2026-08-15, 12:40
Medlem
Lowhos avatar
[quote=MisterClueless|95684191]
Citat:
Ursprungligen postat av Lowho
Död, förhoppningsvis, kan någon hjälte kolla upp detta åt oss?
Enligt Ratsit lever han åtminstone per idag. #367

Tack för du tog dig tid å kollade upp det. #367 är en av de gäddor jag inte blir ledsen över om jag hör att dom lämnat jordelivet.
Citera
2026-08-15, 12:57
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano47nym
I andra tråden skrev du något om folks dåliga minne, att gäddan inte blir igenkänd. Varför stryker då 588 längs väggarna när han är ute och går, och gärna med keps långt nerdragen på huvudet? Verkar nästan som han är rädd att bli igenkänd. Men skrivbordskrigare av rang är han raketpeddot 588.
Personligen skulle inte jag känna igenom honom, knappt ngn gädda.

Han vet väl med sig att han är extra känd? Det är snarare att han själv tror att han är igenkänd, snarare än att han är det.

Underskatta inte det fenomenet. Mänsklig psykologi A-kursen.
Citera
2026-08-15, 13:04
Avstängd
ERKKANMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Han vet väl med sig att han är extra känd? Det är snarare att han själv tror att han är igenkänd, snarare än att han är det.

Nej, du kanske inte skulle känna igen honom #588
Citera
2026-08-15, 13:15
Medlem
Citat:

Att tro sig veta bli igenkänd, den ångesten har han förtjänat "skrivbordskrigaren" 588. Men ja, även du hade känt igen honom.
Citera
2026-08-15, 13:21
Avstängd
ERKKANMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano47nym
Att tro sig veta bli igenkänd, den ångesten har han förtjänat "skrivbordskrigaren" 588. Men ja, även du hade känt igen honom.
Jag tycker att det är jävligt konstigt att han håller på som han gör men vill inte bli igenkänd på stan osv, så om han inte har gjort något fel så finns det väl inget att gömma sig för, eller??? #588
Citera
2026-08-15, 13:25
Medlem
MisterCluelesss avatar
[quote=Lowho|95684653]
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless

Tack för du tog dig tid å kollade upp det. #367 är en av de gäddor jag inte blir ledsen över om jag hör att dom lämnat jordelivet.
Så lite så! #367 lär nog inte lämna jordelivet annat än av naturliga orsaker, sjukdom, olycka eller i strid på slagfältet, tyvärr. Det är en lite udda konfrontation och Patrik frågar hur gäddan kan vara så hjärtlös och lura upp flickan till Sälen för att sedan bara strunta i henne. #367 skulle inte vara saknad av mej heller.
Citera
2026-08-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ERKKANM
Jag tycker att det är jävligt konstigt att han håller på som han gör men vill inte bli igenkänd på stan osv, så om han inte har gjort något fel så finns det väl inget att gömma sig för, eller??? #588

Nej, precis. 588
Citera
2026-08-15, 14:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Gäddorna blir nog igenkända där dom bor men kanske inte om dom flyttar till annan ort.
Citera
2026-08-15, 15:01
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddorna blir nog igenkända där dom bor men kanske inte om dom flyttar till annan ort.
Nej, då har dom en större chans att kunna flyga under radarn. Dock ska man ha med sej att väldigt många människor är nyfikna på vem den nya grannen är och därför snokar runt lite. Jag gissar att gäddorna ändå alltid känner det där obehaget att dom när som helst kan bli igenkända. Det tycker jag att vi kan unna dom.
Citera
2026-08-15, 15:40
Medlem
tindravargs avatar
[quote=MisterClueless|95685010]
Citat:
Ursprungligen postat av Lowho
Så lite så! #367 lär nog inte lämna jordelivet annat än av naturliga orsaker, sjukdom, olycka eller i strid på slagfältet, tyvärr. Det är en lite udda konfrontation och Patrik frågar hur gäddan kan vara så hjärtlös och lura upp flickan till Sälen för att sedan bara strunta i henne. #367 skulle inte vara saknad av mej heller.

Nej men varför skulle #367 offa sig? Han har inte gjort något! Det var #mellanhanden!
Citera
2026-08-15, 16:44
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDTAA
Tack för reflektion, ja - den trostandpetaren är värd massor av mer uppmärksamhet
Särskilt om det är en "lugn" dag här i tråden.

Det är väl bättre att gräva i gamla gäddgravar än att konstant påpeka 2 eller 3 gäddor stycken om och om igen utan ny info.

Som nu "duktig golfspelare, egen golfbutik"
Det var helt ny info för mig, tack

253 - förtjänar mycket av "vad hände sen"

👍🏽

Detta par har jag helt missat! Varför blurrade de kvinnan? Vad vet vi om paret?
Citera
2026-08-15, 16:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Nej, då har dom en större chans att kunna flyga under radarn. Dock ska man ha med sej att väldigt många människor är nyfikna på vem den nya grannen är och därför snokar runt lite. Jag gissar att gäddorna ändå alltid känner det där obehaget att dom när som helst kan bli igenkända. Det tycker jag att vi kan unna dom.
Ja dom kan gott och väl leva med rädslan att bli igenkänd.
Då kanske dom håller sig i skinnet ett tag och låter barn och unga vara i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in