2026-08-16, 06:46
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag kan inte rabbla upp "alla plan", men om du har hängt på Flashback ett tag så har du säkert läst en och annan tråd där män nedvärderar kvinnor.

Kvinnors åsikter, värderingar, intellekt, känslor, prioriteringar, kunskaper och annat hånas och tillskrivs ett lägre värde än mäns.

Det är korkat.
Vi är människor och individer.

Om det handlar om rent hat och våld är jag med. Hat och våld är ett farligt samhällsproblem.

Men kvinnor har, lite på skämt och lite på allvar, även många generaliserade åsikter om mäns åsikter, värderingar, prioriteringar osv. Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och hör ofta hur män är, hur deras makar/särbor eller sambos är. Att det i vissa fall är som ett extra barn, som inte städar tillräckligt, inte tar ansvar, inte kommer ihåg saker och som inte har något driv.

Man behöver inte ta detta lilla gnabb som ibland finns mellan könen som hat tänker jag. Det är fullt naturligt att det gnälls lite på kvinnor generellt på ett mansdominerat forum, precis som det gnälls på män på ett kvinnodominerat forum.
Citera
2026-08-16, 07:36
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Först måste man reda ut definitionen av en dålig kvinnosyn. Min spontana tanke är att det är väldigt subjektivt. Kvinnosynen de har i Saudi Arabien eller stora delar av Afrika får
PK-svennens blod att koka men för dem borta är det ingen dålig kvinnosyn. Så det beror ju på vem man frågar.

Jag tycker att kvinnor i Sverige har det för bra. Sverige är rankat världens mest jämställda land, ändå tycker kvinnor i Sverige att vi måste jobba hårdare för jämställdheten. Man skulle kunna tro att kvinnor inte nöjer sig förens de har allt makt och mannen är den nya kvinnan vilket i princip redan är sant i dagens Sverige.

Med detta sagt så tycker jag vi har dålig kvinnosyn i Sverige, och bör införa sharia. Då blir det lika bra som i Saudi vilket skulle vara en utopi. Uppenbarligen klarar inte kvinnor av frihet och ansvar. Låt kvinnor rösta och styra så faller samhället samman. De ska hålla käften och stanna i köket.
Citera
2026-08-16, 07:44
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Vad menar du med likvärdig på alla plan om jag får vara nyfiken?

Lika bra på att suga kuk
Citera
2026-08-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Mitt spontana svar är nog att om du ser kvinnor som likvärdiga medmänniskor på alla plan så har du inte en dålig kvinnosyn.

Citat:
Ursprungligen postat av CBDX534
Men tänk om han ser på kvinnor lika lågt som han ser på män? Dåligt på en likvärdigt plan?

Ja, här har vi ett problem. Dålig kvinnosyn idag betyder väl snarare att man inte lyfter kvinnor över män.

Behandlar du män och kvinnor lika och dina känslor och åsikter är indifferenta. Då är det per definition dålig kvinnosyn.
Citera
2026-08-16, 08:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?

Att du hatar kvinnor. Du kommer älska detta med att ha sex med kvinnor men du kommer se ner på dom som människor. Att de tex inte är smarta nog att ha höga poster politiskt eller vara poliser. Finns många sådana män.
Citera
2026-08-16, 08:53
Medlem
kyrkstockens avatar
I sverige är det tex en dålig kvinnosyn att faktiskt se kvinnor som de är.

Man förväntas istället att ha en idealsyn baserat på religion.

Det brukar tex. bli stor uppståndelse bland de nya läkarstudenterna vid varje ny kull när de får veta att kvinnor har mindre hjärnor än män. Män har även större hjärna i förhållande till vikt.

Att känna till det och ännu värre förstå sammanhanget när kvinnor sjunger we shall overcome och köper tyska kolkraftverk är dålig kvinnosyn.

Förstår man inte att kvinnor är olämpliga som poliser så är man idiot. Då har man lagt ut det egna kritiska tänkandet på entreprenad.
Skjuta mongolider, elzappa dementboende, inte tillräcklig styrka för att kunna ladda pistoler osv osv.
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-08-16 kl. 08:56.
Citera
2026-08-16, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Först måste man reda ut definitionen av en dålig kvinnosyn. Min spontana tanke är att det är väldigt subjektivt. Kvinnosynen de har i Saudi Arabien eller stora delar av Afrika får
PK-svennens blod att koka men för dem borta är det ingen dålig kvinnosyn. Så det beror ju på vem man frågar.

Jag tycker att kvinnor i Sverige har det för bra. Sverige är rankat världens mest jämställda land, ändå tycker kvinnor i Sverige att vi måste jobba hårdare för jämställdheten. Man skulle kunna tro att kvinnor inte nöjer sig förens de har allt makt och mannen är den nya kvinnan vilket i princip redan är sant i dagens Sverige.

Med detta sagt så tycker jag vi har dålig kvinnosyn i Sverige, och bör införa sharia. Då blir det lika bra som i Saudi vilket skulle vara en utopi. Uppenbarligen klarar inte kvinnor av frihet och ansvar. Låt kvinnor rösta och styra så faller samhället samman. De ska hålla käften och stanna i köket.
Med tanke på 98% av alla kvinnor röstar rött och det är alltid dem som vurmar för få hit mer folk ifrån mena länder samt göra det omöjligt utvisa dem.

Det tolkar jag som de vill ha den kvinnosynen de har i de länderna eftersom de går ut så hårt på alla plan försvarar det och vurmar för det, allt annat är ju ologiskt om de inte vill ha det så
Citera
2026-08-16, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, här har vi ett problem. Dålig kvinnosyn idag betyder väl snarare att man inte lyfter kvinnor över män.

Behandlar du män och kvinnor lika och dina känslor och åsikter är indifferenta. Då är det per definition dålig kvinnosyn.
precis du måste ha en massa överseende och specialbehandlingar till en kvinna, ser du och behandlar henne jämnlikt med män har du enligt dem en dålig kvinnosyn
Citera
2026-08-16, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att du hatar kvinnor. Du kommer älska detta med att ha sex med kvinnor men du kommer se ner på dom som människor. Att de tex inte är smarta nog att ha höga poster politiskt eller vara poliser. Finns många sådana män.
inte bara det, de är definitionen av en förrädare, de gör allt de kan för få hit folk ifrån mellanöstern och afrika oavsett situation och handlingar de gjort.

Sedan gör de allt för att para sig och föröka sig med den här främmande rasen som kommer hit, och det är alltid ett plus i kanten om de är gängkriminella, då rinner det i trosorna hos de svenska kvinnorna och de särar på benen för både dem och deras släkt och vänner, men oftast kommer tillbaka till den ursprungliga männen då avarterna lekt färdigt med dem och visat dem vad deras kvinnosyn är för något
Citera
2026-08-16, 09:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
inte bara det, de är definitionen av en förrädare, de gör allt de kan för få hit folk ifrån mellanöstern och afrika oavsett situation och handlingar de gjort.

Sedan gör de allt för att para sig och föröka sig med den här främmande rasen som kommer hit, och det är alltid ett plus i kanten om de är gängkriminella, då rinner det i trosorna hos de svenska kvinnorna och de särar på benen för både dem och deras släkt och vänner, men oftast kommer tillbaka till den ursprungliga männen då avarterna lekt färdigt med dem och visat dem vad deras kvinnosyn är för något

Men tänker det kommer bara vara en extremt liten krets kvinns. Sådana kvinns som även svenska kvinnor kommer tycka är skit. Man får se det som på det stora hela. Även kvinnor kommer vara ombord. Med oss män. Att tycka ungefär snarlikt om saker och ting.
Citera
2026-08-16, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men tänker det kommer bara vara en extremt liten krets kvinns. Sådana kvinns som även svenska kvinnor kommer tycka är skit. Man får se det som på det stora hela. Även kvinnor kommer vara ombord. Med oss män. Att tycka ungefär snarlikt om saker och ting.
varför röstar alla dem rött då?

och varför ser jag alltid konsellationen svensk kvinna och babbe när jag går ut?

Det motsatta ser jag nästan aldrig alltså babbe kvinna svenskman.
Citera
2026-08-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?

det beror på vem du frågar. Frågar du en kvinna som röstar vänstern som är lättkränkta. Då är ju allt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in