Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Jag tror absolut att det går att hitta bekväma "billiga" kalsonger som sitter perfekt, det finns såklart de som är av någorlunda kvalitét också utan att kosta skjortan men jag törs garantera att kvalitén inte är i närheten av Tom Ford vare sig i komfort eller hållbarhet.
Det blir väl lite som att jämföra Ikeas topmodell av säng med en från Hästens, det låter sig inte göras helt enkelt.
Sen vad det gäller priser... Jag är absolut ingen snobb även om jag gillar bra kvalitet. Köpte en grå t-shirt från Tiger i början av år 2000 och ärligt talat höll den i både färg och passform fram tills jag lånade ut den till en tjej nånstans 2015-2020 och den försvann. Betalade 900kr för den men säg att jag använde den 20 ggr per år så inser man ganska snabbt att priset per användningstillfälle blir väldigt överkomligt.
Sen finns det ju sajter som Tradera där man verkligen kan fynda. Nu skulle jag väl aldrig köpa ett par begagnade kalsonger, men kvalitetsmärken i övrigt. Ett par Jacob Cohën jeans kan man utan problem hitta för runt tusen spänn trots att de i det närmaste är i nyskick. Köpte ett par japanese selvage jeans från Nudie för inte så längesedan för 600kr där nypriset ligger på ca: 3500kr.
Det är egentligen bara underkläder jag köper nytt.
Jag har fortfarande kvar en Tiger-tisha. Den borde va ca 25år gammal idag. Den är naturligtvis trasig runt halsen, och några hål här och där (den är väldigt tunn), men det är fortfarande en av de skönaste T-shirts jag haft.
Den åker på ibland när jag bara ska va hemma.