Citat:
Ursprungligen postat av
kongeroa
R.I.P
Många av er, o andra, har benämnt honom som svin...fastnat i drevet utan minsta ifrågasättande, och ni framstår som en skock hysteriska skvallerkärringar!
Han misshandlade JN o dömdes för detta brott till 3 mån fängelse av tr,
Hr mildrades domen till villkorlig dom, då vissa delar av åtalet ogillades
Misshanden föregicks av att JN slagit sönder stora delar av inredningen, bägge var berusade o JN kom inte ihåg vad hon skurit sig på bl a.
Även om hon provocerade honom, så var det helt oförsvarligt av ÖR att misshandla henne.
1997 var JN med i en bilolycka , JN drabbades då av whip-lash, med svåra smärtor som följd, ngt som systern " Glömde" berätta i dokumentären....systern vär även den som orsakade bilolyckan..
Hon "glömde" även bilolyckan 2008, då det återigen JN fick skador, hon hade svåra smärtor i rygg/nacke. Flera operationer förbättrade inte smärtorna, och hon åt starka smärtstillande tabl. En misslyckad höftoperation höftoperation gjorde JN än mer deprimerad och den 29 febr 2016 begick självmord (enl obduktion) , ngt som systern förnekade o ist påstod att det var hennes starka smärtstillande o sviter av Örjans misshandel som var orsaken......
Systern tog även hon sitt liv 2024, dåligt samvete månne ..lögner etc..
Jag FATTAR INTE hur folk kan döma ÖR utan fakta på bordet...(inte Ö.s bord då JN slagit sönder det..)
Jag FATTAR INTE att man låter en syster göra en dokumentär, skriva en bok samt uttala sig vitt o brett om att det var ÖR som var orsaken till hennes fleråriga svåra rygg-nacksmårtor o därmed hennes död,..
Må ÖR äntligen få ro o vila i frid🙏
Om vi nu tar en sak i taget då.
Ja, det verkar som att hans förhållande med JN var dysfunktionellt. Och kanske var det så att JN inte var en lätt människa att leva med. Och kanske har systern och andra skruvat till det vad gäller det våld som ÖR utsatte JN för. Men som du själv skriver, det han dömdes för var oförsvarligt.
Till detta kan vi ju addera att ytterligare två av hans f d flickvänner, påstått att han slagit dem. Ska vi bara kasta de påståendena på soptippen och tänka att de har orsaker att ljuga om vad de utsatts för? Eller ska vi kanske fundera på om det finns en röd tråd i det hela. En röd tråd som innehåller ingredienserna alkohol, dålig impulskontroll och aggressivitet?
Vi vet ju också med säkerhet att han varit inblandat i ett blodigt slagsmål med en kollega, en festlig natt på stan. Här kan såklart ÖR vara den som blev attackerad och bara försvarade sig. Eller så kanske även denna incident är något som vittnar om hans förkärlek för att ta till nävarna när argumenten tryter och man tagit sig en stänkare.
Vi vet också med säkerhet att han inte för alls så länge sedan åtalades för ringa misshandel av en anställd på ett café. Här gissar jag att åtalet inte hann leda till något slutligt beslut och att det nu med tanke på dödsbudet, kommer att läggas ner. Men även detta fall funderar man ju på om det är ett tecken på den nu avlidnes personlighet eller om han bara har en sällsynt otur att hamna i denna typ av situationer.
Slutligen då så har vi ju mängder av inlägg på sociala medier där folk vittnar om hans fylleupptåg och förkärlek för att puckla på sina medmänniskor. Om så bara 10% av dessa är sanna så verkar det ju ändå som att den där röda tråden kanske finns där.
Min egna slutsats som är grundad på viss fakta och en del rykten, är att han var en fylltratt, våldsverkare och kvinnomisshandlare. För att jag ska ändra den åsikten behövs det nog mer än att det ec slås fast att JN var en psykiskt sjuk person som mådde dåligt fysiskt pga en bilolycka, samt att JN hade en syster som fokuserade på ÖR som ensam skyldig till hennes systers död.
Så varför försvara denna person?