2026-08-14, 09:46
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Snart går väl Coca-Cola ut med att vissa flaskor kan innehålla kokain.

För att öka försäljningen.

Jag tror du överskattar andelen wannabe-kokainister som inte redan tillhör Cucka Colas kundkrets. Däremot andelen wannabe-alkolister som inte redan tillhör Truckaderos kundkrets

Så effekten lär snarast bli tvärtom.
Citera
2026-08-14, 09:55
Medlem
Minns att Tetra Pak gjort en liknande grej där de tappat upp starköl i lättöls-förpackningar och råkat skicka ut dem i handeln. Detta var dock för länge sedan. Det ökade även försäljningen direkt. Andra sådana gånger har det varit rengöringsmedel i istället. Man tycker ju att de som arbetar med det hela borde märka om det blir fel, men de vill kanske inte erkänna om de gjort fel. Så blir det ännu värre istället när det kommer i retur.
Citera
2026-08-14, 10:10
Medlem
Brallkillens avatar
Har alltid tyckt att Trocadero smakar som kolsyrad Marinella, så är inte förvånad.
Citera
2026-08-14, 11:47
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Fick mig att tänka på myten om att 1 av 10 000 cigaretter i Lucky Strike-paket skulle vara en joint
Citera
2026-08-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Jag tror du överskattar andelen wannabe-kokainister som inte redan tillhör Cucka Colas kundkrets. Däremot andelen wannabe-alkolister som inte redan tillhör Truckaderos kundkrets

Så effekten lär snarast bli tvärtom.
Det har du nog rätt i.

Men om de smyger in kokainet långsamt, då lär de bli beroende innan de ens vet om det.

Sedan när de blivit beroende, då går de strategiskt ut med att vissa flaskor Coca Cola kan innehålla kokain.
Citera
2026-08-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Expressen rapporterar

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=25e5e96a-f67e-4383-bb95-472071d9aa1a

Varför återkalla? Det bör ju öka försäljningen rejält.

Det här är marknadsföring på hög nivå. Om det händer en gång kan det hända igen
Citera
2026-08-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
På outletten en bit ifrån var folkölet starköl en gång. Vill minnas att det var ett danskt märke de importerade. Det var en kort succe.

Hänt mig en gång då blev salongsberusad efter två 3.5or. Det är omöjligt bli annars. Dom måste ha tappat i högre styrka på bryggeriet för just den batchen av misstag.

Även hänt att bryggeri skickat en pall med starköl till matbutik av misstag. Sånt kan ju ske då och då i lager/transport ledet att en pall lastas fel.
Senast redigerad av aspiring 2026-08-14 kl. 18:06.
Citera
2026-08-14, 18:41
Medlem
Jazkers avatar
När jag jobbade i butik för massa år sedan kom det lite då och då återkallande på vissa batchar av folköl som sades innehålla starköl. Aldrig har jag sett personalen köpa så mycket öl…
Citera
2026-08-15, 00:26
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Visste inte att det finns svensk 33cl slim can öl.

Just denna 24 pack förpackning som sålts är inte Trocaderoburkarna slim can. Det är gamla vanliga (fat can?) varianten.
Citera
2026-08-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Just denna 24 pack förpackning som sålts är inte Trocaderoburkarna slim can. Det är gamla vanliga (fat can?) varianten.

Hur vet du det?
Citera
2026-08-15, 13:30
Moderator
Nospheratus avatar
Jag tror inte jag fattar varför folk skulle rusa och storhandla Trocadera för den lilla chansen att ett par burkar skulle vara bärs. Vafan det är väl ungefär lika dyrt eller billigt att handla bärs?

Det är ju inte som att bolagets billigaste fulöl är flera gånger dyrare än en Trocadero.

De enda som möjligen desperat skulle kunna utnyttja detta är minderåriga. Det är ju mest pinsamt om en trettioåring handlar fem flak Trocadero i hopp om att råka få ett par bärs.
Citera
2026-08-16, 05:20
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hur vet du det?

För att jag köpt Spendrups 24-packskartong Trocadero Zero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in