2026-08-15, 18:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Ulf Kristersson om rödgröna sidan vinner;
- På den sidan är de så fundamentalt oeniga.
Om allt. Säkerhetspolitik, skattepolitik,
flyktingpolitik, kriminalpolitik.

Jag tycker att de verkar eniga om det mesta. Färre bilar, dyrare transporter, högre skatter, mer invandring, slappare kriminalpolitik. Det är mest graderna som varierar lite.
Citera
2026-08-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag tycker att de verkar eniga om det mesta. Färre bilar, dyrare transporter, högre skatter, mer invandring, slappare kriminalpolitik. Det är mest graderna som varierar lite.

OM de nu vinner utan C.
Citera
2026-08-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vad kostar ett nyval?

500miljoner är vad jag hört MINST
Citera
2026-08-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".
Varför då rösta ett av de ”demokratiska” partierna överhuvudtaget? CP och VPK är stöttepelare åt de stora råttorna så dessa kan fortsätta lajva statsstyre.

Om svenska folket vill sända en ordentlig signal gällande demokratiteatern är det bara Afs eller Nyans som gäller. Full fart åt vilket håll som helst. Beska piller, men ytterst nödvändiga.
Citera
2026-08-15, 19:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
ja och de rödgröna har redan avslöjat de kommer vinna så deras tillvägagångssätt med valfusk har de ju därmed redan erkänt

Spännande, ska ni härma Maga idioterna i USA med att skrika valfusk?
Citera
2026-08-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle idioterna utlysa nyval kommer jag rösta och då blir det på Centerpartiet eller möjligtvis Vänsterpartiet. Tror att många liksom jag är trötta på vår så kallade "demokrati".

Precis därför man ska rösta.... om Sverige ska ha demokrati måste ett parti som håller det vinna. Som vi har det nu är katastrof. Men frågan är ens om någon som sitter i regeringen kan lösa det?
Citera
2026-08-15, 20:39
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove

Då den den minsta reform värd namnet har en prislapp på minst en miljard så är det kanske drygt en halv liten reform som politikerna gör. Att välja fel politiker kostar så djävulskt mycket mer så ett extra val som löser parlamentariska knutar så det inte behöver idkas övermycket politisk kohandel är ju kotnadsbesparande. Se bara på hur mycket pengar som sossarna öste på den där vildens hjärtefråga, var väl 1.5 miljarder till kurdiskt bistånd.
Citera
2026-08-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Precis därför man ska rösta.... om Sverige ska ha demokrati måste ett parti som håller det vinna. Som vi har det nu är katastrof. Men frågan är ens om någon som sitter i regeringen kan lösa det?
Det är ju det som är grejen, vart fjärde år rörs det om i grytan och skapas en ny regering.
Citera
2026-08-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det är ju det som är grejen, vart fjärde år rörs det om i grytan och skapas en ny regering.

Eller byt ut alla? In med nytt blod i regeringen inte samma gamla vanliga skit...
Citera
2026-08-15, 20:43
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove

Oj, det var lite pengar i sammanhanget.
Citera
2026-08-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
För bara 5 år sen var det otänkbart att bedriva den politik S föreslår nu inom migrationspolitiken. Den retorik S använder nu var då likställt med rasism och helt fruktansvärt. Nu är det helt plötsligt helt okej. Har folk ett minne som är obefintligt eller vad är det frågan om?

Och moderaterna har varit mot:
1. Två veckors semester, de tyckte inte folk skulle ha så "lång" semester. Sedan var de mot 4 veckors semester.
2. Allmän rösträtt, var M emot.
3. Pension och alla andra socialförsäkringar, tex. Allmän pension. Var M emot.
4. 40 timmars arbetsvecka, var M emot.
5. Barnbidrag, var M emot.
6. Abort, var M emot.
Osv. Osv. Osv. Osv.

Så ska man rösta på partier utifrån deras historiska åsikter, så hade ingen vettig människa röstat på moderaterna. Men de har ju ändrat sig. Så nu får de ju röster.

Och sossarna har ändrat sig till att ha en stramare migrationspolitik.

Partier har rätt att få ändra sig, vet du. Därav är det viktigt att vid varje val ta reda på vart de står i olika frågor. Inte gå efter vad de stod för historiskt sett.
Citera
2026-08-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Eller byt ut alla? In med nytt blod i regeringen inte samma gamla vanliga skit...
Ja sättet vi väljare har är ju att rösta fram rätt partier, och man kan ju även personkryssa inom dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in