2026-08-16, 02:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Faktumet att jag jobbar och (över)lever utan samhällets allmosor. Du är en parasit, en människa som enbart lever för att någon bestämt att du, trots att du inte tillför samhället något av värde ska ta mer resurser i anspråk än vad du någonsin kommer bidra med.

Faktumet att jag jobbar och använder samhällets resurser i en obefintlig utsträckning. Tycker du själv att det är rimligt att LSS kostar 90 miljarder om året med tanke på vilket obetydligt antal människor det gagnar? Förstår du vilken otrolig dränering det är för Staten, och hur många människor som sliter röven av sig för att betala skatt som sen slösas på en värdelös minoritet?

Ingenting. Jag anser inte att du ska ha en rösträtt öht. Du kan ju bevisligen föra en konversation, alltså kan du plocka skräp i parken, diska på en krog eller skruva ihop saker vid ett löpande band, och således bidra till samhället och göra dig förtjänt av lön.
Varför ska jag betala skatt för att en undesirable ska sitta och lyfta bidrag i en lägenhet du fått dig tilldelad för att du har något slags obetydligt handikapp? Du bidrar inte med något, och du kommer aldrig bidra med något. Du är ett sänke för samhället, du är en meningslös existens som enbart dränerar resurser.
Eftersom du uppenbarligen kan skriva och läsa så har du gått obligatoriska skolgång vi har i Sverige och således kostat skattebetalarna massor med miljoner. Dessutom har du massor med lån och kostar staten massa annat i skattekostnader. Faktum är att det knappt är någon människa alls som betalat tillbaka mer pengar till samhället vid sin död än vad samhället har lagt ner på individen under levnadsåren och det gäller med största sannolikhet dig också. Och visst har jag "sorterat skruv" och målat hus röda, klippt gräsmattan kort och satt upp gärdsgårdar på hembygdsgården.

Frågan är fortfarande vilket parti som jag ska rösta på som är bäst för någon med LSS inte vilka kategorier människor du personligen vill se dödade.

LSS får kosta pengar och är en mycket stark rättighetslag. Oavsett vad du tycker om saken. Det kan inte du ändra på.

Det blir nog Magdalena Andersson och Sossarna ändå. Vad säger panelen?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-08-16 kl. 02:42.
Citera
2026-08-16, 06:12
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag har Autism och ADHD och bor på ett lss-boende. Jag vill ha en stark välfärdsstat (Jag värnar om svaga i samhället och vill att dom som har det svårt ska få stöd och hjälp - även arbetare i låg och medellönssegmentet skall värnas - ej bara dom med hög lön och miljardärer. Stark offentlig skola, vård och omsorg (floskler - Jag vet) och samtidigt som jag vill ha mycket strikt invandring och jag vill även att många skall utvisas.

Tack för mig.

En omöjlig ekvation? Vilket parti skall jag rösta på?

Ja, en omöjlig ekvation. Du bor på ett LSS-boende men vill utvisa personalen. Närmare hälften av alla som jobbar inom omsorg och funktionsstöd är utrikesfödda.
Senast redigerad av MarcoStar 2026-08-16 kl. 06:15.
Citera
2026-08-16, 06:33
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Jag har Autism och ADHD och bor på ett lss-boende. Jag vill ha en stark välfärdsstat (Jag värnar om svaga i samhället och vill att dom som har det svårt ska få stöd och hjälp - även arbetare i låg och medellönssegmentet skall värnas - ej bara dom med hög lön och miljardärer. Stark offentlig skola, vård och omsorg (floskler - Jag vet) och samtidigt som jag vill ha mycket strikt invandring och jag vill även att många skall utvisas.

Tack för mig.

Du vet att man som s.k. höginkomsttagare fortfarande skattar över 50% av förtjänsten va? Sverige är inget skatteparadis som man kan tro när man läser all goja på flashback😂
Btw, är du sjuk på riktigt behöver du inte oroa dig för "högern". Välfärdsystemet är just till för människor som dig.👍 Med vänstern får du tyvärr dela på kakan med massa som lajvar sjuka. Från världens alla hörn.
Senast redigerad av CarlosEstevez 2026-08-16 kl. 06:41.
Citera
2026-08-16, 06:39
Medlem
Citat:

Tack för mig.

Sånt parti jag vill ha oxå , kan inte rösta spadarna för vänstern och mp vill ha mer invandring men jag hatar högerns politik på många plan men kan bara bli dom
Citera
2026-08-16, 06:46
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag förstår dig.
Jag tillhör själv de "lyckligt lottade" och har fått det bättre ekonomiskt under Tidötiden, men jag behöver ju inte få det bättre.
Att vi som har det bra ska få det bättre på bekostnad av er som har det mindre bra är fel politik enligt mig.

Du har det bra för att du jobbat hårt för att få ha det bra. Det kommer nödvändigtvis inte på bekostnad av någon annan. Sossetänk 101 där.....
Citera
2026-08-16, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag har aldrig röstat på L, men Jag hade respekt för dem när de faktiskt var ett liberalt parti.
Nu är de ett parti som vänder kappan efter vinden och kommer med förbud efter förbud som "vallöften".
Hur liberalt är det?

Så är det, det handlar mest om att hindra vänstern och då gäller det att antingen få L över 4% eller att L helt överges.
Citera
2026-08-16, 06:56
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:

Det blir nog Magdalena Andersson och Sossarna ändå. Vad säger panelen?

Det hade du redan bestämt dig för innan du startade den här tråden. Det här är ännu bara en i mängden av trådar vi ser poppa upp såhär i valtider som handlar om att stryka sossarna medhårs. Dolt bakom kritiskt tänkande. Sossarna skiter i dig. De äcklas av dig. Du är bara medlet som gynnar ändamålen. Sad but true.
Citera
2026-08-16, 07:49
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Om du vill ha en stark välfärdsstat så skall du definitivt inte lägga din rötst på högern då dom vill rusta ned välfärden.

Dock gifter sig stark välfärd ganska dåligt med strikt invandring.

Röstar du på tjockisen ifrån skåne och hans gelikar så får du kanske några Muhammed och Abdullah färre på svenska gator men du får leva på bröd och vatten för dom är där och skär ned i varenda bidrag som existerar.

Du får ställa dig frågan vad är viktigast några tusen bidragskronor mer i plånboken varje månad eller några färre negrer och araber vid busshållplatsen på morgonen till kostnad av att Sverige blir ett mini USA parat med Nord Korea.
Citera
2026-08-16, 07:54
Medlem
Jag tror att det viktigaste är att alla slutar taktikrösta. Vi behöver färre partier i riksdagen så att enskilda partier får större chans till egen majoritet och slipper sambarbeta med en massa partier ingen egentligen vill veta av. Det skulle göra situationen enklare för alla oss som känner som du.
Citera
2026-08-16, 08:24
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Citat:

Tack för mig.

Hej Carl-Ann,

Du skall definitivt inte rösta på Tidöpartierna, nuvarande statsminister, den lilla gubben, liten både i själ och i cm, saknar helt karaktär och verkar kapabel till de mest hemska beslut beroende på vem han omger sig med. Tidöpartierna har gjort tillvaron för personer som dig så att ni befinner er på existensminimum. Ni har precis så ni kan överleva, om ni aldrig åker på semester eller aldrig går på bio eller liknande saker som gör livet värt att leva.

Får dessa jubelidioter 4 nya år att montera ner välfärden samtidigt som de ger sig själva 6000 kr mer i månaden genom skattesänkningar för de rikaste bara det 72000 kr om året för varje rik egoist, pengar som du annars kanske hade fått lite mer i ersättning så du kunde ha något biobesök om året eller åka på en endagsutflykt på sommaren.

Spelmissbrukande grisen Jimmie Åkesson har helt sålt ut SD till Moderaterna, han har sedan han själv blev höginkomsttagare helt övergett tankarna som SD hade för cirka 10 år sedan då de kunde ha lite Socialdemokratiska idéer om omfördelningspolitiken, han tyckker numer att rättvisa är att höginkomsttagare betalar 6000 kr mindre i skatt varje månad.

Ditt enda val just nu är ju Socialdemokraterna då Maggan lovat att hålla en strikt invandringspolitik.

Men din frågeställning i trådstarten håller jag med om och förmodligen majoriteten av ursprungssvenskarna vill ha ett parti som värnar om bra välfärd men har hård och strikt invandringspolitik, där ingår ju att personer som lurat sig in i Sverige skall utvisas, gängkriminela och kriminella invandrare skall utvisas.

Jag är för dåligt insatt i hur AfS vill ha välfärden men det ju ett traditionellt högerparti så förmodligen lika dåliga som Tidö.

Hoppas det i rejäl tid innan nästa val skapas ett parti med traditionella vänstervärderingar som vill ha mycket strikt invandringspolitik.

Det partiet skulle kunna få otroligt många röster från vanliga arbetande svenskar.
Citera
2026-08-16, 08:41
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:

Tack för mig.

Det är ett väldigt snårigt val och det är många som blir osäkra på vad man ska rösta på.

Skulle säga att S uppfyller det du beskriver bäst, samtidigt är det bäst att du läser deras partiprogram själv. S har en stark välfärdspolitik och vill behålla en striktare migrationspolitik.

https://www.socialdemokraterna.se/
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-16 kl. 08:51.
Citera
2026-08-16, 08:43
Medlem
TS bör nog rösa på Soc dem. Sen finns det eniga dilemmat vad är skälet bakom att röstar på ett parti

A Egoism

B Bättre för en grupp

C Bättre för Landet

D Bättre för Världen

Bästa är ju om A-D ger samma svar (Parti), Men ofta inte. Dessutom fungerar ju Sverige så att inget parti får egen majoritet. Så röstar Soc dem får man lite V och MP. Och röstar man på SD så får man Tidöpartierna. Ex L (Måste ha för vinna). Röstar man på L får man SD och M och KD.

Jag själv ogillar SD kraftigt. Och det verkar som Tidöpartierna inte kan stå emot SD. Kan Soc dem stå emot V och MP? Kanske? alla fall om man tittar hur Soc Dem har röstat de sista åren. Plus KD har börjat flörta Soc Dem det sista året. Kanske vi vår se en Soc dem-C och KD regering.

Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Om du vill ha en stark välfärdsstat så skall du definitivt inte lägga din rötst på högern då dom vill rusta ned välfärden.

Dock gifter sig stark välfärd ganska dåligt med strikt invandring.

Röstar du på tjockisen ifrån skåne och hans gelikar så får du kanske några Muhammed och Abdullah färre på svenska gator men du får leva på bröd och vatten för dom är där och skär ned i varenda bidrag som existerar.

Du får ställa dig frågan vad är viktigast några tusen bidragskronor mer i plånboken varje månad eller några färre negrer och araber vid busshållplatsen på morgonen till kostnad av att Sverige blir ett mini USA parat med Nord Korea.

Nej eller Nja. Du måste ha en reglerad invandring med en välfärdsstat. Soc dem verkar ha förstått efter fiaksot 2015. V och MP? Kanske men klart mindre.

Sen har har vi nästa problem: demografi. För att ha LSS måste vi ha. Födelsetalen gör att vi saknar personal till LSS-boende, anstalter och annat.

A Arbetskraft

B Skattekraft

Vill man ha en libertariansk stat så fungerar fri invandring men då givetvis ingen fri invandring. Reinfeldt ville det i grunden men kunde inte ta bort välfärdsstaten (Förlora makten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in