2026-08-15, 21:15
Medlem
Zanzibar City (med gamla delen Stone Town)?
Citera
2026-08-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Johanna

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om även en syster tillåts att gissa, så Paarl i Sydafrika?

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Zanzibar City (med gamla delen Stone Town)?
Nej nej nej.
Mer om staden:
Den röra och det kaos (på gott o ont) vilket präglar många andra städer på den mörka kontinenten sknas här, rena gator butiker och kaf'eliv som för tankarna till städer i centraleuropa för 50 år sedan. ( låter det inte fint?)

Allt är inte barabra, hård central styrning, utländska simkort fungerar inte, glöm internet och du kan inte lämna staden utan respass.

Arkitekturen är mäktig, bion och biblioteket är värt att besöka fastän filmerna vilka man får se är från slutet av 1900-talet.

Det går bra att spela bowling här. (Fastän amerikaner hävdar att bowling är den enda sport vilken svarta inte dominerar)

Såja, fram med google nu.
Citera
2026-08-16, 10:53
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Nej nej nej.
Mer om staden:
Den röra och det kaos (på gott o ont) vilket präglar många andra städer på den mörka kontinenten sknas här, rena gator butiker och kaf'eliv som för tankarna till städer i centraleuropa för 50 år sedan. ( låter det inte fint?)

Allt är inte barabra, hård central styrning, utländska simkort fungerar inte, glöm internet och du kan inte lämna staden utan respass.

Arkitekturen är mäktig, bion och biblioteket är värt att besöka fastän filmerna vilka man får se är från slutet av 1900-talet.

Det går bra att spela bowling här. (Fastän amerikaner hävdar att bowling är den enda sport vilken svarta inte dominerar)

Såja, fram med google nu.

Asmara?
Citera
2026-08-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Asmara?
Meh!?

Bra taget, du får en full tank på FIAT- macken och en liten kaffe i "lilla Rom" i ekot av Moussolinos ande.

(För er vilka ännu inte hittat till Asmara, kika på wiki, intressant)
Och frågan till dig.
Citera
2026-08-16, 11:07
Medlem
Citat:
Meh!?

Bra taget, du får en full tank på FIAT- macken och en liten kaffe i "lilla Rom" i ekot av Moussolinos ande.

(För er vilka ännu inte hittat till Asmara, kika på wiki, intressant)
Och frågan till dig.

Tackar! Intressant arkitektur där

Nytt resmål..

1) Spöklik stad.

2) Har man en greve här? Nej.

3) Farfar till orangefärgad filur ska ha drivit bordell här.
Citera
2026-08-16, 11:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Klurar... ingen pollett ramlar ner på trean... t o m kollat att ingen stad heter "Countless"

Vansinne? Ja, but keeps me off the streets!
Citera
2026-08-16, 12:35
Medlem
Citat:
Tackar! Intressant arkitektur där

Nytt resmål..

1) Spöklik stad.

2) Har man en greve här? Nej.

3) Farfar till orangefärgad filur ska ha drivit bordell här.
Jag hittade att D Trumps farfar, Frederick Trump drev ett, hmm inte så respektabelt hotell i en gruvstad som nu är klassad som en "ghost town" i slutet av 1800-talet.

Är inte bekant med områet själv, men jordgloben och wiki pekar mot "cascade mountains" där det faktiskt fanns en stad vilken hette Monte Cristo. (Greven av Monte Cristo-romanen bodde inte här?)

Kan det vara Monte Cristo?
Citera
2026-08-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Klurar... ingen pollett ramlar ner på trean... t o m kollat att ingen stad heter "Countless"

Vansinne? Ja, but keeps me off the streets!

Ja.. När det gäller trean så kan man väl säga att apelsinen inte faller långt från trädet
Citera
2026-08-16, 12:44
Medlem
Citat:
Jag hittade att D Trumps farfar, Frederick Trump drev ett, hmm inte så respektabelt hotell i en gruvstad som nu är klassad som en "ghost town" i slutet av 1800-talet.

Är inte bekant med områet själv, men jordgloben och wiki pekar mot "cascade mountains" där det faktiskt fanns en stad vilken hette Monte Cristo. (Greven av Monte Cristo-romanen bodde inte här?)

Kan det vara Monte Cristo?

Snygg! Monte Cristo, Washington

En låda prima apelsiner ”The greatest ever”, Greven av Monte Cristo signerad av Dumas och frågan till dig!
Citera
2026-08-16, 12:48
Medlem
Citat:
Snygg! Monte Cristo, Washington

En låda prima apelsiner ”The greatest ever”, Greven av Monte Cristo signerad av Dumas och frågan till dig!
Ah, apelsiner. Och jag fick en flashback till när jag läste greven av monte cristo som ung, många böcker har det blivit.
Tack.

Säter mig och snurrar på jordgloben igen ...
Citera
2026-08-16, 12:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Helvete... all cred till Barabada, den togs vackert!
Citera
2026-08-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Helvete... all cred till Barabada, den togs vackert!
Gör dig redo ...

Förr, när jag hade mer tid att spela med er så lade jag ofta upp platser jag besökt ... mest för att skryta faktiskt.

Nu funderar jag på en sådan stad, behöver verifiera litet först bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in