2026-08-15, 17:15
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Unga vita kvinnor är mycket viktiga att ha i nationalismen. Dessvärre för TS så är dessa unga kvinnor i SD och inte i Afs.

SD's kanal Riks har ju hånats för att ha otroligt mycket unga kvinnor i sina program. Ibland har de t.o.m haft renodlade tjejprogram där unga tjejer sitter och dricker vin och pratar om dejting och annat. Lite som nationalismens motsvarighet till det gamla TV3-programmet Silikon, fast mycket vettigare.
Just så, där har du den kompletta mekanismen. Unga kvinnor som rör sig högerut ogiltigförklaras omedelbart, och kallas pick me, airhead, mansälskare, könsförrädare. Det är inte nationalismen som hånas, utan det är avvikelsen från det förväntade och godkända kollektiva beteendet.

En ung kvinna som röstar V eller MP behöver aldrig försvara sin intelligens. En som sitter och dricker vin och pratar dejting på Riks får däremot sin legitimitet och existens ifrågasatt innan hon ens öppnat munnen.

Det gynocentriska systemet straffar avvikelse hos kvinnor hårdare än hos män, för kvinnors lojalitet med kollektivet är mer värd att bevaka.
Citera
2026-08-15, 17:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Nej jag kommer rösta på SD bara för att jävlas med folk från vänstern osv...

Men svenska kvinnor är så jobbiga ☹️

Du vet att SD är extremt populära hos svenska kvinnor va?
Citera
2026-08-15, 17:17
Avstängd
Citat:
Eftersom du är anti-svensk bör du gå med i Vänsterpartiet eller Miljöpartiet, Bensino lille.
Nej tack tänker rösta på SD, säg inte åt mig vad jag ska göra.

Någonsin funderat på att svenska män går med utlänningar för att svenska kvinnor har blivit en börda att ha att göra med?

Food for thought 🤔
Citera
2026-08-15, 17:18
Avstängd
Citat:
Du vet att SD är extremt populära hos svenska kvinnor va?
Och där avslöjade du dig själv...

Hur mycket får du betalt?

Jag vill gärna ha en bit av kakan
Citera
2026-08-15, 17:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Nej tack tänker rösta på SD, säg inte åt mig vad jag ska göra.

Någonsin funderat på att svenska män går med utlänningar för att svenska kvinnor har blivit en börda att ha att göra med?

Food for thought 🤔

Så TS har alltså rätt i att svenska män är mindre nationalistiska än vad svenska kvinnor är?
Citera
2026-08-15, 17:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Just så, där har du den kompletta mekanismen. Unga kvinnor som rör sig högerut ogiltigförklaras omedelbart, och kallas pick me, airhead, mansälskare, könsförrädare. Det är inte nationalismen som hånas, utan det är avvikelsen från det förväntade och godkända kollektiva beteendet.

En ung kvinna som röstar V eller MP behöver aldrig försvara sin intelligens. En som sitter och dricker vin och pratar dejting på Riks får däremot sin legitimitet och existens ifrågasatt innan hon ens öppnat munnen.

Det gynocentriska systemet straffar avvikelse hos kvinnor hårdare än hos män, för kvinnors lojalitet med kollektivet är mer värd att bevaka.

Ja, men hur kan systemet då vara gynocentriskt om SD-tjejer få mer hat från feministpack än vad SD-män får?
Citera
2026-08-15, 17:22
Avstängd
Citat:
Så TS har alltså rätt i att svenska män är mindre nationalistiska än vad svenska kvinnor är?
För att jag är alla män?

Kalla mig storballe kung bensino!

Vi kan väl göra en deal?
Du röstar på SD det här valet
Så röstar jag på afs nästa

Vad säger du?
Citera
2026-08-15, 17:53
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ja, men hur kan systemet då vara gynocentriskt om SD-tjejer få mer hat från feministpack än vad SD-män får?
Jag ser det inte som en motsägelse, snarare att det bekräftar hela tesen.

Ett gynocentriskt system behöver inte gynna alla kvinnor. Det behöver upprätthålla kollektivet. SD-tjejer får hårt hat just för att de är kvinnor som avviker. De är ett hot mot konsensus på ett sätt som SD-män aldrig kan vara, för av männen förväntas ingen lojalitet med det feministiska projektet. Erik J. Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet, dokumenterar just detta i "Det nya matriarkatet" (2026) om hur 80% av svenska myndigheter har kvinnlig majoritet och hur detta skapat och vidmakthåller en institutionell kultur där konsensus premieras och avvikelse bestraffas. Den näst mest ojämställda myndigheten är Jämställdhetsmyndigheten själv.

Lammet slaktas inte av vargen. Det slaktas av flocken.

SD-tjejerna är inte offer för patriarkatet. De är offer för gynocentrismens vakthundar.
Citera
2026-08-15, 18:04
Medlem
Citat:
Fast Gustav Kasselstrand i Afs sa att svenska män rasblandar mer än vad kvinnorna gör. Han sa också att svenskar bör skaffa barn med andra svenskar eller med andra närstående folk.

Om du gillar rasblandning kanske du bör rösta på Vänsterpartiet, Bensino?
Män är också oftare otrogna, trots att vissa nationalister så ofta tjatar om hur just kvinnor i dag beter sig som horor. Här är mycket utrymme för självrannsakan.
Citera
2026-08-15, 18:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag ser det inte som en motsägelse, snarare att det bekräftar hela tesen.

Ett gynocentriskt system behöver inte gynna alla kvinnor. Det behöver upprätthålla kollektivet. SD-tjejer får hårt hat just för att de är kvinnor som avviker. De är ett hot mot konsensus på ett sätt som SD-män aldrig kan vara, för av männen förväntas ingen lojalitet med det feministiska projektet. Erik J. Olsson, professor i teoretisk filosofi vid Lunds universitet, dokumenterar just detta i "Det nya matriarkatet" (2026) om hur 80% av svenska myndigheter har kvinnlig majoritet och hur detta skapat och vidmakthåller en institutionell kultur där konsensus premieras och avvikelse bestraffas. Den näst mest ojämställda myndigheten är Jämställdhetsmyndigheten själv.

Lammet slaktas inte av vargen. Det slaktas av flocken.

SD-tjejerna är inte offer för patriarkatet. De är offer för gynocentrismens vakthundar.

Avviker Ebba Busch och KD-kvinnor också? För Ebba Busch får ju hat av de som skriver i Aftonbladet.
Citera
2026-08-15, 18:56
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Avviker Ebba Busch och KD-kvinnor också? För Ebba Busch får ju hat av de som skriver i Aftonbladet.
Jo, jag ser nog att Ebba Busch får mycket hat, men tycker att formen på hatet är annorlunda. Dadgostar kallar henne "låtsasfeminist" och Arbetet skriver "sitt ner". De siktar in sig på hennes politik och ideologi, inte på hennes rätt att sitta och synas i rummet. Medan SD-tjejen på Riks ifrågasätts för att hon är där överhuvudtaget.
Citera
2026-08-15, 21:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jo, jag ser nog att Ebba Busch får mycket hat, men tycker att formen på hatet är annorlunda. Dadgostar kallar henne "låtsasfeminist" och Arbetet skriver "sitt ner". De siktar in sig på hennes politik och ideologi, inte på hennes rätt att sitta och synas i rummet. Medan SD-tjejen på Riks ifrågasätts för att hon är där överhuvudtaget.

SD och KD är de mest kvinnoväliga partierna eftersom dessa vill avskaffa pappamånaderna i föräldraförsäkringarna.

Det är många som förstår att feminister ofta hatar kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in