2026-08-15, 12:08
Medlem
En killgissning är att det kan ha varit nån form av rånförsök eller liknande av BO. Kanske BO slängde iväg nån form av skällsord om det är en somalier som det ryktas om. Det är ju bostadsbrist i stan så jag tror det bor skötsamma taxiförare där som inte håller på med allehanda substanser och som kan vara somalier. BO var kanske på Åkare för att festa/droga och sen dyker MGM upp i slutet av sitt skift på väg hem och tumult..... har inga belägg för detta.. bara killgissning.
Citera
2026-08-15, 12:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nonim
En killgissning är att det kan ha varit nån form av rånförsök eller liknande av BO. Kanske BO slängde iväg nån form av skällsord om det är en somalier som det ryktas om. Det är ju bostadsbrist i stan så jag tror det bor skötsamma taxiförare där som inte håller på med allehanda substanser och som kan vara somalier. BO var kanske på Åkare för att festa/droga och sen dyker MGM upp i slutet av sitt skift på väg hem och tumult..... har inga belägg för detta.. bara killgissning.
jag tjejchansar och hoppas på negrer är inblandade och får långa straff så det blir lite vinst i det här ändå
Citera
2026-08-15, 13:15
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Det diskuteras i tråden att det var en somalier ser jag .
Men hur ser det ut med invandring från icke skidåkande nationer i Kiruna?

Kiruna ligger väldigt långt bort och min kunskap är begränsad?
Finns säkert mindre invandrare där än i Stockholm men sett till % av befolkningen är det massor. Det går inte röra sig ute utan att se ett huckle och eller en neger.
Citera
2026-08-15, 13:46
Medlem
Det är soc som hyr alla lägenheter på Åkaregatan 1. Där hamnar samhällets botten som soc mer eller mindre gett upp på. Alltså alkisar och pundare.

Gissar att det är något bråk om antingen någon brud eller droger.
Citera
2026-08-15, 15:57
Medlem
Pärsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Instämmer! Oxå hört det men bara rykten.
Är en somalier som jag fått höra vid namn Gul*d
*=e
Om det stämmer vet jag ej men är hörde namnet redan när det hände och även efter. Återstår att se

Som kommentar till ryktet, utan att veta om ryktet stämmer.

Det finns en person med det namnet skriven i Kiruna, som är 27 år samt förekommer på Lexbase. Personen finns även på Facebook, samt jobbar ev. som vårdbiträde i Kiruna kommun enligt LinkedIn.
Citera
2026-08-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pärsk
Som kommentar till ryktet, utan att veta om ryktet stämmer.

Det finns en person med det namnet skriven i Kiruna, som är 27 år samt förekommer på Lexbase. Personen finns även på Facebook, samt jobbar ev. som vårdbiträde i Kiruna kommun enligt LinkedIn.

Man kan ju fundera på varför man jobbar inom kommunen som vårdbiträde om man figurerar på Lexbase
Citera
2026-08-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowblower
Man kan ju fundera på varför man jobbar inom kommunen som vårdbiträde om man figurerar på Lexbase

Kanske av samma anledning som de flesta som arbetar, att tjäna pengar
Citera
2026-08-15, 18:27
Medlem
Är det fastställt att det är somaliern som är GM? Eller Sir**a som nämns tidigare i tråden?
Citera
2026-08-15, 21:01
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Det diskuteras i tråden att det var en somalier ser jag .
Men hur ser det ut med invandring från icke skidåkande nationer i Kiruna?

Kiruna ligger väldigt långt bort och min kunskap är begränsad?

Många kriminella som tagit hjälp av polisen med skyddade adresser och dylikt hamnar oftast i norr av någon anledning. Nu behöver ju inte den misstänkte tillhöra det, men som sagt.. många kriminella hamnar i norr.
Citera
2026-08-15, 21:31
Medlem
Den här somaliern är dömd för misshandel samt narkotikabrott i Blekinge, vad har han i kommunen att göra?
Citera
2026-08-15, 21:43
Medlem
Nu är det ju dels inte konstaterat öht att personen ifråga jobbar åt kommunen, eller är involverad i händelsen öht. Polisen har bekräftat att de kände varandra sen tidigare. Det är två pundarpolare som råkat i luven på varandra..
Citera
2026-08-15, 22:15
Medlem
riktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowblower
Den här somaliern är dömd för misshandel samt narkotikabrott i Blekinge, vad har han i kommunen att göra?
Man flyttar bara på skiten till en annan kommun och hoppas det blir bättre.

Är väl så det brukar gå till, allt i sin ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in