2026-08-15, 13:05
Avslutad
Tröttsamt med dessa jäkla flaggor som ska upp överallt i hela landet men jag säger som TS, jag försvarar inte stenkastningen.
Citera
2026-08-15, 13:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Tröttsamt med dessa jäkla flaggor som ska upp överallt i hela landet men jag säger som TS, jag försvarar inte stenkastningen.
Det som kallas "arabisk argumentation"?
Citera
2026-08-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det verkar vara en ekonomiskt välmående och etniskt svensk avkrok. Säkerligen många Israelsympatisörer där, av den typ vi ser här på Flashback som skrattar när muslimska barn dör. Moderaterna är starka i kommunen, ihop med SD. Det säger en del vad det är för folk som bor där.

Herregud, vad är det för bajsprat? Tack som fan för att vi har Israelsympatisörer i det här landet, vad ska annars hända? Hellre det än att hålla terrorister i hand. Såna som du borde deporteras.
Citera
2026-08-15, 15:48
Medlem
Balisers avatar
Av artikeln att döma får jag intrycket att det handlar om mer än att hänga upp en palestinsk flagga. Att det finns konflikter sedan tidigare.

”Hon plockade fram ett stort ark och ritade karikatyrer av det hon menar är typiska unga män och ungdomar på Näset. Texterna ”got cash still trash” och ”boys against free speech” finns skrivna på plakatet. Ett plakat som hon sedan placerade väl synligt på husets fasad.”
Citera
2026-08-15, 15:58
Medlem
Balisers avatar
Flaggan kan ses på Street View i Google Maps.

https://maps.app.goo.gl/4sYnvWBJy9gPQCK38

Den är så att säga uppe för evigt.
Citera
2026-08-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Av artikeln att döma får jag intrycket att det handlar om mer än att hänga upp en palestinsk flagga. Att det finns konflikter sedan tidigare.

”Hon plockade fram ett stort ark och ritade karikatyrer av det hon menar är typiska unga män och ungdomar på Näset. Texterna ”got cash still trash” och ”boys against free speech” finns skrivna på plakatet. Ett plakat som hon sedan placerade väl synligt på husets fasad.”

Har kollat på den där bilden på Google street view och det där är ingen gata som har princip några gående, bilister kör säkert snabbt förbi, hög mur med häck, hänger innanför fönstret.
Garanterat är det något helt annat bakom detta.
Här i Malmö, så vajar palestinaflaggorna väldigt synligt och utanpå fasaden.
Jag kan tänka mig att som någon påpekade tidigare att det varit palestinaaktivister som härjat där och som jag själv påpekat att det mycket väl kan finnas kopplingar.
Citera
2026-08-15, 18:32
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Är det citat ur artikeln? (Bakom betalvägg)
Citera
2026-08-15, 18:38
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Är det citat ur artikeln? (Bakom betalvägg)
Ja.
Citera
2026-08-15, 18:42
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ja.

Tja, om det stämmer som du säger (för snål att ta mig förbi betalväggen men för misstänksam för att tro dig rakt av ) då är det mer än/nåt annat än palestinaflaggan det handlar om.
Citera
2026-08-15, 18:52
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Tja, om det stämmer som du säger (för snål att ta mig förbi betalväggen men för misstänksam för att tro dig rakt av ) då är det mer än/nåt annat än palestinaflaggan det handlar om.
Jag kan som andrahandskälla knappast övertyga någon om vad förstahandskällan säger. Även denna dump kan ju vara falsk:

https://snipboard.io/soCFLD.jpg
Citera
2026-08-15, 18:54
Medlem
Citat:

Har själv läst igenom den där artikeln och tycker de verkar vara några riktigt udda filurer på näset och är smått förvånad över hur de hamnat där.
Den här typen av människor brukar inte direkt vara de som lyckas skrapa ihop typ 8 miljoner för en villa i ett överklass område eller ens vill bosätta sig där.
Dessutom har de väl inte heller jobb som direkt passa där.
Citera
2026-08-15, 19:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Flaggan kan ses på Street View i Google Maps.

https://maps.app.goo.gl/4sYnvWBJy9gPQCK38

Den är så att säga uppe för evigt.
Intressant att hon hängt flaggan så att den röda trekanten pekar neråt. Den används så av nazijihadisterna inför en förestående attack. Undras om hon har nån speciell attack i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in