Igår, 11:51
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Har Pops gått under radarn i alla dessa år, använt linser?

Kollade gårdagens sammandrag och avslutande ord av Pops, reagerade på hans ögon, är han i själva verket en reptiloid?
Pops gör vad som helst för att dra in 100k per månad.
Mumbo jumbo, ordbajs osv in absurdum. Detaljkunskap noll.
Börjar bli vanligt i SVT med programledare som inte har koll på någonting.
Citera
Igår, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Jo klart han hade koll, det är bara Gressier som eventuellt kan följa ett sub 27 tempo, vilket även kommentatorerna var tydliga med under loppet. Och Almgren visste utifrån sin träning att han var i brutal form, alltså sub 26.30 form, som Gressier inte har varit i närheten av. Då var hans taktik inte på något sätt irrationell utan i högsta grad legitim. Men du får gärna tro att du har bättre koll hemma i soffan. Jag kommer inte diskutera detta mer eller kolla fler kommentarer från dig nu.

Lobalu var under 27 minuter på landsväg i fjol, så inte oväntat att han orkade hänga på längst av konkurrenterna. Tror Almgren hade järnkoll på sin egen kapacitet igår och ett lopp med Abdilaahi och Shrub hade nog sett annorlunda ut.
Citera
Igår, 12:01
Medlem
nyveckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sa dom inte att det skulle börja tidigare pga att många kvalat? Minns jag inte galet så börjar stavhoppet 19.40.

Bäst att se från början så man inte missar nåt.
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Blond - blåögd vinnare av maraton för damer. Det gillar jag.
Citera
Igår, 12:04
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Lobalu var under 27 minuter på landsväg i fjol, så inte oväntat att han orkade hänga på längst av konkurrenterna. Tror Almgren hade järnkoll på sin egen kapacitet igår och ett lopp med Abdilaahi och Shrub hade nog sett annorlunda ut.
Ja men i Valencia hade dem hare vad jag kommer ihåg. Eller så låg han bakom Almgren som vann loppet före Lobalu. Det är dock bara Gressier som gjort sub 27 på bana. Almgren hade nog järnkoll som du säger. Om Abdilaahi och Shrub hade varit med så hade loppet sannolikt gått snabbare från start. Men jag tror Almgren hade vunnit ändå, det som han gjorde igår talar för en helt brutal form. Jag har aldrig tidigare sett någon löpare klyva vind själv i 9km i sub 27-fart (2.40/km).
Senast redigerad av Artsoppamedflask Igår kl. 12:19.
Citera
Igår, 12:06
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sa dom inte att det skulle börja tidigare pga att många kvalat? Minns jag inte galet så börjar stavhoppet 19.40.

Nej stavhoppet börjar 20.15, SVT play börjar 19.40 för att de ska kunna visa Almgrens och Pihlströms prisceremoni.SVT 1 börjar sin linjära sändning 20.30...
Citera
Igår, 12:10
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Man kan undra om Martti Vainio som hade Europarekordet på 10 000m innan Almgren är släkt med Vainio som vann maraton idag.
Citera
Igår, 12:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Man kan undra om Martti Vainio som hade Europarekordet på 10 000m innan Almgren är släkt med Vainio som vann maraton idag.

Nej, de är inte släkt.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Blond - blåögd vinnare av maraton för damer. Det gillar jag.

Ja trevligt att inte bara östafrikaner vinner dessa långlopp.
Citera
Igår, 12:38
Medlem
Gusselbys avatar
Tre , eller snarare fyra, sekunder från ett brons. Väldigt tätt mellan de fyra första iofs. Kunde kanske ha blivit bättre än brons med lite stuns och lite tur? Bra gjort ändå och unnar Israel en medalj väldigt mycket. Deras andra, har ett guld också.

Stort, stort grattis till Finland för guldet i dam-marathon! Vad häftigt!
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Mästerskapsrekord och den största segermarginalen nånsin för Alisa V. Fruktansvärt imponerande
Grattis Finland och Vainio! Imponerande var ordet.
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Kedoxs avatar
Vilka medaljer har vi.
Almgren, Pihlström, Kulkastarn.
Men det var en till va?
Kanga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto