2026-08-16, 09:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vi förlorar.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja vad talar för oss idag förutom Difs derbyhistorik? Är det något jag kan slå vad halva månadslönen om så är det iaf att vi inte håller nollan.
Herregud grabbar. Vad hände med "hugga dif"?
Citera
2026-08-16, 09:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vi förlorar.
Losergnaget.
Citera
2026-08-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Det är nya tider, Tony Olsson. Gnagarna är nöjda så länge de hamnar på övre halvan typ. Sådan sanslös hängbjörk på dem.

De kommer tuppa sig som fan härinne om de lyckas komma undan med ett kryss i eftermiddag.
Citera
2026-08-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ja vad talar för oss idag förutom Difs derbyhistorik? Är det något jag kan slå vad halva månadslönen om så är det iaf att vi inte håller nollan.

En ny trend har startat. Vi har inte förlorat emot er sedan 2024. Tre derbyn.
Citera
2026-08-16, 09:35
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ni får vinna mer än ett derby innan du kan tuppa dig. Seger idag så kan ni kanske börja snacka ny trend.
Citera
2026-08-16, 09:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Det är nya tider, Tony Olsson. Gnagarna är nöjda så länge de hamnar på övre halvan typ. Sådan sanslös hängbjörk på dem.

De kommer tuppa sig som fan härinne om de lyckas komma undan med ett kryss i eftermiddag.
Upp och nervända världen i Solna. Teu pratar komplicerad spelidé och låter som Kukräven, man går in i ett derby mot er med inställningen att "vi förlorar" och ger en säsong 5-plus för att man sålde en spelare dyrt och inte åker ur.
Citera
2026-08-16, 09:40
Medlem
Är det förvånande att det blev Mjällby som till slut besegrade Sirius? Man får faktiskt berömma dem för det. Sirius har ju varit i det närmsta omöjliga i år. Dessutom en otrolig vändning att gå från 0-3 till 4-3.
Citera
2026-08-16, 09:49
Medlem
Citat:
Upp och nervända världen i Solna. Teu pratar komplicerad spelidé och låter som Kukräven, man går in i ett derby mot er med inställningen att "vi förlorar" och ger en säsong 5-plus för att man sålde en spelare dyrt och inte åker ur.

Den ende som kan stoppa oss idag är Klittan.
Citera
2026-08-16, 10:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vi har 10 spelare otillgängliga och bortaderby, vi har släppt in 6 mål på dom två senaste matcherna mot nästjumbon så med handen på hjärtat så skulle det va motsatt situation hade jag nästan krävt en seger så man måste realistisk. Det är mycket som talar för Dif idag.

Citat:
Wow! Att inte har förlorat på tre derbyn måste väl ses som en enorm framgång i era kretsar
Citera
2026-08-16, 10:43
Medlem
Citat:
Vi har 10 spelare otillgängliga och bortaderby, vi har släppt in 6 mål på dom två senaste matcherna mot nästjumbon så med handen på hjärtat så skulle det va motsatt situation hade jag nästan krävt en seger så man måste realistisk. Det är mycket som talar för Dif idag.

Wow! Att inte har förlorat på tre derbyn måste väl ses som en enorm framgång i era kretsar

Ja, såklart. Man tar det man får och försöker bygga upp hype utifrån det.

Kommer inte lägga mig platt inför som ni gnagare gör.
Citera
2026-08-16, 10:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Tänkte samma. Nya tider, ny hackordning.
Citera
2026-08-16, 10:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Riktigt bra spel i andra halvlek, talar väl för det jag sagt hela tiden, dom kan det, men det är nått som måste få dom att släppa fram det. Helt plötsligt spelade dom med ett hjärta som man knappt sett i år.

Och ni som skyller "allt" på Wallinder. Han var Mjällbys bästa spelare i 3 matcher i rad nyligen i Europamatcherna + Elfsborg eller vilken det nu var.
Både Fotmob och Sofascore rankar honom som den 4:e bästa målvakten i allsvenskan. (Där Sofascore har HBK:s andramålvakt som spelat 1 match före.)
https://www.fotmob.com/sv/leagues/67/stats/season/30261/players/rating/allsvenskan-players?position=keeper
https://www.sofascore.com/football/tournament/sweden/allsvenskan/40#id:87925,tab:stats
Och igår, hur kan ni få dom insläppta målen till att vara hans fel?
Är dom dubbla styrningarna hans fel?
Är det Svanbergs huvudlösa bakåtnick som är hans fel?
Är det Wallinders fel att Bjerkebo får rinna igenom till ett friläge?

Om ni tvunget måste hitta en häxa som ni kan bränna, leta fram den som ni har i huvudet istället.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är det förvånande att det blev Mjällby som till slut besegrade Sirius? Man får faktiskt berömma dem för det. Sirius har ju varit i det närmsta omöjliga i år. Dessutom en otrolig vändning att gå från 0-3 till 4-3.
Mjällby har ett groteskt övertag på Sirius. Dom nämnde det under sändningen igår, det var 0 eller 1 vinst för Sirius på dom 10 senaste mötena. Men jag trodde ju inte att vi skulle fixa den vändningen igen som vi (nästan) gjorde på bortaplan, där var det 3-0 -> 4-4.

Men jag har sagt det ett antal gånger, vill man se intressanta matcher så ska man se Mjällby mot Sirius, det är definitivt inte första gångerna det blivit helt bisarra vändningar eller matchutvecklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in