2026-08-15, 20:46
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Ah, men dåså. Då kanske det är torktumlarn som är problemet. Mina höll i 3 månader innan det började bildas rätt stora hål i den.

Värt ett försök, har efter upptäckten slutat köra allt förutom handdukar i torktumlaren. Är nästan inne på att börja mangla.
Citera
2026-08-15, 20:47
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Måste slå ett slag för Uniqlo Seamless AIRism, använder bara dessa numera. Lika sköna som bambu, men luftigare och mer slitstarka.

Lite mer info här: https://www.uniqlo.com/se/en/contents/feature/masterpiece/product/airism-seamless-boxer-briefs/

Intressant! Dessa ska jag undersöka nästa gång det bär av. Hur håller de sig i tvättar?
Citera
2026-08-15, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Värt ett försök, har efter upptäckten slutat köra allt förutom handdukar i torktumlaren. Är nästan inne på att börja mangla.

Börjar fundera på om det kanske är hälsosamt även för tröjor i merinoull, men de är lite mer slitstarka misstänker jag.
Citera
2026-08-16, 02:07
Medlem
Citat:
Intressant! Dessa ska jag undersöka nästa gång det bär av. Hur håller de sig i tvättar?

Har inte haft ett enda hål (tvättat minst 40° och torktumling) och vissa har jag säkert haft i ca 5 år, kanske resåren gett med sig lite. Många i kompisgänget som blivit frälsta och också gått all in, förutom någon stackare som tyckte dom inte satt ordentligt. Gillar man inte "you forget you're wearing them"-tänket eller är mittemellan två storlekar så förstår jag att man inte gillar dom. Har testat andra "sport"-varianter som jag skulle beskriva som "hala" men dom här tycker jag är jäkligt nice 👍 Ska du lägga en beställning så kör på några mönstrade för annars kan det vara svårt att se vafan som är ut och in bara iom att det inte finns några etiketter :P
Senast redigerad av jirachi 2026-08-16 kl. 02:13.
Citera
2026-08-16, 04:12
Medlem
tarafels avatar
Citat:
Bambu, det tråkiga är att de faller sönder sen i tvätten. Men så länge som de håller så är det rent guld. Luftigt, antibakteriellt så det avgör inga dofter, torkar fort om det blir svettigt och känns mest som att gå runt naken.

Bara göra det till en vana att köpa något storpack varje halvår.

Sådana har jag tänkt testa länge, men inte kommit till skott. Vilka skulle du rekommendera att köpa?
Citera
2026-08-16, 06:26
Medlem
busy-signals avatar
Jag gillar Lidls kalsonger på senare år. Tycker dom har lika bra (eller bättre) kvalitet och passform som såna som brukade kosta typ 150-200 kr/st för 10-20 år sen. Pallar tvätt i 60 grader också, vilket jag tycker är ett måste för underkläder och T-shirts.

Sen har dom fördelen att dom är s´å billiga och lättillgängliga att man kan hålla sig med en veckas uppsättning fräscha kalsonger, som man sen slänger bort när man köper nästa uppsättning.

För om jag har kallingar för flera veckors användning, så blir varje tvätt för stor och otymplig. Skulle gärna banta ner mig till bara 3-4 par, så jag skulle vara tvungen att köra ett par maskiner i veckan istället.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-16 kl. 06:29.
Citera
2026-08-16, 08:21
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Börjar fundera på om det kanske är hälsosamt även för tröjor i merinoull, men de är lite mer slitstarka misstänker jag.

Skit i torktumlaren så långt det går skulle jag säga.
Citera
2026-08-16, 08:23
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Har inte haft ett enda hål (tvättat minst 40° och torktumling) och vissa har jag säkert haft i ca 5 år, kanske resåren gett med sig lite. Många i kompisgänget som blivit frälsta och också gått all in, förutom någon stackare som tyckte dom inte satt ordentligt. Gillar man inte "you forget you're wearing them"-tänket eller är mittemellan två storlekar så förstår jag att man inte gillar dom. Har testat andra "sport"-varianter som jag skulle beskriva som "hala" men dom här tycker jag är jäkligt nice 👍 Ska du lägga en beställning så kör på några mönstrade för annars kan det vara svårt att se vafan som är ut och in bara iom att det inte finns några etiketter :P

Haha bra tips där på slutet! Kanske blir en tripp till butiken nästkommande veckor!
Citera
2026-08-16, 08:36
Medlem
Jag köpte 6 pack för 99kr på Ullared nyligen. De skönaste jag haft på mig. De ska jag ha varje dag i 30 år till. Sen säger jag godnatt!
Citera
2026-08-16, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Sådana har jag tänkt testa länge, men inte kommit till skott. Vilka skulle du rekommendera att köpa?

De jag har nu är något random märke som heter Intimissimi, de plockade jag upp för att jag villa pröva på och hittade något 3 pack för typ 325 spänn, dom är sjukt sköna men tyvärr har jag haft svårt att faktiskt hitta dom igen.

https://kalsongshopen.se/produkt-kategori/kalsonger/bambu-kalsonger/?gad_source=1&gad_campaignid=21422832645&gbraid=0A AAAAp3aGmuUbHFMltDImI6u_6lKGFyE-&gclid=Cj0KCQjwv4XUBhDBARIsAE6bQURF3O5MJOF1cgtIYL9 0m3iQ3F0XOaRVjQPjyWjqSNN2CDZqWqZ_bBoaAqTUEALw_wcB

Men de jag har, ser nog ut som en korsning mellan de svart/röda Frank Dandy och sen så kanske Resteröds?

Typ: https://kalsongshopen.se/produkt/resterods-boxer-bambu-3-pack-svart/
Citera
2026-08-16, 10:34
Medlem
tarafels avatar
Citat:
De jag har nu är något random märke som heter Intimissimi, de plockade jag upp för att jag villa pröva på och hittade något 3 pack för typ 325 spänn, dom är sjukt sköna men tyvärr har jag haft svårt att faktiskt hitta dom igen.

https://kalsongshopen.se/produkt-kategori/kalsonger/bambu-kalsonger/?gad_source=1&gad_campaignid=21422832645&gbraid=0A AAAAp3aGmuUbHFMltDImI6u_6lKGFyE-&gclid=Cj0KCQjwv4XUBhDBARIsAE6bQURF3O5MJOF1cgtIYL9 0m3iQ3F0XOaRVjQPjyWjqSNN2CDZqWqZ_bBoaAqTUEALw_wcB

Men de jag har, ser nog ut som en korsning mellan de svart/röda Frank Dandy och sen så kanske Resteröds?

Typ: https://kalsongshopen.se/produkt/resterods-boxer-bambu-3-pack-svart/

Ok, tusen tack!
Citera
2026-08-16, 10:36
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Flashback, nu är det dags för ett riktigt viktigt ämne.

Vilka kalsonger är enligt er de skönaste kalsongerna? Är inte intresserad av H&M:s standardmodell, tänk Rolls Royce fast på rea. Motivera även varför de är sköna. Material? Luftiga? Boxer?

Nu kör vi!

Jag har över tid köpt på mig ca ett dussin kalsonger av märket xxx. Svarta. Cotton Code Boxer Brief. Luftiga. 95 % bomull och 5 % elastan. Skitnöjd.
Senast redigerad av Comitium 2026-08-16 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in