2026-08-16, 10:38
Medlem
Knegares avatar
Jag vill ha Tidö som valresultat, hade helst sett Jimmie som statsminister.
Men Folkpartiet är ett tungt och opålitligt ok för högern, var inte så länge sedan de gjorde en kovändning och plötsligt stödde en S-regering.
Folkpartiet är lika opålitliga som Miljöpartiet är på andra sidan, bäst vore om både Folkpartiet och Miljöterroristerna åkte ur riksdagen, dessa röster hade kommande val hamnat på sin blocksida i något annat parti.
Citera
2026-08-16, 10:44
Moderator
Sun Rulers avatar
Först och främst så måste deras stöd i opinionen öka markant för att det ens skall vara värt att kasta en röst på dem.

Vidare så har jag sett en del moderater belysa just detta, att en valseger i mångt och mycket är beroende av att L räddas.

Personligen så ser jag att L är en av anledningarna till varför stödet för Tidöpartierna har minskat.

Så till syvende och sist så hoppas jag att de förpassas till historiens sophög.
Citera
2026-08-16, 10:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Nej, i detta läge är det alldeles för osäkert. De ligger så långt under spärren nu, och valet är mindre än en månad bort. Bättre att i sådana fall rösta på ett parti som säkert kommer in i riksdagen!
Citera
2026-08-16, 10:52
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Va, Simona och Jimmy hade ju värsta kramkalaset för några veckor sedan och deklarerade att de var varandras bästa vänner.

Menar du att det bara var ett spel för gallerierna?

Romina och flera hatar SD. Det är känt sedan länge.
Bara kolla för en tid sen vad de skriver.
Citera
2026-08-16, 10:56
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är bra taktiskt. Men vi måste ju se dom stabila över 3% för det ska vara värt det! Annars kommer din röst bara bli förlorad! Det är skit värre det!
Blir de stabila kring 3% kan jag tänka mig att taktikrösta på dom.
Citera
2026-08-16, 11:20
Medlem
thebandit777s avatar
Nej, nej, NEJ!

(L) är ett meningslöst skitparti som ska gå under i eld och blod.
(M), (KD) & (SD) är regeringsalternativet som möjligen kan rädda landet.

En röst på (L) är en bortkastad röst, de kommer ändå inte komma över spärren. Mardrömmen är om stödrösterna ger (L) 3,9% - då faller allt.
Citera
2026-08-16, 11:38
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Det kvittar ju eftersom dom röster som L får tas från andra tidö partier så om L får 4% (vilket inte kommer att ske) så kvittar det då dom flesta röster då är stödröster från annat tidö parti. Då ärdet bättre att något av dom andra partierna M SD eller Kd får dom procenten

Jag tror inte du förstår vad jag menar med det jag skrev.
Citera
2026-08-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Först och främst så måste deras stöd i opinionen öka markant för att det ens skall vara värt att kasta en röst på dem.

Vidare så har jag sett en del moderater belysa just detta, att en valseger i mångt och mycket är beroende av att L räddas.

Personligen så ser jag att L är en av anledningarna till varför stödet för Tidöpartierna har minskat.

Så till syvende och sist så hoppas jag att de förpassas till historiens sophög.

Varför skulle liberalerna vara anledningen till att stödet för L minskade?

Lite intressant för förra året var det många som stödröstade på Liberalerna bland Moderater. I år känns det som att det är lite tveksamt. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag själv inte märkt någon stor skillnad mellan denna regering och förra förutan att skjutningarna har gått ner drastiskt och det blivit lugnare på våra gator.
Citera
2026-08-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Blir de stabila kring 3% kan jag tänka mig att taktikrösta på dom.

Du tror att de ska hinna bli stabila kring 3% med en månad innan valet, när de inte varit det de senaste två åren, i princip? Ja, det är ju troligt... Lika troligt som att grisar ska börja flyga...

-----
Sedan, måste inte Tidö komma upp i 50%? Du (TS) skall alltså lägga din röst på L när du egentligen röstar på M/SD/KD? Det blir ju ingen skillnad för Tidö som helhet? Hade du velat mellan S, C och L så..
Citera
2026-08-16, 12:46
Medlem
Taktikrösta på Örebropartiet isåfall. Eller taktikrösta på SD.

När väl valet är över och även om oppositionen vinner så ska brödsmulorna delas upp, och med tanke på underlaget så kommer det inte bli en enkel match
Citera
2026-08-16, 12:50
Medlem
L är ett lika stort blysänke för Tidö, som MP är för S. Vore underbart om dessa två partier försvann för gott.
Nä, jag får rätta mig själv. MP är värre för de skrämmer iväg väljare i famnen på Tidö. L är bara meningslösa.
Senast redigerad av Lelleolsson 2026-08-16 kl. 12:52.
Citera
2026-08-16, 13:26
Medlem
godboys avatar
Jag är väldigt tveksam till taktikröstning. Jag tycker man ska rösta på det parti som står en närmast i möjligaste mån. Flera här skriver att de skulle kunna tänka sig att taktikrösta på L om de låg på runt 3% i mätningarna nära valdagen. Jag skulle säga att 3% är på tok för lite. För att det ens skulle vara värt att ens fundera på att lägga en röst på dem för att rädda Tidö så behöver de ligga på i alla fall 3.8%.

Nu sympatiserar jag inte med L utan tycker att de är vindflöjlar. Jag kommer rösta SD för de står närmast mig även om jag inte håller med om allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in