Citat:
Örjan Ramberg är van vid att slåss sedan han var ung. Många har råkat ut för ärkesvinet.
Klart folk reagerar när han återkommande beter sig som ett första klassens rövhål. Karln är en idiot. Han borde lugnat ned sig med åldern men har förmodligen någon sorts personlighetsstörning.
Han borde tagits ned på jorden lång tidigare men har valt sina tillfällen noga verkar det som (spöar främst fysislt svagare kvinnor aom den fegis han är) och de män som hamnat ivägen för hans temperament har nog inte haft så mycket att sätta emot när han väl börjat veva och utdela danska skallar.
Han borde tagits ned på jorden lång tidigare men har valt sina tillfällen noga verkar det som (spöar främst fysislt svagare kvinnor aom den fegis han är) och de män som hamnat ivägen för hans temperament har nog inte haft så mycket att sätta emot när han väl börjat veva och utdela danska skallar.
Publicerad 23 mars 2006 finns en artikel där 2 män råkade illa ut pga Ramberg och i vanlig ordning skyller Ramberg ifrån sig och ljuger. Men polisen tog med Ramberg och han fick nyktra till i en cell.
Dramatenskådespelaren Örjan Ramberg, 58, misstänks ha sparkat sin norske kollega Björn Floberg, 58, upprepade gånger i ryggen - när han låg ner.
När Thomas Hanzon, 44, gick emellan slogs han blodig och tvingades sy fyra stygn i ansiktet.
- Blodet bara sprutade från mitt ögonbryn, berättar han.
Örjan Ramberg, som tvingades nyktra till hos polisen, hävdar att han blivit sparkad av Thomas Hanzon.
"Sparkade i ryggen"
Thomas Hanzon, som fortfarande har en rejäl blåtira, berättar: - Björn var ganska berusad och blev avvisad av Örjan. När Björn i stället ville ha en whisky till svartnade det väl för ögonen på Örjan.
- Örjan Ramberg släpade ut Björn i korridoren och börjar sparka honom i ryggen när han ligger ner.
Jag tar tag i Örjan och sliter in honom i hotellrummet och säger: "Vad gör du, ska du sparka på en människa som ligger ner?" Då bara smäller det två gånger.
Thomas Hanzon, som säger att han fick sina kläder sönderrivna och nedblodade, ringde polisen som anlände med en patrull vid 03.20-tiden.
I dag träffas han och Örjan Ramberg hos polisen. - Det ska bli intressant att se om Örjan då kan se mig rakt i ögonen och ljuga. Han har sagt en sak till polisen och en annan till mig när han ringde i söndags och bad om ursäkt.
https://www.expressen.se/noje/blodet-bara-sprutade-fran-mitt-ogonbryn/
Nu försöker Ramberg komma undan anklagelsen om misshandel av kvinnan på kaféet med att han inte minns, inte har varit där osv. Bara en massa lögner.
Det finns video och flera vittnen.
Från fupen sidan 26. Förhör med Örjan Ramberg.
Vad hände just den här dagen?
Nej, jag kommer inte ihåg
Vittnen har upplevt dig som förbannad den dagen kan du berätta om det?
Nej, för jag kommer inte ihåg.
Enligt vittnen har du tjafsat med en anställd vid kassan, kan du berätta om det?
Nej jag vet inte vad du pratar om.
Vad handlade tjafset om?
Inte en aning.
Sen har målsägande kommit fram för att se vad som hände, kan du berätta om det?
Jag kommer inte ihåg något av hela händelsen. För mig är det fullständigt... Jag har inte hört
talas om detta mer än att en kollega till er skickade ett brev så jag ringde upp kollegan och
dem sa att det inte var länge sedan detta hände.
Vad sa du till målsägande?
Nej, jag kommer inte ihåg händelsen som sådan heller.
Vad sa målsägande till dig?
Nej, jag minns inte
Du blev ombedd att lämna cafét, vad hände då?
Jag kommer inte ihåg.
Du ska sedan ha greppat tag i målsägandes arm, kan du berätta om det?
Nej.
Hur höll du i armen?
Nej jag vet inte.
Hur hårt höll du i armen?
Vet inte om jag överhuvudtaget hållit i någon arm.
Hur länge höll du i armen?
Vet inte, ingen aning
Sa du nåt till målsägande under tiden?
Det vet jag inte.
Enligt målsägande har du uttryckt dig något i stil med att du ska sätta henne på plats,
varför sa du så?
Jag känner inte igen det här.
Målsägande har ju fått skador på armen har du någon kommentar på det?
Nej vet inte.
Vad är din inställning på målsägandes ersättningsanspråk på 10000kr för kränkning?
Jag ser det bara som en bluffgrej från de här människorna, jag är fullständigt chockad. Det vill
jag verkligen inte betala.
Erkänner eller förnekar du brottet MISSHANDEL?
Förnekar
Tillägg?
Nej, mer än att jag är fullständigt chockad och vet inte vad det är för något som ni kommer
med.