2026-08-16, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är inte dum och tror på allt eliten och makten gör men jag är inte heller dum och tror makten låter ena parti fuska och inte det amdra
du tror alltså regeringen är solidarisk och jämnställd
Citera
2026-08-16, 01:54
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
du tror alltså regeringen är solidarisk och jämnställd

Regeringen är folkvalda och oppositionen är folkvalda. Makten tillåter inte ena sidan fuska och inte andra. Alltså blir det ingen fusk
Citera
2026-08-16, 02:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Regeringen är folkvalda och oppositionen är folkvalda. Makten tillåter inte ena sidan fuska och inte andra. Alltså blir det ingen fusk
folkvalda säger du alltså, är det du personligen som valt ut politikerna i regeringen menar du?

Är det du som valt ut wallenberg släkten med?

Du är väldigt naiv min vän
Citera
2026-08-16, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".

Du är tyvärr i minoritet när det gäller att ändra sig. Många har bestämt sig för årtionden (?) sedan vad dom kommer rösta tills dess värmedöden i universum
Citera
2026-08-16, 02:49
Avstängd
Blockpolitik är ett jävla elände, det borde avskaffas!
Citera
2026-08-16, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ulf Kristersson;
– Alla vet att det är en enda dag som gäller och
att det är valdagen. Allt annat är brus. Den som
tror att man har förlorat i förtid förlorar. Den
som tror man vinner i förtid förlorar också.
– Jag har tyvärr inga ess i skjortärmen.

Och Uffe är säker: Då blir det nyval.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-saker--da-blir-det-nyval/
https://omni.se/kristersson-blir-nyval-om-de-rodagrona-partierna-vinner/a/8pxjxG

Vore det rätt kul med nyval?
I så fall blir det en mittenregering med C, Sossar samt Liberaler!
Citera
2026-08-16, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ulf Kristersson;
– Alla vet att det är en enda dag som gäller och
att det är valdagen. Allt annat är brus. Den som
tror att man har förlorat i förtid förlorar. Den
som tror man vinner i förtid förlorar också.
– Jag har tyvärr inga ess i skjortärmen.

Och Uffe är säker: Då blir det nyval.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-saker--da-blir-det-nyval/
https://omni.se/kristersson-blir-nyval-om-de-rodagrona-partierna-vinner/a/8pxjxG

Vore det rätt kul med nyval?

Problemet är att verkligheten inte går att rösta bort, och den går definitivt inte att skriva om i efterhand som S jätte gärna verkar vilja göra.

Även om S fortsätter att vika sig för politiken från V, MP och C för att få makten, så skjuter de sig själva i foten...IGEN!

Sverige kommer med stor sannolikhet att få ännu fler problem framöver, inte minst kopplade till invandring, kriminalitet och energipolitik. Och ju längre man vägrar att ta problemen på allvar, desto mer kommer SD och högern sannolikt att växa.

Människor funkar så; man kan bortförklara, relativisera det eller skjuta problem till framtiden. Men när problemet står rakt framför en och påverkar ens egen vardag, då vill man plötsligt göra något åt saken.
Citera
2026-08-16, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Problemet är att verkligheten inte går att rösta bort, och den går definitivt inte att skriva om i efterhand som S jätte gärna verkar vilja göra.

Även om S fortsätter att vika sig för politiken från V, MP och C för att få makten, så skjuter de sig själva i foten...IGEN!

Sverige kommer med stor sannolikhet att få ännu fler problem framöver, inte minst kopplade till invandring, kriminalitet och energipolitik. Och ju längre man vägrar att ta problemen på allvar, desto mer kommer SD och högern sannolikt att växa.

Människor funkar så; man kan bortförklara, relativisera det eller skjuta problem till framtiden. Men när problemet står rakt framför en och påverkar ens egen vardag, då vill man plötsligt göra något åt saken.

Problemen heter högern.
Citera
2026-08-16, 07:42
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Man får ha i åtanke att rödgröna inte borde inkludera S som helst samarbetar med KD, C och M. S är ett mitten-höger parti idag.

hahahahaha inte ens tidö är fan riktig höger i ordets rätta bemärkelse. Att nämna sossarna och höger i samma mening😂 Med sådan höger behöver vi fan ingen vänster....
Citera
2026-08-16, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Problemen heter högern.

Verklighetsfrånvänt, samt ett cirkelresonemang.
Citera
2026-08-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Verklighetsfrånvänt, samt ett cirkelresonemang.

Skulle Sverige befrias från högern skulle det finnas jobb och bostäder åt alla.
Citera
2026-08-16, 07:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Hur ställer sig Uffe till alla vallöften som KD och L kommit med på senare tid?

Politik handlar om förhandlingar efter valet och alla partier delar ut sina vallöften som de sen kommer jobba mot.
Skillnaden på tidöpartiernas vallöften är att några faktiskt kommer gå att förhandla om och även genomföra medans vänstergänget är på helt olika plan allihopa och kommer få ett helvete, dessutom är vissa av deras vallöften helt omöjliga att genomföra och även då förhandla om.

Jag tänker på kärnkraft, sänkt arbetstid, migrationen, straffen, bränsleskatten och höjda priser mm mm mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in