2026-08-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tosv
Jag skulle gissa på två veckor minst
Ok tack!
Citera
2026-08-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Ok tack!
Sådana här saker är inte massproduktion som tex bil och mobiler utan man tillverkar många parallellt kanske 10-20 stycken och monterar ihop dom i takt med att man har materiel od sedan så görs slutmontering och test och så leverar man dessa 10-20 och allt startar om igen.

Ofta blir man stående i något delmonterings moment väntade på något därav att man tillverkar i batcher.
Citera
2026-08-15, 12:44
Medlem
Citat:
Sådana här saker är inte massproduktion som tex bil och mobiler utan man tillverkar många parallellt kanske 10-20 stycken och monterar ihop dom i takt med att man har materiel od sedan så görs slutmontering och test och så leverar man dessa 10-20 och allt startar om igen.

Ofta blir man stående i något delmonterings moment väntade på något därav att man tillverkar i batcher.
Ok tack. Har Europa någon tillverkning? Ukraina behöver ju verkligen patriot, verkligen.
Citera
2026-08-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ok tack. Har Europa någon tillverkning? Ukraina behöver ju verkligen patriot, verkligen.
Ingen aning alls, jag bara förklarade hur produktion av sådana tingestar fungerar.

Men inga vapen i världen kan hjälpa Ukraina det borde du förstå, dom slåss mot ryssland som har oändliga resurser glöm inte att hela väst försvar var byggt för att försvara sig från ryssen och hela väst militär visste och vet vilka resurser ryssland har.

Vi kan bara förlänga konflikten och på så sätt se till att Ukraina minskar i yta och befolkning.
Citera
2026-08-15, 15:28
Medlem
Ingen förankring hos Raytheon och Lockheed Martin ännu vad jag förstår. När det gäller Trumps löften. Bara Trump vet ju också hur omfattande löftena ser ut.
Citera
2026-08-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ingen förankring hos Raytheon och Lockheed Martin ännu vad jag förstår. När det gäller Trumps löften. Bara Trump vet ju också hur omfattande löftena ser ut.
Raytheon och LM är tillverkare av saker och dom har inga betänkligheter till vem dom säljer, vill ryssen köpa säljer dom.

Men dom måste få export eller som tex i SAABs fall med kunder andra än tex FMV få reexport tillstånd också
Citera
2026-08-15, 16:06
Medlem
Det lilla jag vet om det här patriotsystemet som Ukraina vill ha är att det är väldigt komplext? Men vad jag förstår har Ukraina mycket kompetens som skulle räcka till för en tillverkning?
Citera
2026-08-15, 16:12
Medlem
Citat:
Det lilla jag vet om det här patriotsystemet som Ukraina vill ha är att det är väldigt komplext? Men vad jag förstår har Ukraina mycket kompetens som skulle räcka till för en tillverkning?

Hoppas de har mera kompetens än Usa då, för dagens patriot lyckades skjuta ner en av tjugoåtta ryska missiler.
Citera
2026-08-15, 16:18
Medlem
Batagares avatar
Tyskland bygger en alleuropeisk fabrik i Schrobenhausen genom COMLOG, ett samriskföretag med Raytheon, för att tillverka Patriot-luftvärnsrobotar.
Citera
2026-08-15, 16:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Raytheon och LM är tillverkare av saker och dom har inga betänkligheter till vem dom säljer, vill ryssen köpa säljer dom.

Men dom måste få export eller som tex i SAABs fall med kunder andra än tex FMV få reexport tillstånd också
Vad dillar du om????

De kan aldrig sälja till Ryssland fattar du väl?
Citera
2026-08-15, 16:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Men inga vapen i världen kan hjälpa Ukraina det borde du förstå, dom slåss mot ryssland som har oändliga resurser glöm inte att hela väst försvar var byggt för att försvara sig från ryssen och hela väst militär visste och vet vilka resurser ryssland har.
Det stämmer. Nordkorea förser nu Ryssland med missiler. Har det undgått dig helt?
https://www.theguardian.com/world/2026/aug/12/ukraine-war-briefing-north-korean-missiles-attack-zaporizhzhia

Hur kan då Ryssland ha ändlöst med resurser?
Senast redigerad av Conception 2026-08-15 kl. 16:42.
Citera
2026-08-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Hoppas de har mera kompetens än Usa då, för dagens patriot lyckades skjuta ner en av tjugoåtta ryska missiler.
Ska Ukraina lyckas bättre så behöver dom S-400 eller helst S-500
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in