt ursprung? Underhållande isåfall.

Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_Laws#Classifications_under_the_laws

Endast de som var 75% eller 100% judar blev av med sina medborgarskap. Åttondelsjudar ansågs helt tyska, men jag antar det var vad du menade också.
Citera
2026-08-16, 12:48
Medlem
Citat:
Skulle aldrig göra ett sånt där snabbtest på nätet. Bättre att släktforska på gammalt hederligt vis, även om det är väldigt tidskrävande.

Finns det verkligen vänsterkräk som tycker Jomshof ska deporteras pga sitt ursprung? Underhållande isåfall.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_Laws#Classifications_under_the_laws

Endast de som var 75% eller 100% judar blev av med sina medborgarskap. Åttondelsjudar ansågs helt tyska, men jag antar det var vad du menade också.
Det är ju ni som vill skicka tillbaka invandrare så då är det bra och känna till vilka grupper det gäller.
Citera
2026-08-16, 12:49
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Om jag har rätt innebär det ju att du har fel?

Nej, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in