2026-08-16, 11:46
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag är skandinav och jag är trött på er nazisters rasism.
Antingen är du jude eller resultat av blandras.
Lägg upp ditt DNA test.
Citera
2026-08-16, 11:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast, hur kan du vara skandinav om ingen kan vara 100% skandinav? Jag föreslår att du funderar en gång till kring dina påståenden för de är inte stringenta eller fria från motsägelser, vilket ofrånkomligt leder till en svårförsvarad godtycklighet.

Det nationalister påstår är att anser du dig vara skandinav, uppfattas av andra skandinaver som just skandinav, så är du skandinav och således tillhör du samma folkgemenskap som i sin tur utgör grunden för ett stabilt och framgångsrikt samhälle.
Jag har gjort DNA-test som visar att jag är skandinav men jag inte 100%. Det är flera som påstår att de är 100. Hittills har jag inte sett någon få det resultatet.
Citera
2026-08-16, 11:47
Avstängd
Citat:
Vilka är ni?

Vet inte, vilken identitet kör du med idag? Åh du lille könlöse!
Citera
2026-08-16, 11:48
Avstängd
Citat:
Jag är skandinav, ditt retard. Så vad gör mig inte accepterad?

Ditt retard? Du låter så otroligt jävla väst här.
Citera
2026-08-16, 11:49
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Finland var en del av Sverige i över 500 år
Närmare 700 år.
Citera
2026-08-16, 11:50
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Jag har gjort DNA-test som visar att jag är skandinav men jag inte 100%. Det är flera som påstår att de är 100. Hittills har jag inte sett någon få det resultatet.
Vilka påstår detta?
Vilken rörelse i Sverige som är "nazister" vill ha ett Sverige med folk som bara har 100% skandinaviskt DNA?
Inte ens Hitler var så fixerad vid nationalitet eller europeisk region som du är.
Citera
2026-08-16, 11:51
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Fast om du är skandinav med de premisserna så kan ju andra vara skandinaver med samma premisser? Antingen får du ju ändra din syn på dig själv eller ändra din syn på andra, för just nu är dina argument och ditt resonemang en soppa av motsägelser utan någon egentlig slutsats.

Och vilka nationalister påstår att de är 100% skandinaver? Och vilka nationalister påstår att det är av avgörande betydelse om du är 80% skandinav och 20% tysk?
Citera
2026-08-16, 11:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Finska personer med finska gener fanns såklart före 1809. Det är en helt distinkt genetisk gren som skiljer sig från den i övriga Norden.

Jag pratade om svenskar, inte om finsk-uigurer. De är från Ungern tror vissa forskare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Egentliga_Finland#/media/Fil:Varsinais-Suomen.vaakuna.svg
Citera
2026-08-16, 12:03
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Det går att få 100% skandinav i DNA-tester som 23andme.
Ja, det gör det.

För kanske ungefär tio år sedan var det ganska vanligt att olika youtubers gjorde DNA-test och presenterade resultatet i sina videos. Det vanligaste resultatet för svenska youtubers var typ 88 % skandinavisk och 12 % finsk. En del kunde få ett resultat som visade att de hade några procents DNA från länder som Tyskland, Belgien, Nederländerna, Storbritannien och Estland. Sydeuropeiskt DNA var väldigt ovanligt. Alla var 0 % asiater och afrikaner.
Citera
2026-08-16, 12:06
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag pratade om svenskar, inte om finsk-uigurer. De är från Ungern tror vissa forskare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Egentliga_Finland#/media/Fil:Varsinais-Suomen.vaakuna.svg

Dina Finlandssvenska (inte svenska) förfäder har såklart fått sina gener uppblandade med den finsk-samisk-ugriska genpoolen som de varit omgivna av.
Citera
2026-08-16, 12:06
Medlem
Citat:
Jag menar att det finns folk som påstår att de är 100% skandinav - utan att göra DNA-test.

DNA-test är saliv. Inte vad nån påstår.

Vilka är det som påstår att de är 100% skandinaver? Kommer ihåg att Felix Kjellberg (pewdiepie) gick igenom sitt testresultat för många år sedan där det påstods att han är av 100% skandinaviskt ursprung. Det var via "23andMe" och innebär helt enkelt att man inte hittat några gener utanför skandinaviens geografiska område. Hans far ska enligt sitt test ha 8% finskt påbrå, men Felix själv har tydligen inte ärvt de specifika generna.
Senast redigerad av Deballerur 2026-08-16 kl. 12:09.
Citera
2026-08-16, 12:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Dina Finlandssvenska (inte svenska) förfäder har såklart fått sina gener uppblandade med den finsk-samisk-ugriska genpoolen som de varit omgivna av.

Efter 1600-talet då. De är nästan alla blondiner. Men de är inte från Lappland för fem penni. (Penni=öre)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in