2026-08-09, 06:59
Medlem
Citat:
En sten krossade fönstret och landade bara centimetrar från hennes huvud. Attacken mitt i natten blev kulmen på en lång tids trakasserier mot en familj på Näset – allt för att de hängde upp en Palestinaflagga i fönstret.

Allt började förra året. Då bestämde sig Malou för att sätta upp en stor Palestinaflagga vid sitt fönster. Hon beskriver det som ett ställningstagande och ett stöd för det palestinska folket.

– Israeler trakasserar och attackerar dem. De får utstå så mycket varje dag, säger hon.

Folk på Näset ska vara glada att det finns någon här som visar solidaritet säger hon.

Näset var kanske inte den mest genomtänkta platsen eller? Försvarar inte stenkastningen..

https://www.sydsvenskan.se/vellinge/hon-satte-upp-palestinaflagga-i-skanor-drabbades-av-stenattack/
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-09 kl. 07:09.
Citera
2026-08-09, 07:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Näset var kanske inte den mest genomtänkta platsen eller? Försvarar inte stenkastningen..

https://www.sydsvenskan.se/vellinge/hon-satte-upp-palestinaflagga-i-skanor-drabbades-av-stenattack/

Jag förknippar Näset med Näset badplats i Göteborg, där finns det mycket bråk mellan utlänningar/fraktioner av utlänningar som håller på med varandra.
Malou, är hon palestinenser som tysken kallar det för, då tycker delvis hon rätt att flagga för sig själv.

Har Malou sommarställe på Näset eller?
Citera
2026-08-09, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag förknippar Näset med Näset badplats i Göteborg, där finns det mycket bråk mellan utlänningar/fraktioner av utlänningar som håller på med varandra.
Malou, är hon palestinenser som tysken kallar det för, då tycker delvis hon rätt att flagga för sig själv.

Har Malou sommarställe på Näset eller?

Näset är Höllviken, Ljunghusen, Skanör och Falsterbo i Vellinge kommun.
Inte i Göteborg.
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-09 kl. 07:49.
Citera
2026-08-09, 07:43
Medlem
Galejans avatar
Det verkar vara en ekonomiskt välmående och etniskt svensk avkrok. Säkerligen många Israelsympatisörer där, av den typ vi ser här på Flashback som skrattar när muslimska barn dör. Moderaterna är starka i kommunen, ihop med SD. Det säger en del vad det är för folk som bor där.
Citera
2026-08-09, 08:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Näset är Höllviken, Ljunghusen, Skanör och Falsterbo i Vellinge kommun.
Inte i Göteborg.

Givetvis så förstår jag detta, vi har Näs Slott i Floda också. Hur många "näs" finns det i Sverige egentligen? (Retorisk fråga)

Åter till ämnet; är Malou palestinier och har flaggar i sin flaggstång på sin tomt, så är det ju i sin ordning. (Mina norska grannar flaggar med sin "norgebrog" på sitt hus.)
Citera
2026-08-09, 08:13
Medlem
Citat:
Givetvis så förstår jag detta, vi har Näs Slott i Floda också. Hur många "näs" finns det i Sverige egentligen? (Retorisk fråga)

Åter till ämnet; är Malou palestinier och har flaggar i sin flaggstång på sin tomt, så är det ju i sin ordning. (Mina norska grannar flaggar med sin "norgebrog" på sitt hus.)

Står i trådstarten att hon satte upp den i fönstret.

Inget framgår var hon kommer ifrån.
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-09 kl. 08:47.
Citera
2026-08-09, 08:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det verkar vara en ekonomiskt välmående och etniskt svensk avkrok. Säkerligen många Israelsympatisörer där, av den typ vi ser här på Flashback som skrattar när muslimska barn dör. Moderaterna är starka i kommunen, ihop med SD. Det säger en del vad det är för folk som bor där.

I lagen är det lagligt att flagga med nationsflaggor i Sverige, oavsett om det är svenska, norska, davidsflaggan eller what ever. Men inte med några andra, typ företagsflaggor. Sådana måste man ha bygglov för. (Kommunen). -Palestina-flaggan har Sverige erkänt, så man kan flagga med den. (Var det 2015 som Riksdagen hade klubbat beslutet?)
Citera
2026-08-09, 08:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Står att hon satte upp det i fönstret.

Inget framgår var hon kommer ifrån.

OK. Då vet vi det, de stod inte i artikeln, för den var "censurerad" av tidningen.
Citera
2026-08-09, 08:22
Medlem
Mad monks avatar
Sätta upp en terroristflagga och sen drabbas av terror bara idet megadysfunktionela idiotlandet Swedistan.
Citera
2026-08-09, 08:23
Medlem
Citat:
OK. Då vet vi det, de stod inte i artikeln, för den var "censurerad" av tidningen.

Jag har premium, betald artikel och citerade en del därifrån.
Det stod inte där heller var hon kommer ifrån.
Senast redigerad av Riley.B 2026-08-09 kl. 08:26.
Citera
2026-08-09, 08:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan

Du är en riktig idiot om du tror på ditt eget skitsnack.
Citera
2026-08-09, 08:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Sätta upp en terroristflagga och sen drabbas av terror bara idet megadysfunktionela idiotlandet Swedistan.

Tycker att du ska ta upp detta med dina politiker, för Riksdagen har erkänt Palestina.
-Det är alltså OK att flagga med den palestinska flaggan i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in