Igår, 16:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inget norskt i Maja överhuvudtaget.
Förlåt Åskag är ju danskt! kom jag på

Heja tjeckoslovakien friskt humör, det är det som modeller gör
https://g.denik.cz/1/f8/kristiina-sasinek-maki-2.jpg
Senast redigerad av Crapmagic Igår kl. 16:28.
Citera
Igår, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Mihambo favorit i längdhoppet vilket är rimligt efter kvalet.
Maja rankad sexa vilket låter rimligt.
Almgren favorit på milen, är det rimligt?

1.07 på att Almgren tar medalj, det är väldigt lågt. Och 1.80 på att vinna, även det känns som ett underodds. Jag tror han får för mkt cred av marknaden för sina otroligt starka tider på 3000/5000/10.000m. Han har dock inte fått till det i mästerskap hittills i karriären och den karaktären av lopp har inte spelat honom i händerna.
Citera
Igår, 16:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Förlåt Åskag är ju danskt! kom jag på

Heja Finland friskt humör, det är det som modeller gör
https://g.denik.cz/1/f8/kristiina-sasinek-maki-2.jpg

Nej det är inte danskt:

Citat:
Namnet Åskag kommer ursprungligen från sjönamnet Åskagen (eller Askaken), vilket syftar på platser som ligger avsides eller i utkanten av obebodda och bergiga skogsområden
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nej det är inte danskt:

Citat:
Namnet Åskag kommer ursprungligen från sjönamnet Åskagen (eller Askaken), vilket syftar på platser som ligger avsides eller i utkanten av obebodda och bergiga skogsområden
Detta gör ju Maja stadslös med tanke på att åskagen på obebodda platser finns runt om i hela världen, inte bara Sverige, hon tävlar för alla nationer!

Med andra ord, okay då hade jag väl fel då...den här gången!
Citera
Igår, 16:44
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
1.07 på att Almgren tar medalj, det är väldigt lågt. Och 1.80 på att vinna, även det känns som ett underodds. Jag tror han får för mkt cred av marknaden för sina otroligt starka tider på 3000/5000/10.000m. Han har dock inte fått till det i mästerskap hittills i karriären och den karaktären av lopp har inte spelat honom i händerna.
Bronset i VM tog han ju, så skulle inte säga att han inte fått till det i mästerskap.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Bronset i VM tog han ju, så skulle inte säga att han inte fått till det i mästerskap.

Vad jag menar är alltså att han inte fått ut sin fulla potential i mästerskapsloppen. Om vi leker med tanken att Almgren haft kapacitet till guld eller silver i VM förra året, men fick brons, då fick han isf inte till det. Han fick ändå stryk i spurten av två löpare där, bland annat Gressier som är med nu också, så det verkar ändå som att mästerskap inte riktigt passar honom. Även om bronset var en framgång så fick han inte riktigt till det i själva loppet, imo. Jag skulle aldrig spela honom till så låga odds som 1.66 ggr pengarna. Vi kommer få se en spurtduell om guldet och Almgrens historiska facit i spurtdueller är inte direkt i nivå med Ingebrigtsens.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 16:59.
Citera
Igår, 17:00
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Han fick ändå stryk i spurten av två löpare där, bland annat Gressier som är med nu också, så det verkar ändå som att mästerskap inte riktigt passar honom. Även om bronset var en framgång så fick han inte riktigt till det i själva loppet, imo.
Om man som första skandinav någonsin tar en medalj i en gren med brutal konkurrens så skulle jag ändå säga att han fick till det. Men det är semantik antar jag. Sen att Almgren inte har så stark spurt är en annan sak. Men det är svårt att ändra på genom träning. Blir det ett långsamt lopp så kan det bli svårt för Almgren att ta guld, Gressier lär ju inte skruva upp tempot. Frågan är vem som är beredd att göra det nu när bortfallet är så stort, kanske Almgren själv kommer gå upp och dra sista 4-5000m.
Citera
Igår, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helstsno
Finns många utövare, antagligen några få högljudda som klagar. Mest sannolikt de som inte bär sånt.

Jaha, vad säger du om det här då?

https://www.expressen.se/sport/friidrott/askag-valkomnar-nya-tv-riktlinjerna-bara-bilder-pa-ens-rumpa/

”Titta inte på min rumpa!! ” och så står hon alltid i string precis överallt, gärna böjd framåt i doggy när hon pratar med sin tränare. Sjukt hyckleri
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Om man som första skandinav någonsin tar en medalj i en gren med brutal konkurrens så skulle jag ändå säga att han fick till det. Men det är semantik antar jag. Sen att Almgren inte har så stark spurt är en annan sak. Men det är svårt att ändra på genom träning. Blir det ett långsamt lopp så kan det bli svårt för Almgren att ta guld, Gressier lär ju inte skruva upp tempot. Frågan är vem som är beredd att göra det nu när bortfallet är så stort, kanske Almgren själv kommer gå upp att dra sista 4-5000m.

Vad jag menar är alltså att han inte fått ut sin fulla potential i mästerskapsloppen. Om vi leker med tanken att Almgren haft kapacitet till guld eller silver i VM förra året, men fick brons, då fick han isf inte till det i förhållande till sin potential.

Problemet för Almgren, utöver hans problem i spurten, är att han knappast lär lyckas skaka av sig sina rivaler innan sista varvet. Så att gå upp och dra lär inte betala sig för honom.
Senast redigerad av kretinsky7 Igår kl. 17:06.
Citera
Igår, 17:06
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Vad jag menar är alltså att han inte fått ut sin fulla potential i mästerskapsloppen. Om vi leker med tanken att Almgren haft kapacitet till guld eller silver i VM förra året, men fick brons, då fick han isf inte till det i förhållande till sin potential.
Yes, men han har nog fått ut en stor del av sin fulla potential då hans spurt är rätt svag. Ironin är att bortfallet i dagens lopp kan vara till nackdel för Almgren då tempot kan bli lågt.
Citera
Igår, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxen90
Jaha, vad säger du om det här då?

https://www.expressen.se/sport/friidrott/askag-valkomnar-nya-tv-riktlinjerna-bara-bilder-pa-ens-rumpa/

”Titta inte på min rumpa!! ” och så står hon alltid i string precis överallt, gärna böjd framåt i doggy när hon pratar med sin tränare. Sjukt hyckleri

Har ingen aning om vad som filmades på os men tror knappast det är filmande av när de pratar med tränare som hon syftar på. Ett exempel som togs upp var kameror i startblocken (inte relevant för längdhopp men exempel på hur idiotiska vinklar det kan vara). Är hon emot vanlig filming av hoppen så håller jag med dig.
Senast redigerad av Helstsno Igår kl. 17:10.
Citera
Igår, 17:19
Medlem
Citat:

Problemet för Almgren, utöver hans problem i spurten, är att han knappast lär lyckas skaka av sig sina rivaler innan sista varvet. Så att gå upp och dra lär inte betala sig för honom.
Almgren får absolut inte gå fram och dra de sista sju varven om han ska ha en chans på guldet. Möjligen att han kan gå fram med 1000 m kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in